Crònica del PP del darrer Ple (I)

A continuació podeu llegir la crònica del Ple realitzat per na Catalina Ferrer. A causa de la seva llarga extensió, s’ha optat per dividir l’article en dues parts. Properament publicarem, idò, la continuació:

Dijous, 20 de setembre a les 13:00, es va celebrar el Ple Ordinari amb el següent ordre del dia:
A. Part resolutiva
1. Aprovació d’actes de sessions anteriors: 2012/7 i 2012/8, de 2 de juliol i 19 de juliol.
2. Donar compte de l’informe sobre els terminis de pagament de les obligacions.
3. Reglament municipal de prestacions no tècniques de serveis socials de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
4. Moció sobre el Pla d’inversions en ferrocarril del Govern de l’Estat.
5. Reconeixement extrajudicial de crèdit.
6. Concessió de subvenció nominativa.
7. Moció de repulsa i condemna d’actes vandàlics dirigits contra autoritats públiques.
B. Part de control
8. Donar compte dels acords de la Junta de Govern Local i de les resolucions del batle.
9. Precs i preguntes

Abans de començar els membres del PP vàrem exposar la nostra indignació davant la reiterada falta de respecte de l’equip de govern amb el grup de l’oposició, els ciutadans que els han votat i la gent que ve als plens. De nou el membres de l’equip de govern es van presentar amb 20 minuts de retard.

Quan al primer punt, Aprovació d’actes de sessions anteriors: 2012/7 i 2012/8, de 2 de juliol i 19 de juliol, els membres del PP vam votar en contra.

Pel que fa al tercer punt, el segon no es votava, Reglament municipal de prestacions no tècniques de serveis socials de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, els membres del PP ens vam abstendre ja que tot i que estam d’acord amb la necessitat d’elaborar un reglament, també consideram que no s’ha comptat amb l’equip de l’oposició per dur-lo a terme. Els membres de l’oposició pensam que seria més profitós, just i transparent, i així ho hem manifestat en moltes ocasions, treballar conjuntament i comptar amb la nostra opinió en l’elaboració de documents que afecten directament a la vida dels llorencins i llorencines.

En el quart punt, Moció sobre el Pla d’inversions en ferrocarril del Govern de l’Estat, els membres de l’oposició i els de l’equip de Govern vam arribar a una solució intermèdia. Després de que el senyor Puigròs llegís la moció els membres del PP vam exposar el següent:

– El pla director sectorial de les Illes Balers, inclou, és cert, la recuperació de la línea Mancor-Artà i la posterior extensió cap a Cala Rajada, però en cap cas l’estableix com a prioritària.

– Quan a les estimacions fetes, la moció parla d’una quantitat estimada d’entre 600.000 i un milió. Aquestes estimacions no sols ens semblen exagerades sinó, a més, insuficients, ja que per tal que resultes rentable, hauríem de parlar d’uns 5 milions de viatgers.

– Pel que fa al conveni. Dels 443 milions que s’havien pactat, el govern anterior sols en va enviar 57. Les preguntes que ens feim són: per quin motiu el Govern de Francesc Antich no va reclamar la quantitat pactada al seu moment? Per quin motiu el Govern de Zapatero no va enviar la quantitat pactada al seu moment? Per quin motiu, si sols s’havien rebut 57 milions es varen licitar obres per valor de 200?

– A la moció és parla d’un transport respectuós amb el medi ambient. D’acord. Però per quin motiu no cita enlloc l’impacte que han suposat les obres, tan a nivell de destrucció patrimonial com paisatgístic.  És que les tortugues, els ocells, els pins sols són dignes de protecció quan les obres les promou el PP.

– pel que fa al Pla d’Infraestructures, Transport i Habitatge, cal assenyalar que la moció no parla del fet que en el mateix informe es parla d’una quantitat de 450 milions d’€ destinats a trens convencionals. Quan coneguem l’extensió d’aquest pla, quan deixi de ser un informe es prendran les mesures oportunes, de moment es millor deixar d’encendre els ànims.

Després d’aquesta exposició la nostra proposta va esser la següent:

1. Tot i la manca d’autocrítica per part de l’actual oposició, considerem que és un exercici de consciència votar no tan a favor del compliment d’un conveni que va expirar al 2011, sinó demanar l’ampliació del mateix  ja que sinó serien els ciutadans, com sempre, els qui acabarien pagant una gestió deficitària de la qual ells no es són els responsables.

2. Consideram que s’hauria d’eliminar el segon punt ja que de moment i com em dit abans, sols es un informe i no hi ha res tancat i, a més, s’ha de tenir en compte que aquí no parlam d’AVE sinó de trens de curtes distàncies pel qual es preveu una quantitat de 450 m€.

 Finalment, per que fa al primer punt, l’equip de govern va acceptar la proposta feta pels membres de l’oposició. Quan al segon, es va acordar mantenir-lo  tal i com estava redactat en la moció de l’equip de govern.

 Pel que fa al cinquè punt, Reconeixement extrajudicial de crèdit, els membres de l’oposició vam votar i vam exposar el següent: de les 15 factures presentades  11 no tenen registre d’entrada, d’aquestes 11 sols dues están firmades. De les altres una és de març; tres d’abril i una de maig. En total parlam d’una quantitat de 19.292,15€.

Tot i que som plenament conscients que les factures s’han de pagar, pensam que aquesta és una demostració més de la mala gestió i improvisació de l’equip de govern que sempre s’excusa dient que les factures arriben tard. Es vera que potser que qualcunes arribin fora de temps, però pretendre fer creure que sempre arriben tard i per tant ells no tenen cap responsabilitat és un poc mal de creure.

El darrer punt, Moció de repulsa i condemna d’actes vandàlics dirigits contra autoritats públiques, es va votar a favor per unanimitat

Un pensament a “Crònica del PP del darrer Ple (I)

  1. El transport públic ha de ser rentable? Que no el pagam amb els imposts ja? Mai un transport públic s’ha fet per fer-hi negoci.
    Per cert, enhorabona per haver aprovat el punt de “Moció de repulsa i condemna d’actes vandàlics dirigits contra autoritats públiques”, ja era hora que fessiu autocrítica de quan militants del Pp de Son Servera donaren una pallissa al batle de Son Servera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.