Al·lucinam

Nota de premsa de LA PLATAFORMA PEL TREN DE LLEVANT respecte de les manifestacions del Conseller de Mobilitat del Govern Balear

No ens en podem avenir! Aquesta sí que és bona! Dos mesos després d’haver paralitzat les obres sense dir ni pruna a cap dels batles afectats i deixant tota la ciutadania de la Comarca amb les molèsties pròpies de les obres i amb l’interrogant del que volen fer, ara diu que: “això no pot quedar així”
És clar que no pot quedar així, més que evident! No cal ser una lumbrera per ser aquestes les seves primeres manifestacions després de tant de temps.

El sr. Conseller ens ha decebut profundament quan diu: “No és qüestió de vida o mort decidir, ara o el mes que ve, si vendrà el tren o no”. És clar que no ho és. Però saber el que vol fer sí. I amb aquestes declaracions mostra a les clares que aquest Govern no vol transport públic eficient.

Més decebedor és quan diu: No és ara el moment de dir “que aviat sabrem el que hem de fer, si vies o … no descartam el tren”. Quina barra! Això demostra a les clares que no volen el tren.

No és ara el moment de decidir si fan el tren. Això ja està decidit!

El Conseller ha de saber que:

  1. L’any 2006, al Pla Director Sectorial de Transports de les Illes Balears, aprovat per unanimitat per tot el Parlament de les Illes Balears, entre les actuacions prioritàries hi figura la recuperació de la línia ferroviària Manacor-Artà i la seva extensió fins a Cala Rajada.
  2. L’any 2009 els estudis de demanda realitzats pel Consorci de Transports de Mallorca i el que recull el mateix PDSTIB de l’any 2004 coincideixen a assenyalar que la línia Manacor–Artà, amb connexió amb l’actual estació de Manacor, tendria entre 375.000 i 600.000 usuaris en els primers anys i que, una vegada acabada la línia fins a Cala Rajada, en tendria entre 600.000 i 1 milió, demanda semblant a la que té el tram Inca-Manacor.
  3. L’any 2009 se signà el conveni ferroviari de la línia Manacor-Artà-Cala Rajada, publicat al BOE.
  4. Les obres estan licitades i adjudicades i fetes en un percentatge molt alt.

Per tant, no és ara el moment de replantejar-se una obra. Ara és el moment d’acabar-la.

Hi ha hagut temps al llarg dels anys per manifestar el seu rebuig al tren, fer-hi al·legacions, etc.

Ara s’ha d’acabar! No podem estar fent replantejaments tota la vida.

La referència a les “vies verdes” ens sembla un brindis al sol que mostra el llautó que no s’ha llegit, ni ell ni cap assessor dela Conselleria, el projecte, ja que l’actual projecte preveu un corredor per a bicicletes al llarg de tota la via.

S’han de reclamar els doblers del conveni a l’Estat i acabar-ho, ja!

Per tant, continuam demanant allò que diu el MANIFEST 2011 i que signàrem dimarts passat amb els batles:

  1. Que es reprenguin les obres del tren Manacor-Artà-Cala Rajada.
  2. Que s’exigeixi el compliment del Conveni ferroviari de la línia Manacor-Artà-Cala Rajada.
  3. Que es renegociï amb el Ministeri de Foment l’addenda anual de les aportacions.
  4. Que es faci un calendari real per a la finalització de la línia fins Artà i la continuació fins a Cala Rajada.

Per acabar el conseller braveja de ser un mestre en marxes i tractorades. Nosaltres fa 14 anys que demanam el tren i li demanam que vagi a Madrid o on faci falta i -com vostè demanava damunt el tractor- “defensi els interessos de Mallorca”, que també són els de la Comarca de Llevant, i ens tendrà al seu costat.

El que importa és que posi el tren en marxa, ja!

2 comentaris a “Al·lucinam

Respon a Tomàs Martínez Cancel·la les respostes

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada