El Conseller Company proposa que per on havia d’anar el tren hi passi un autobús

Despús-ahir el conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company després de reunir-se amb Rafael Catalá (secretari d’estat d’Infraestructures, Transport i Vivenda), va anunciar que a dia d’avui l’opció que més els agrada és la que ells anomenen un “corredor verd”, que consisteix en què el lloc per allà on havia d’anar el tren sigui ocupat per un autobús (que algú m’expliqui perquè li diuen corredor verd a això).

Davant aquesta possibilitat m’han vengut al cap un parell de qüestions:

  • És legal que una companyia privada (segurament AUMASA) ocupi de forma exclusiva una via que ha estat construïda amb doblers públics.
  • En què es basa el conseller per dir que un bitllet de tren li costa al govern 13€ i un d’autobús 1€.
  • Gaudirà la companyia concessionària d’un contracte per un temps que superi la legislatura i evitarà la implantació del tren encara que es disposi dels doblers?

 

 

6 pensaments a “El Conseller Company proposa que per on havia d’anar el tren hi passi un autobús

  1. Que fara el Sr Company ? posera un bus en reil ? o tepera se via ?

    Si ha de posa un Bus en reil hi pot posa Tren, ja que esta destinat en això; Si ha de tepa se via, es dobers en tepa se via, si les gasta en so na acabant lo fet, segu que mos feren un bosi enfora; Però,malement fesem es redicul més gros del mon, no podem deixar de pagar fevors, i més si un no paga de es seus.

  2. Quina idea de bombers se’ls ha ocorregut ens aquests ara! Perquè no cobrir les vies del tren amb terra, donar un ús a les estacions de tren que s’han rehabilitat i crear una veritable via verda al llevant mallorquí. En definitiva, perquè no crear un carril bici seguint la via de tren des de Manacor fins al mar (passant per St. Llorenç i Son Carrió? Aquesta idea no és nova, ja s’ha portat a la pràctica a Girona i amb molt d’èxit. Per saber més llegir l’enllaç (http://www.viasverdes.com/ViasVerdes/Itinerarios/Catalu%F1a/Girona/V.V.%20del%20Carrilet%20II/Descripci%F3n)

    • Home, com a mínim aquesta idea no hipotecaria la reposició del tren quan canviï el color del govern. A mi el que em fa por és que l’asfaltin i després no es puguin fer les vies i sobretot que se’ls hi faci un contracte per un temps determinat a l’empresa concessionària del servei i que aquest impossibiliti que el tren passi per aquests camins fins que s’acabi el contracte.

Respon a Serafí Lliteres Maçanet Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.