Què en trobau?

Amb un dia de retard (aquesta secció sol sortir el dimecres) presentam un nou debat: què trobes de la via verda d’Artà a Manacor que projecta fer el Govern de les Illes Balears?

Precisament ahir es va presentar en públic: costarà  5.515.000 euros, farà uns 28 km, estarà a punt abans de l’estiu del 2014, en principi no hipotecarà una possible futura via de tren… Per més detalls:  http://www.diariodemallorca.es/part-forana/2013/10/16/via-verde-manacor-arta-estara/882578.html

Però i vosaltres què en trobau?

10 pensaments a “Què en trobau?

  1. Ja que ningú ençata ho faré jo.

    Primer de tot he de dir que aquest projecte no eximeix el Govern de la seva irresponsabiltat a l’hora de no seguir (i ni tan sols intentar-ho) el projecte que havia deixat en marxa l’anterior Govern del tren de Llevant. No fer-ho ha estat tan lleig com si el govern d’Antich no hagués acabat l’hospital de Son Espases que el Govern Matas li va deixar en marxa (i ganes de no fer-ho segur que no n’hi van faltar però al final se va imposar el sentit comú que era el que aquí hauria d’haver ocorregut amb el tren).

    Aclarit això, he de dir que el projecte em pareix bé. De fet, ja fa més d’un any que personalment l’empro com a via verda per anar amb bici a Son Carrió i la veritat és que és una passada, la qual cosa faria hipòcrita que em posicionés en contra. En vista que ja està més que demostrat que aquest Govern no farà res amb el tren, val més facin això que deixin tudar el terreny de males herbes i brutor.

    L’altra preocupació que tenia és que aquesta via verda hipotequés una futura construcció del tren. Segons ha dit el conseller de Medi Ambient no serà així. Falta per veure que sigui vera (jo ja no me fio de ningú), però en principi caldrà donar-los un vot de confiança i si realment és així em tranquil·litza un poc.

    En resum, era triar entre res (i deixar el terreny brut que s’hauria de tornar netejar el dia que es volgués posar tren) o una via verda que crec que serà molt utilitzada (i així els terrenys alamnco ja estaran ptreparats per si en un futur volen posar tren). Això sí, repetesc que això no salva el Govern de la seva pèssima gestió en el tema del tren.

    PD: l’únic que no me quadra és la quantia del projecte, però això me passa amb totes les obres públiques.

      • I el mateix pensava el PSIB-PSOE i en l’opisició no deixaren de repetir-ho, però un pic al govern el projecte estava tan avançat que no van tenir més remei que acabar-lo per pura responsabilitat política a pesar que els devia fer molta ràbia.

        I el PP amb el tren hauria d’haver fet el mateix. Per molta ràbia que els fes ja era una projecte inicat en el qual s’havien gastat molts diners i per responsabilitat l’haurien d’haver acabat.

        Per això posava l’exemple de Son Espases…

  2. Aquesta via verda s’hagués pogut fer paralel·la al traçat del tren. Subscric el comentari d’en Pau i afegesc que no s’ha fet el tren per motius polítics (alguns crec que inconfessables) i no per motius econòmics. Una vegada més hem de veure que els mallorquins som ciutadans de tercera, com si fóssim habitants d’unes colònies. A Espanya AVE per un tub i aquí no n’hi ha ni per un trenet de jugueta. La despesa de la via verda me pareix desorbitada.

  3. Sense entrar a valorar el tema del tren i la seva conveniència, que sens dubte, ens portaria a un debat molt més ampla però que ja s’ha debatut moltes vegades, si vull dir que des del punt de vista turístic i considerant que vivim una època on la pràctica de l’esport, la salut i el contacte amb la natura són valors afegits, les vies verdes són infraestructures que aposten per aquests mateixos aspectes.
    Una via verda Manacor- Artà suposa una oferta molt interessant pel nostre destí turístic, necessitat de noves ofertes per oferir als nostres clients.

  4. Pau, molt de acord que val més això que no res, però com diu en Tomâs, si vertadere-ment volgesin Tren hi ha lloc per tot.

    Es motius inconfesables que diu en Tomàs, son; Negocis o comisions en autocars, negosis o comisions en gasolineres, i venganse, perquè se enterio Govern, ho avia posat en marxa i era un proieta, bastant bo, i molt ambisios, i en lo venguetius que son aquets……….

    Toni, se asunto turist; lo que seria molt bo pes turistes, seria tenir Tren vins a Calaretjada, vins en es Port, i pe se Coma, fin a Cala Bona, i se valca verda, per lo vis també i,cap. I si fesen una, per nomes bicicletes i a peu, que das se volta ha se Illa?

    Jo he anat durant un any cada dia a Palma en so Tren, segons aquets aprofitats i vengatius diuen que poseran una ret de autocars,

    Quants de asientos comodos du un Autocar? Perquè jo a Manacor més de un pic ne vis puja més de cinquanta persones, per Inca tots es que pujaven anaven drets,

    Cada quans de minuts pasaran Autocars? Si en passen tots es nesesaris, a un preu com es de es Tren cubriran ses despeses? o com paga baneit Poble, no sabrem mai quant mos costen? O una de pijor; Faran pagar ja directe-ment lo suficient per no fer quebres?

    Ells diun que o fan perquè mos surt molt car es Tren, I ells? Van regalats? No mos hi surten cars? I se Policia? I se Sanidad? I Se aducasió? Etc, no pagam impots per cobris aquestes despesas? Si una despesa mos surt massa cara, no sera per lo que costa es Tren, es per es seu guny extra, per se seva pasetjera, per ser uns bons vivants i per se seva inutilidad .

  5. En primer lloc, no crec que sigui viable econòmicament el tren a la nostra illa. Crec que posar-lo en marxa i manternir-lo costaria molt més del que produiria. Això no vol dir que no cregui que seria bo tenir-lo.
    En segon lloc, la via verda, me sembla una bona idea i una bona alternativa, tant pels deportistes com pels turistes.
    Però el que no entenc de cap manera, però és q no m’entra dins el cap, és que es puguin gastar, en aquests moments, 5 milions d’euros, més de 800 milions de les antigues pessetes. I que després hagin de retallar en Educació, Sanitat i Serveis Socials. Coses molt més imprescindibles que poder anar d’excursió o practicar esport.

  6. Antònia: Estic completament d’acord amb tu, però voldria comentar una qüestió: la viabilitat econòmica del tren. Probablement el tren de Llevant no és viable econòmicament al cent per cent tot i que els estudis previs a la seva construcció indicaven que ho podia ser, especialment si el tren arribava a Cala Rajada. El transport públic no es pot basar només en criteris de rendibilitat econòmica, com qualsevol servei públic, perquè si anam per aquest camí podria ser que en uns anys ens tancassin hospitals i escoles. Una altra cosa en la qual vull fer especial incidència és en el tracte tant desigual que rebem els mallorquins per part del Ministerio de Fomento respecte de la resta d’espanyols quan a comunicació viària.

  7. Crec haver explicad, damant es cost de sa Policia, Sanidad, i aducasio, que es Tren na se ha de possa per fer un nagoci, com no ho son aquestas altres coses. Es tren ha de ser per comodidad, i com diu en Tomàs en so tens fer-lo rentable, fen pasar es Tren per sa vorera de Mar. No es asunto de rentebilitat, es custio de pagar favors, i de venganses, a quest es verteder motiu. Se rentebilitat les importa poc.

Respon a Joan Roig "Dalmau" Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.