Miradors de s’Arxiduc

Aquí teniu la crònica de l’excursió dels Trescadors pels Miradors de s’Arxiduc:

<< (…) en días tormentosos cuando una tras otra las olas van rompiendo en los acantilados y se precipitan en cascadas de espuma. Oscuras y profundamente gime el “bufador” en el hueco de la Foradada cuando le embisten las olas cual si de cañonazos se tratara, y muy cerca de nosotros, en las alturas, escuchamos el poderoso aleteo de los buitres en la montaña. >>

Descripció de sa Foradada.

Arxiduc Lluís Salvador.

Després d’un vespre molt mogut, meteorològicament parlant, arriba el dia de l’excursió als “Miradors de l’Arxiduc”.  Com ja és habitual, ens trobam a les vuit a la parada de can Taberner i després de fer una llista amb molta cura de la gent present i dels cotxes que hi ha, partim destí a ca Mado Pilla, Deià, des d’on comença l’excursió. Malauradament aquest cop l’excursió no és completa, la guia principal, Aina Salas, després d’una lesió al turmell no ha pogut ser present a la seva sortida, però col·labora amb l’escriptura de la crònica.

Partim des de ca Mado Pilla cap a Deià passant per davant la font de Miramar o Coberta, i, seguidament,  ens desviam dreta per amunt travessant la possessió de la Casa de s’Eura i tot seguit ens trobam amb la Cova del Beat Ramon Llull. La deixam a mà dreta i després d’unes explicacions d’en Felip Forteza, seguim camí per amunt i ben aviat ens trobam amb el Mirador dels Ermitans o de s’Ullastre, on la seva vegetació atura la vista. Després travessam l’alzinar dirigint-nos a les Ermites Velles, on les seves runes ens demostren l’antiguitat de l’ofici, seguint les petjades del Beat. Començam a baixar i entre les alzines veim com surt la Torre des Puig des Verger, on destaca el seu estil àrab. En haver-la visitada baixam per un tirany on na Maria Mesquida explica el que és un forn de calç, i ja ens trobam amb el Mirador dels Tudons i el tan esperat berenar. Al lloc retam un minut de silenci en homenatge a la guia Aina Salas.

Després de berenar, i amb un freter als ossos, tornam a agafar cametes cap a ca Mado Pilla i ens desviam escales per avall cap al Mirador des Pi o del Niu del Corb, el mirador més aeri de tota la caminada, des d’on s’hi veu l’Estaca. Seguint el tirany ens trobam amb unes balmes, que consten d’uns pedrissos on s’hi troba la Font de s’Ermitaret. Entrant en mig de l’alzinar ens saluda el berenador del Beat Ramon Llull, el qual amaga la capella del Beat darrera seu.

Tornam unes passes enrere i desviant-nos cap a l’esquerra, veim la cova dels Serafins i una mica més amunt el Mirador dels Pontets, que està caracteritzat per posseir 21 pontets que combinen amb les margades. Tot seguit, seguim camí per amunt i passant per dins la gran balma de les Coves de Ponent observam un relleu de Ramon Llull, i així, arribam al Mirador del Guix, des d’on ja contemplam el següent mirador, molt individual, el Mirador de la Ferradura, d’on es contemplen unes magnifiques vistes de Sa Foradada.

Agafam tirany per avall i, tot travessant un torrentet, l’alzinar ens porta al Mirador de les Quatre Puntes, còpia d’una torre manacorina. Ben aviat, seguint el camí, ja podem veure el Mirador del Figueral. I de cap a cap, baixam cap al poblet mariner de s’Estaca, on aprofitam el seu encant per dinar i fer un alè.

A partir d’aquí ja partim per amunt, on uns metres més a d’alt ens espera el Mirador de s’Erassa, el més gros de tots els que hem visitat, li pegam una ullada i seguim per amunt pel camí de sa Barrera de sa Marina. Amunt amunt, arribam al Mirador Nou o Blanc, que als seus peus amaga la cova de s’Ermità, i darrer lloc que visitam. Acabam la pujada i arribam carretera endavant, de nou a ca Mado Pilla, on es conclou la sortida.

En conclusió, magnifica excursió “dominguera”, amb unes vistes espectaculars i amb uns grans ajudants. Moltes gràcies a tots.

Aina Salas

Mª Eugènia Jaume.

Més imatges

elstrescadors.blogspot.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.