Necessiten els nostres fills i filles més hores d’anglès a l’escola?

Segurament heu sentit a dir moltes vegades que el nivell d’anglès a les Illes és molt baix. Bé aquí teniu uns exemples que com a mínim us faran dubtar d’aquestes afirmacions.

English Proficiency Index a nivell Mundial

Aquest Índex està basat en unes proves del nivell d’anglès de la població de cada país i es centra en la població adulta. Si voleu saber més al voltant d’aquest Índex, podeu consultar la seva web a on trobareu informació més detallada al voltant d’aquestes proves i el test del 2013 (el que hi ha a la imatge és el test del 2012).

Com es pot observar a la imatge la situació no és tan dramàtica com ens volen fer veure, el nivel d’anglès a Espanya es troba situat al capdavant dels països de parla castellana (a l’índex del 2013 Argentina el supera) i en qualsevol cas es troba sempre per davant de països com Itàlia, Japó, Xina o França.

English Proficiency Index per comunitats Autònomes

Qui no ha sentit a dir durant aquests dos darrers anys que el nivell d’anglès de les Illes és molt baix i que la principal causant n’és la immersió lingüística en català?.

Aquesta teoria, llargament defensada pels nostres governants, queda ridiculitzada si observam el gràfic del nivell d’anglès per Comunitats Autònomes.

Les 6 Comunitats Autònomes amb una llengua pròpia que no és la castellana es troben situades a dins les 10 primeres.

Començant per Euskadi, què fins i tot ha aconseguit un nivell d’anglès alt, seguida per Navarra al segon lloc, Galícia al tercer, les Illes al sisè, Catalunya al vuitè i València al lloc número 10. Totes elles es troben situades per damunt de: Castella-Lleó, Andalusia, Castella-La Manxa, Murcia i extremadura, comunitats totes a on el castellà és la única llengua oficial a l’aprenentatge i no es fa immersió en cap altre idioma.

Per tant es podria deduir que el fet d’estudiar en l’idioma propi de les Illes ha resultat fins i tot beneficiós de cara a l’aprenentatge d’aquesta tercera llengua fins a dia d’avui.

Els suspensos a les matèries en anglès del TIL creixen fins a un 30%

“Un estudio de los directores realizado en 31 institutos de Mallorca (el 71%) constata un descenso del rendimiento – La mayoría de profesores rebaja el contenido de las materias”. Aquest és el text que acompanya el títol d’aquest article del Diario de Mallorca que podeu llegir sencer clicant damunt la imatge.

Conclusió

Vists els dos gràfics i la noticia que acompanyen aquest escrit, m’agradaria saber la vostra opinió.

  • Preferiu que els vostres fills i filles realitzin més assignatures (matemàtiques, història, geografia, música…) en anglès, tot i saber que els coneixements dels infants en aquestes matèries baixaran de forma notòria?

 

 

5 comentaris a “Necessiten els nostres fills i filles més hores d’anglès a l’escola?

      • Es que això ja fa PeP, com diríem per Bunyola. Jo ja som padrina menopàusica i si no m’ho prenc així rebento.
        Ara estic a l’expectativa que la consellera Juana Mari tregui un decret del micro-ones que digui: Per fer de mestre o professor a les Illas Balears, no farà falta la carrera de magisteri, ni cap especialitat”, amb un curs intensiu de CCC d’anglès, que ha d’incloure un suplement de “punt de creueta” – “punt mallorquí” i “formasión del espiritu nasional”, tots els que presentin el diploma a la Conselleria d’educació, estaran habilitats per donar classes, des de infantil fins a batxiller”.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Puntuació: +1 (de 1 vot)
  1. No és necessari, no era necessari incrementar les hores d’anglès a l’escola. Es podien haver potenciat les seccions europees i el que jo hauria fet o faria, seria que en acabar l’ESO o el batxiller es donàs una titulació d’anglès corresponent al nivell assolit als estudis reglats, tal com es fa amb el català. No és que jo hi estàs molt d’acord en el moment en què ho implantaren, però ara trob que si pots presentar un certificat és millor que si només dius: ten un nivell d’anglès d’ESo o de Batxiller, sense que ningú sàpiga quin és aquest nivell ni quines equivalències té.
    I per altra banda, el que han posat en marxa amb el TIL, és ni més ni pus que dur a la pràctica allò que tantes vegades havíem sentit: tant de català, tant de català, que estudiïn anglès que els farà més profit… I això és el que han fet de manera barroera i estúpida. I el que no havien d’haver fet mai és posar una llengua estrangera al mateix nivell que les llengües pròpies.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Puntuació: +4 (de 6 vots)
    • Estic d’acord amb el comentari.Com no duc les ulleres, sense voler li he donat al botó que no tocava!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Puntuació: +1 (de 1 vot)

Deixa un comentari