TIL (Capítol II)

Si realment volien reforçar la llengua anglesa (no crec que aquesta sigui la seva vertadera intenció) per què no milloraren i potenciaren les Seccions Europees que tan bé funcionaven? 

Les Seccions Europees eren una sèrie d’assignatures que algunes alumnes que demostraven tenir aptituds suficients d’anglès rebien en aquesta llengua. La diferència respecte al TIL és que els alumnes que hi participaven estaven preparats. Si tant d’interès tenien en l’anglès bastava universalitzar aquestes Seccions (és a dir que fossin per a tothom), però començant des de petits i implantar-ho progressivament amb aquesta generació d’infants, mai posar-ho de cop a mitja Secundària (i manco en matèries troncals) per a una alumnes que no estan preparats. Si no. com vaig explicar la darrera vegada, potencies el fracàs escolar. D’aquesta altra manera tant els alumnes com els professors tendrien bé temps de preparar-se per fer aquest tipus de classe. I per demanar, no estaria gens malament que en aquest punt arribassin a un acord els polítics de torn per fer un mínim pacte educatiu. Més que res per no canviar de ball cada quatre anys després d’haver-te format i avesat a un sistema concret.

Deixa un comentari