TIL (Capítol I)

Podríem omplir pàgines i pàgines sobre el conflicte educatiu que hi ha actualment a les aules: que si retallades, que si augment de ràtios, que si reducció del català a les aules, que si Llei de Simbols… però hi ha una cosa per damunt de les altres que demostra que qui ens diregeixen no tenen ni idea d’educació, el TIL. Per això amb una sèrie d’episodis em dispòs a explicar-vos com funciona aquest nou Tractament de Llengües, perquè més enllà d’ideologies, llengües i altres coverbos aquest nyarro pedagògic que ens han imposat hauria d’unir tota la comunitat educativa (des de professors a alumnes, mares i pares) en contra perquè perjudica clarament l’educació pública d’aquesta comunitat.

Anem a començar per una cosa tan lògica i indiscutible que quasi estic empagueït de comentar-la d’evident que és, però com que veig que els nostres polítics la ignoren (o fan d’ignorar-la en nom d’uns interessos ocults) no m’estaré de dir-la. Si tu a un alumne, així de sobte, sense preparar-lo ni res, de cop i volta en plena Secundària o a finals de Primarià li imparteixes una assignatura complexa (diguem Matemàtiques, Socials o Naturals) en anglès, li costarà més entendre els conceptes. Si ja de per si és difícil assimilar què són les equacions, les derivades i els problemes; o el cicle de la vida, la taula periòdica o els tipus de minerals, fer-ho amb anglès, llengua que dominam molt manco que la pròpia, ho complicarà encara molt més. Posau-vos vosaltres a veure la sèrie de televisió que havíeu vist tota la vida en català o castellà en anglès i ja m’ho contareu. Idò a això s’exposen els nostres alumnes i, com no pot ser d’una altra manera els resultats, se’n ressentiran. De fet, els primers que tenim així ho indiquen: http://www.arabalears.cat/balears/Laplicacio-TIL-dispara-fracas-escolar_0_1079892092.HTML

Però tranquils la consellera Camps ja s’encarregarà de dissenyar unes proves aposta que tergiversin aquestes dades. El problema, senyora Camps, és que els seus no seran notes vinculants i les de veres sempre seran, li agradi o no,  les de l’escola. I a tot això encara gràcies que la majoria de mestres i professors no apliquen el TIL així com toca i fan excepcions, com ara impartir trossos de la matèria en català quan ho veuen necessari o fer la vista grossa davant segons quines contestes errònies en anglès, perquè, si no, les estadístiques encara serien pitjors.

 

Un comentari a “TIL (Capítol I)

  1. Retroenllaç: TIL (Capítol II) | card.cat

Deixa un comentari