Espardal

Pràcticament tots els mallorquins ens sentim orgullosos de ser el que som. Mostra d’això és que sempre fardam davant els forans del que fem a Mallorca, de com de guapes són les nostres platges, de com de bo és el nostre menjar, i de tan bé que es viu per aquí I és que a quin mallorquí, mentre fa sa maleta per anar a fora de Mallorca, la seva mare no li ha dit…: “agafa una bossa de galetes d’Inca per menjar pel camí”; o “duu una sobrassada de les nostres a aquella gent”?.

I és que ens agrada ser de Mallorca; ens agrada ser mallorquins.

En Bernat Font és un cala millorer d’aquests que se sent molt mallorquí. Per tal d’expressar i treure rendiment a aquest sentiment mallorquí que té, s’ha enrevoltat d’un grup de professionals, també ben mallorquins, per tal de crear una MARCA (en majúscules), amb Mallorca com a focus principal. Aquesta pretén crear articles de record que siguin útils i divertits per a turistes i gent de fora, i que provoquin unes rialles a la gent d’aquí.

Aquesta marca que han creat aquests joves emprenedors mallorquins, es diu Espardal. I es dedica a plasmar dibuixos divertits de temàtica mallorquina, a damunt productes tèxtils i altres articles innovadors. Dels seus productes destaca, a part de la seva temàtica mallorquina, el fet que són de bona qualitat i exclusius (exemple d’això és el primer producte que han tret al mercat: una edició limitada d’una tovallola de microfibra ultracompacta, amb un dibuix d’un porquet perseguit per una ovella i una somera).

A través d’aquesta marca, en Bernat i els seus companys volen mostrar elements típics de la Mallorca rural, però també de la Mallorca turística. I és que, tal i com diuen ells, “Mallorca és tranquil·litat, però també és turisme de masses i festa. Mallorca és fer matances o “covir” garroves, però també és sol i platja. Mallorca és Sant Antoni, però també és verbenes i fires de poble. Perquè Mallorca és un padrí assegut tranquil·lament a una cadireta al portal de ca seva a s’horabaixa, però també és un “guiri tot gat” i cridant a les quatre del capvespre”.

Espardal han començat a donar-se a conèixer a través d’Internet. Ho han fet a través d’una pàgina web on publiciten i venen el seu primer producte (la citada tovallola de microfibra) (www.espardal.com), així com també a través de facebook i twitter (https://www.facebook.com/Espardal, @espardal). En aquestes dues xarxes socials han aconseguit tenir més de 100 seguidors en tant sols 10 dies, gràcies, sobretot, al sorteig de 10 de les seves tovalloles que varen posar en marxa en llançar la marca.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada