Què en trobau?

Una de les coses que sobten de Sant Llorenç són les minúscules voreres (voravies) que es poden trobar a molts de carrers. Algunes ni tan sols arriben als 45 centímetres d’amplària.

IMG_20150302_124614voreres

Carrer Major

IMG_20150302_133714voreres

Carretera d’Artà (Mossèn Galmés)

Davant l’escola

IMG_20150309_233043voreres IMG_20150309_233104voreres IMG_20150309_232940voreres IMG_20150309_232904voreres IMG_20150309_232843voreres

 

Quina utilitat pensau que tenen:Molta, poca, gens, fan nosa?

Pensau que seria millormillor llevar-les per complet, fer-les més amples, anivellar-les amb l’asfalt?

Què en trobau?

3 comentaris a “Què en trobau?

  1. Per a mi la solució quan parlam dels carrers del poble, passa per posar al mateix nivell vorera i asfalt i situar la recollida d’aigua al mig, com les zones que s’han embellit aquests darrers anys. Potser sigui costós, però és necesari no només per la inutilitat d’una voravia tan petita, també pel fet que quan plou les portes de les cases s’amaren d’aigua i fins i tot qualque vegada l’aigua pot arribar a entrar a la casa.

    A la carretera la sol·lució d’anivellar és inviable a causa de la velocitat dels vehicles, potser en aquest cas la millor solució passa per eixamplar les voravies i fer la carretera d’un sol sentit. Però també hi hauria altres opcions. Així i tot, una vorera tan petita a una carretera no deixa de ser molt perillosa.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Puntuació: +3 (de 3 vots)
  2. és un tema interessant aquest del què parles…pel que fa a les voravies dels carrers embellits (o suposadament embellits) no em semblen un exemple a seguir; es vera que estan anivellats amb el carrer i això és positiu, ara bé, donat que s’ha d’anar fent una mena de ziga–zaga entre arbres, faroles, cossiols i damés no acaben de funcionar…si s’hagués mantingut la idea inicial del projecte, que era fer tots els possibles perquè el centre fos peatonal, serien fantàstiques, però donat que no ho són, no fan gaire bon servei. Les de la resta del poble, la solució, costosa com bé dius, passa per aixamplar-les i anivellar-les. A les carreteres, que ja no són carreteres, una és un carrer i l’altre un passeig (és fer colló, però vaja) passa, baix el meu punt de vista per limitar moltíssim la velocitat dels cotxes, amb càmeres, radars o el que faci falta i inclús estudiar la possibilitat de que focin d’un sol sentit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Puntuació: +2 (de 2 vots)
    • Pel que dius del carrer Mossen Galmés, de carrer just en té el nom. La gent que baixa d’Artà la fa servir ara talment ho feia fa 20 anys. Potser n’hi hauria prou amb fer-la del sentit contrari, o com comentà un lector una vegada, fer que aquesta via deixés de ser preferent i tingués un “Stop” a cada travessia. No ho sé, hi hauria diferents solucions i s’hauria de cercar la millor per a tothom.
      Lo que si veig imprescindible és que s’hi eixamplin les voreres talment es va fer amb el Passeig de les Brodadores, ja que hi ha qualque bocí a on no hi cap ni un cotxet d’infant a damunt la voravia.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Puntuació: +3 (de 3 vots)

Deixa un comentari