Què en trobau?

Els mestres i professors farts de les darreres mesures de la Conselleria d’Educació (imposició del TIL, retallades, Llei dels símbols…) han preparat una vaga indefinida.

Creis que està justificada? En fan un gra massa? Tenen tota la raó?

Exposa la teva opinió a través dels comentaris. Tu opines!!!

25 pensaments a “Què en trobau?

  1. Quina part de culpa en tenen es nins?
    Una llei o norma que no mos agrada es una imposicio?
    Retallades? , i s’altre gent que no n’ha sofert de retalles,imposts, hores extres i els autonoms cinc anys sense apujar ses hores i veure reduits el seus marges.Grasis i perdo per es meu mallorquicatalanotenccorrecto.

  2. En Tomàs ja tha contestat sa primera part de sa pregunta.

    Sobre que altra gent tb ha sofert retallades efectivament és així. I per això quasi tots com noltros han fet vaga o protestes. En conec ben pocs q no n’hagin fet: funcionaris en general, vaga general de tots els obrers, miners, infermers i metges, policies, bombers… Bé sí en conec tres q curiosament no n’han hagut de fer: grans empresaris, banquers i hotelers. Crec q si tants col.lectius estan enfadats qualque cosa se deu estar fent malament.
    Sobre que els nins no en tenen la culpa en tens tota la raó però val més er víctima uns dies q durant tota la vida amb la baixada de qualitat de l’educació q s’està produint. No val la pena idò lluitar? Coneixes alguna altra manera? Pq ja ho hem provat tot durant dos anys: dialogar, protestes, manifestacions, pamflets, paltaformes, vagues simples, disfrassar-nos, camisetes…

    • Meu convensut , pero juriol i agost no he pogut asistir a cap protesta vaga carnestoltes o cap macro vaga general o “visita” al parlament o altre institucio per poder donar a coneixer es meu descontent..
      Massa calor ?

      • No? idò deu ser que no estaves massa atent. Hem fet unes quantes assemblees de docents a palma, sineu, manacor … en les quals es parlava de les estratègies a seguir i tothom hi deia la seva. Tot a pesar d’aquests calor q tu comentes…

        • Ves si me ne temut pero som a dia dotze de setembre i a lo unic que man convidat es a divendres anar en comparsa vestit de verd de s´ajuntament fins a s´escola en Ramon Bauza ja tremola.
          Es govern en pocs dies tendra lo que volia es poble(pares…) contra es mestres perque desde es mon docent,directives d´AMIPAS i partits a s´oposicio no han sabut o no han pogut(feia calor) explicar, movilitzar es poble que no esta atent.

          • Idò si ho sabies no entenc que ens acusis de no haver fet res durant el juliol i agost si saps que vam fer diverses assemblees.
            I que només t’han convidat en això en tot aquest temps… no serà per protestes, vagues, manifestacions, camisetes que hem duit a terme… Jo ja n’he perdut es compte. Si no te va arribar cap convocatòria ens trobam davant d’un gran problema de comunicació

  3. Vagi per davant que els mestres tene la raó de la seva banda. Dit això, la vaga general indefinida és un mètode de reivindicació i lluita més propi del segle XIX que no del XXI. La seva efectivitat és dubtosa… en el cas d’una vaga de mestres, per exemple, el càstig sobre les nòmines (ja castigades des de fa mesos) és important, la decissió es pren claustre a claustre i per tant difícil de coordinar, el govern compta amb moltes eines per ‘trencar-la’, ‘debilitar-la’ o ‘disfrassar-la’. Masses hàndicaps…

    D’altra banda, però, és evident que alguna cosa s’ha de fer. Potser la resposta estaria en una major implicació de les famílies, en una pressió més concreta sobre els polítics més propers i en l’ús de les noves tecnologies. Desconec quina és la fórmula màgica, però entenc que ha d’anar per aquí. Mentre no la trobem, divendres anirem plegats vestits de “wert” a escola i ‘entendrem’ la vaga… però el camí segurament ha de ser un altre.

    I un darrer comentari sobre les retallades. Les retallades ens afecten a tots, o almenys al 99% de la gent. I si no ens afecten més és gràcies a les xarxes familiars i a la gent que, malgrat tot, fa la seva feina ben feta (començant per mestres, seguint pels metges i acabant pels autònoms). Però no ens enganyem, les pitjors retallades són aquelles que afecten l’educació perquè no només retallen nòmines de mestres i material de les escoles, sinó el futur de nins i nines i el futur del país. Deia un antic degà de Harvard que “si creuen que l’educació és cara, provin amb la ignorància”.

    • Aquí t’he de donar tota la raó. Jo també tenc els meus dubtes que tot això arribi a bon port. Però arriba a un punt que te sents impotent i ja gastes es darrer cartutx. Si coneguéssim un altre mètode segur que l’usaríem tsnt pels nins com per noltros mateixos (a ningú li és fàcil estar en vaga indefinida i menys en aquets temps q corren), però mentrestant no sorgeixi aquesta “mètode màgic” haurem de fer alguna cosa no?

  4. Res a afegir respecte dels arguments, més que sobrats, contra el TIL, i en la necessitat de resposta. L’objectiu no és l’anglès, sinó esquilmar l’única forma efectiva que té actualment la nostra societat d’integrar la gent de fora a la nostra cultura.
    Ara bé, qui ha dissenyat l’estratègia no és colló. Ha ideat una excusa, la introducció de l’anglès al sistema educatiu, que com a idea compta com una bona premsa. Segurament qui ha dissenyat aquesta estratègia, també havia inclòs en ella una vaga per part del professorat. El gruix de pares, quan duguin 3-4 setmanes de vaga, durà una emprenyada monumental amb el professorat, fins i tot aquells que al principi hi tenien comprensió. Emprenyat amb el professorat, en contra de la vaga, a favor del govern, i del TIL. Així, s’interpretarà.
    Si a això se li junta que els mestres de primària i professors de secundària no compten, en determinats sectors de la societat, amb tan bona premsa, podria ser que el resultat de la vaga no sigui el que se cercava, sinó més bé un altre. Des de la meva perspectiva, qui no vegi la necessitat imperiosa de reformar el cos de funcionaris de l’educació (i d’altres), introduint elements objectius de valoració periòdica i lligant-los a la renovació del contracte/complements del sou, és que necessita arreglar la vista. Però això és un altre tema, tangencial al d’aquest post.
    Per acabar. Una vaga indefinida, entenc, que no es desconvoca fins que es retiri l’element causant (el TIL). El Govern no ho farà, pels rèdits que li suposarà la vaga. La comunitat educativa haurà de tenir els dellons ben posats per seguir indenifidament…

  5. Una manera de mesurar què pensa la societat de tot això és fer una recollida de signatures. Si voleu signar contra les mesures de la Conselleria d’Educació que han duit als docents a fer aquesta vaga indefinida ho podeu fer al següent enllaç:

    https://www.change.org/es/peticiones/conselleria-d-educaci%C3%B3-de-les-illes-balears-que-la-conselleria-d-educaci%C3%B3-solucioni-les-demandes-dels-docents-2

    Després aquestes signatures seran presentades davant la consellera. Si s’aconsegueix un bon número, la Conselleria no podrà dir segons què ni dir que això només ho defensen els professors. Crec que és ben hora que les famílies donin una passa endavant, s’hi juguen la qualitat de l’educació dels seus fills. No és causa suficient?

  6. Estic totalment d’acord amb les revindicacions dels mestres… i també amb els dubtes d’en Jeroni sobre la seva efectivitat.
    No hagués estat millor intentar que tots els equips directius dels col·legis presentassin la dimissió en bloc? Així, seria complicat començar el curs i els mestres no haurien de pagar la vaga de la seva butxaca, tal com em va suggerir una amiga. Però potser que hi hagi un cert percentatge de directius que no estiguin disposats a perdre el petit sobresou que els suposa el càrrec.

    • Tant de bo fos tan fàcil Pep. Primer de tot he de dir que ser director suposa, sí, un petit increment de sou (no tant com vos pensau) però implica el doble de responsabilitat. Jo som el primer que no ho voldira ser (tampoc crec q en tengui les qualitats pertinents) però cada any surt a la premsa que costa més trobar gent disposada a ser director d’una escola (de fet, moltes places queden desertes i la Conselleria hi ha de posar algú extern al centre). Si això passa (no hi ha molta demanda que diguem) deu ser que tampoc és cap chollo…
      Com tu proposaves, se va dir de fer una dimissió en bloc a l’assemblea de docents (ja dic que ho hem provat tot abans d’arribar en aquest punt de la vaga indefinida) però ens trobam amb dos problemes:

      1. Tu tens dret a presentar la dimissió però la Conselleria també té el dret de rebutjar-la i obligar-te a complir els anys que te queden com a director. De fet, per juny dimitiren tres directors de Secundària i avui en dia encara en fan les funcions perquè la Conselleria ha passat olímpicament d’ells i els manté en inteniritat. Així que ja pots suposar que si ho féssim no serviria de res pq la Conselleria se’n rentaria les mans i no n’acceptaria cap (o pitjor, només acceptaria la d’aquells centres més batalladors). Mirau quin estat tan democràtic que tenim… Mos tenen ben fermats.

      2. Si dimiteixes i la Conselleria ho accepta te poden posar “a dedo” qualsevol director que ells vulguin (és a dir afins a ells). Lo darrer que ens faltaria és que també controlin els centres…

      • Pau
        ‘cada any surt a la premsa que costa més trobar gent disposada a ser director d’una escola (de fet, moltes places queden desertes i la Conselleria hi ha de posar algú extern al centre). Si això passa (no hi ha molta demanda que diguem) deu ser que tampoc és cap chollo…’.
        És que hi ha moltes altres feines i responsabilitats que tampoc no són cap chollo ni es veuen gratificades. El problema és el pírric sobresou? (és a dir, si el sobresou for el triple hi hauria més sol·licituds) O és la motivació? Sigui quin sigui, té mala pinta. N’hi ha un que va dir ‘no miris el que el teu país fa per a tu (sobresou), sinó el que pots fer tu per ell’ (les ganes de fer feina, d’auto-exigir-se i de no caure en l’autocompleença, de tenir idees brillants i no la primera que vegui al tum-tum, d’emprendre, d’innovar, d’edificar un projecte comú, de créixer i no estancar-se). Entenc que allò fotut no és que te reclamin el nivell B2 d’anglès, sinó que un professional de l’ensenyança no el tengui en el món en què estam. És important que sobretot els que sou joves en el gremi adopteu aquesta actitud activa, positiva i engrescadora, i entendreu perquè n’hi ha que estant radicalment en contra dels actuals governants, de les seves idees i formes d’actuar, no senten commiseració cap a vosaltres. Col·lectivament, aquest canvi d’actitud, de deixar de banda el negativisme i ‘el mira que mos fam’, cap al positivisme i ‘mira tot el que podem fer’ és part de la metamorfosi que està patint el poble català, i que crec i esper que els vagi bé.

        • Totalment d’acord amb la teva argumentació, però no crec que tengui res a veure amb el que jo deia. Jo simplement feia veure a en Pep que la seva imatge de directors que viuen super bé i per això no volen dimitir és falsa. Res més.
          Que hem de ser positius i ingeniosos… totalment d’acord. Ara bé, ser positius no vol dir quedar-se quiets. Ja vas veure el poble català, ja que l’has mencionat, positivista sí, de quiet i conformista res de res, ans tot el contrari. Nosaltres tampoc ens volem quedar quiets, idò

          • Pau, bon dia, no me dec haver explicat bé. Tu me xerres de no quedar-se quiets, i crec que la meva argumentació vessa d’antònims de quietud o d’immobilisme…
            Per què, si tots estam d’acord en introduir l’anglès al sistema educatiu, no s’ha actuat abans, de manera activa, ferma i decidida, a iniciativa dels propis centres (projecte lingüístic)? Per què aquest esperar ‘ja mos ho diran…’? Per què esperam ‘imposicions’? Per què, per exemple a Sant Llorenç, el mateix centre no ha arribat a la conclusió de que es necessari que tot el professorat adquireixi un bon nivell d’anglès, amb temps, i implementar part de les assignatures en anglès (p.e. 70% català + 30% anglès + l’assignatura d’espanyol)? S’han fet experiències pilot (Artà) i funcionen, idò cal generalitzar-les. No s’hagués desactivat “l’excusa” del govern? I no val dir ‘és que no ens donen les eines necessàries, etc’. Avioneta cap Londres, Dublín, Edimburg o on sigui, un o dos mesos d’estiu a participar en activitats docents, promoure intencanvis amb professotat d’escoles anglòfones, mil idees… Clar que ara, a correcuita no hi ha temps, però sí que hi ha altres opcions, a part de la barrabassada del govern i l’immobilisme del gremi (amb jo no comptis que acab a les tres, i el juliol i agost no hi som). Despertau!

  7. Don Jeroni Galmés,

    Com està aquest Honoris Causa, eminència de la ciència i dels transgènics?
    Després de llegir aquests comentaris t’he de donar la raó en què el professorat hauria de ser més actiu i tenir ganes d’innovar i avançar. Generalment qua s’intenta implantar alguna nova idea, fins i tot dels mateixos equips directius, es topa de front amb un fort rebuig dels mateixos professors. Això mateix crec que ha passat a Sant Llorenç algun cop. Per altra banda el sistema tampoc els ajuda gaire a automotivar-se i m’explic amb dos fets:

    1) No pot ser que un professor que no falla de tot l’any, tingui motivació, inicitativa, faci tallers, etc., acabi cobrant el mateix que un altre que no en fot ni brot. I si a més aquest és sindicalista, cuidadín!!

    2) No pot ser que, tenir un master o un elevat nivell d’anglès coni els mateixos punts o, fins i tot menys, que aquests famosos cursos que donen els sindicats que tothom aprova com ara: la fauna de llevant, apren a cosir, el llenguatge emocional…que no dic que no s’hagin de fer. Però del moment que només pagant i assistint a classe ja tens els punts…

    No sé, crec que hi ha akguna cosa que caldria anviar. està mal muntada.

    • Entenc la frustració del professor frustat i comparetisc el que diu. Això s’arregla vencent resistències i rebuigs, i si es fa des de dins – promogut per professors joves – ja no sembla una imposició que ve de fora. No te creguis que el sistema universitari no contengui dinosaures, i dels grossos, però almanco sí que hi ha alguns elements – insuficients encara – per destriar la palla del gra. Per promocionar o per avaluar la nostra activitat, hem d’enviar el curri a ANECA, on dos experts anònims el revisaran i emetran un dictamen sobre si aquest subjecte pot promocionar i si mereix cobrar un complement. En la meva opinió, per començar, caldria: 1) canviar les regles que apliquen al funcionariat, introduint elements d’avaluació periòdica. P.e. la plaça ‘és teva’, sí, però cada 5 anys revisam amb un barems coneguts, clars i lògics el que has fet, i si no compleixes ni progresses (p.e. coneixements d’anglès o màsters de qualitat, no cursets d’homeopatia), se torna a treure a concurs ‘la teva’ plaça. 2) canviar les regles de les mateixes oposicions, amb criteris més objectius, i per què no en un futur, en anglès. A part, s’haurien de debatre preguntes com per exemple: qui suspengui les opos dues vegades, serveix de professor?, i qui hagui tret el títol amb un 5 rascadet? I qui no sàpiga mantenir una conversació mínimament fluïda en anglès?
      Acab, que n’hi ha un d’important que me va batiar com a ‘El follonero de card.cat’. Res més enfora de la meva intenció.

      • Tot el contrari. Debatre i exposar diversos punts de vista sobre un tema a pesar que es divergeixi és de les coses més enriquidores que hi pot haver, sempre que es faci amb respecte i sense menysprear.

  8. Jeroni…
    Primer de tot t’he de dir que me sorprèn que xerris en 2a persona plural, com si els professors de la Universitat estàssiu exempts (si no vaig malament ets professor de laUIB, si no rectifiquem). He tengut la sort d’estudiar a la UIB i està ple de dinosaures acomodats que d’innovar, innovar… ben poca cosa (amb això no vull dir que sigui el teu cas ja que no he tengut la sort de tenir-te de professor i a més no te faig d’aquesta manera). Ho dic perquè hauries de xerrar de “Despertem!!!!” (tots es docents, els de la UIB també que n’hi ha molts que deixen molt que desitjar).
    Aclarit això, estic d’acord que els professors hem de millor amb molts d’aspectes, de fet som el primer que l’any passat en una sèrie d’articles de Card.cat així ho vaig manifestar (millorar les carreres, el CAP, algun incentiu dins de la feina que no siguin cursets xorres… ho pots repassar a diversos articles de Card.cat sobre Educació de l’any passat). Però el tema que plantejo aquí no crec que sigui aquest (però per mi si vols en xerram, cap problema) sinó a veure si s’ha de fer alguna cosa davant els tacas d’aquest Govern.
    Jo defens que sí, pq si mos quedam mans plagades aquest Govern veurà via lliura per fer el que vulgui i si no els aturam un poc els peus… Que després afegeixes tu que els docents (tots) hem de despertar i fer més? Està clar que sí!!! Si som la comunitat amb pitjors notes no només és culpa dels alumnes i dels pares, també tenim un grau de responsabilitat els docents que cal assumir. Però això no lleva que no haguem de protestar si des del Govern fan barbaritats i això és el que jo defens.

    • Pau, aquest debat du a una evidència i a una sensació. L’evidència és que no me sé explicar. I la sensació és que amb la interpretació que fas de les meves paraules sembli que discrepam. Sort i coratge amb les mobilitzacions.
      Per cert, els dinosaures universitaris als que fas referència són un lastre inmens (pel que no fan i pel que no deixen fer), però a la seva nòmina no hi ha els complements d’investigació ni d’altres entrades que provenguin de tasques associades a la recerca.
      I sí, tant de bo que el que plantejava per al funcionariat s’apliqués a la UIB. Possiblement aquests dinosaures, en comptes d’anar a mínims i guardar energia per a les seves ‘altres feines’ se dedicarien a fer recerca i donar prestigi a la universitat.

  9. Si el meu President de Card.cat m’ho permet li voldria al·legar que, segons el meu parer, no acaba d’esser el mateix “cobrar un petit sobresou”, que és el que jo vaig dir en el meu comentari, que “viure superbé”, com ell assegura que vaig assenyalar.

  10. Retroenllaç: Continuar la lluita, però d’una altra manera | card.cat

Respon a Pau Quina Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.