Aturades, definitivament, les obres del tren

El Consell de Govern ha acordat  iniciar l’expedient de resolució dels contractes de les obres del projecte de construcció de la línia ferroviària entre Manacor i Artà: “Projecte de reobertura de la línia Estació d’Enllaç-Artà. Fase II: projecte constructiu Manacor-Artà. Trams I, II i III”.Aquest acord és necessari una vegada ha transcorregut el termini de suspensió temporal de les obres, que va finalitzar el mes d’octubre de 2012. La suspensió de les obres es va  produir un any abans davant la insuficient dotació dels Pressuposts Generals de l’Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al finançament de totes les actuacions recollides en el conveni de col•laboració en matèria ferroviària signat el 26 d’octubre de 2008 entre l’Administració General de l’Estat i l’Administració autonòmica.

La suspensió definitiva dels contractes es fonamenta en els informes previs de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori i en els de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma sobre les qüestions d’índole jurídica en relació a la vigència i al contingut del conveni ferroviari.

A partir d’ara, SFM haurà de dur a terme les actuacions necessàries per materialitzar aquest acord, així com també la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori i la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació. Entre aquestes actuacions figuren la negociació amb les empreses adjudicatàries per a la resolució i liquidació dels contractes; la solució dels expedients d’expropiacions, o l’estudi i valoració econòmica i jurídica de les possibles alternatives al projecte.

Els batles de la comarca han manifestat que aquesta decisió suposa un agravi comparatiu i una discriminació cap a la comarca. També manifestaren els prejudicis que aquesta decisió suposarà pels usuaris de la zona de Llevant i la seva preocupació per una sèrie de qüestions que queden pendents de resoldre.

 

4 pensaments a “Aturades, definitivament, les obres del tren

  1. Moltes gràcies votants del PP!!!, amb els vostres doblers pagarem l’AVE de Madrid a València, però ni un cèntim pel tren d’aquí. Podeu estar ben contents!

  2. Lo més trist es veura com un coletiu com es de transports se na sortit en le seva; Perquè no mos han de venir en contes de infant, ha Madrit hi ha dobler per aqueba es nostre tren; Per tan, se demostre o que son uns inutils, i son incapasos, ni siquira demanar lo que esta firmat, o lo que es pitjor; Només comanden pes colectius que aporten. Aixì funsionam; Imposible de poder ser mai una Nacio com ses de es nostre entorn; Si totes ses coses quant se cambvia de Govern, o se aturen o se convien de dalta a baix, com se aducacio, pel mon feim pena: Per Europa se va cada dia més en es transport public, i se aducacio, se seven un pic cada vint anys, deixan una llei ben feta, i com aqui se Constitucio, ja no se en parle més en vint anys, feim pena en moltes més coses, però, ara comanden es bons, val més calla.

  3. Fragments de la intervenció de Mabel Cabrer (PP) en el debat parlamentari d’una PNL del PP sobre transport ferroviari, durant la passada legislatura (BOPIB de 13 novembre 2007):

    “Parlam evidentment de la línia a Cala Rajada, amb el soterrament al seu pas per Manacor. Malgrat nosaltres vàrem instaurar el bus+tren de tota la comarca de Manacor, que la veritat és que ha funcionat bé, evidentment necessitam la substitució per la prolongació del tren fins a Cala Rajada, no només fins a Artà, com ara pareix, de forma sorprenent, que vostès parlen, sinó fins a Cala Rajada, i que, a més, sigui la continuïtat per dins Manacor, això implica soterrar el tren per dins Manacor, la qual cosa evidentment és una obra complexa, però és la garantia indiscutible que el servei sigui el lògic de donar més servei a moltíssimes més gent. No hem de fer per tant les coses a mitges com es va fer en el seu moment amb el tren a Manacor, amb una via única i no doble (…)”.

    “Per tant, què demanam? Demanam un conveni amb una quantia concreta, la qual és el 2% de l’actual Pla d’infraestructures de transports, la qual cosa és el que sempre hem mantengut dins aquest Parlament. Parlar d’un 2% del PEIT suposa parlar de 2.069 milions d’euros, donat que el PEIT actual té una durada molt més llarga, una durada de 15 anys, del 2005 al 2020 i una inversió del PEIT només en materia ferroviària per a tota Espanya de 103.000 milions d’euros. Per tant, aquesta xifra del 2%, aquests 2.069 milions d’euros suposarien anualment per a les Illes Balears una quantitat aproximadament de 140 milions d’euros, una quantitat, precisament, molt dins la línia del que més o menys nosaltres necessitam si volem afrontar els projectes del Pla de transport aprovat”.

  4. Alguna conseqüència havia de tenir el fet que a cap poble del Llevant (Manacor, Sant Llorenç, Son Servera, Capdepera i Artà) hi hagi batles del Partit Popular. Per ventura pensen que si els votam a ells tendrem més inversions a la nostra contrada, però també pot esser a l’inrevés: si volem més inversons hem de votar qualsevol dels altres.

Respon a Ferreret Vermellet Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.