Punt de vista del PP de la Taula Rodona de Card.cat

Aquest escrit és en representació del Partit Popular de Sant Llorenç i repassa les respostes que donàrem a la passada Taula Rodona que Card.cat oferí a l’Escola Nova.  

En primer lloc volem donar les gràcies a en Pau Quina per la feina i l’esforç dut a terme per organitzar aquesta Taula Rodona.

Us presentam aquí les respostes a les preguntes plantejades per tal de que tots aquells que hi vareu poder assistir us pogueu fer una idea de cap on aniran els nostres tirs.
Les respostes no són una transcipció al 100% fidedigna del que es va dir, però en recoeixen la idea principal.
1.Si haguéssiu d’elegir una cosa… quina diries que ha estat la més positiva que ha fet l’equip de govern? I la més negativa?
Positives, dues: Recollida selectiva i eliminar cotxes de la plaça de l’Ajuntament a instància del nostre grup. Negatives: Empresa Bellver S.A, segueix gestionant quasi 7 milions euros d’esquenes al ploble. L’oposició no té accés ni als Consells d’Administració ni a la Junta de Govern. La resposta de la recuperació de l’IVA no en justifica el tipus de gestió (sense cap tipus de participació per part de l’oposició).
2. A Sant Llorenç fa moltes eleccions que veim les mateixes cares al capdavant de les llistes. Més enllà del tòpic “perquè costa trobar nova gent”, volem saber per què sou vosaltres un altre pic els candidats i no d’altres cares més noves?
Ni la política ni els polítics gaudim de gaire bona premsa i suposo que és una realitat que ens hem guanyat a pols i que bé val una reflexió i un canvi d’actitud.
En certa manera això respon a la primera pregunta. També potser que és perquè no es toquin les portes adients o perquè no hi ha tanta gent disposta a estar al mig del bollit. En el nostre cas va esser la Junta qui va decidir tornar a donar suport a la nostra candidata.

3. Una cosa que agradaria controlar un poc més el votant és amb qui fa comptes pactar o no pactar el partit polític que ha votat. Per això volem saber amb quin partit, per desavinences, teniu difícil pactar, i amb quin, per més afinitat, hi hauria més possibilitats.
Depèn que s’entengui per pactar. Si pactar és renunciar a una participació activa i crítica per tenir una cartera i una cadira, aleshores no hi haurà pacte. Si per contra entenem un pacte com un diàleg en el qual les dues postures han d’amollar un poc pel bé del poble aleshores estam disposts a qualsevol pacte.
4. Quins camins de participació ciutadana en les decisions municipals teniu prevists? Per què no s’han aplicat fins ara?
No els hem aplicat fins ara perquè no estàvem a l’equip de govern. En tot cas, això no és excusa, aprenem dels errors. A partir d’ara, ens toqui estar o no a l’oposició ens proposam fer reunions periòdiques amb els agents socials, clubs, associacions, etc. per fer arribar propostes, suggeriments, queixes, etc., fins a l’Ajuntament.
Si governam, la nostra idea és que el propi poble sigui qui prengui les decisions que l’afectin més directament com pugui ser la peatonalització del Carrer Major o l’eliminació de cotxes a les Carreteres de Son Servera i Artà. Com ho farem? Demanant l’oponió. Tan fàcil i poc enrevesat com entrar en contacte amb els agents socials, representants d’associacions, veïnats, independentment del color polític i demanar què en pensen.
Així mateix, cal canviar els horaris dels plens, demanda que venim fent durant tota la legislatura, perquè hi pugui assistir més gent.

5. Enguany, a nivell educatiu, ha estat un any ben calent… Quines coses concretes ha fet (i hauria de fer) l’Ajuntament per facilitar la clarificació dels pares en el conflicte? Quines responsabilitats hauria d’assumir el poder local en relació a l’escola? I per últim…quins dels partits/candidat s’han adherit al “Pacte per l’Educació de les Illes Balears” o fa comptes fer-ho?
Desconeixem quines han estat les accions de l’Ajuntament. Quant al pacte per l’educació, com a grup polític no ens hi em adherit encara, el que no vol dir que no ho facem, no obstant a nivell particular sí que hi ha membres que l’han firmat. Catalina Ferrer s’hi ha adherit. Després d’haver-lo llegit, el compromís a adoptar és el de posar les bases perquè es pugui dur a terme un PROJECTE EDUCATIU MUNICIPAL (integrat per famílies, alumnat, teixit associatiu i el sector productiu) en el qual la responsabilitats de l’Ajuntament serà la de posar a l’abast de dit projecte els mitjans econòmics, humans, material i les infraestructures al servei de l’educació. (Cal dir que des del Partit Popular vàrem demanar l’amplicació de l’horari de les biblioteques els caps de
setmana i a l’estiu i equip de govern ens va dir que no perquè no resultava rentable).
En aquesta línia un dels projectes que ens plantejaríem dur a terme, en col·laboració amb la comunitat educativa, tècnics de l’Ajutament, famílies i, sobretot, els propis infantis seria el proposat per Francesco Tonucci, La Ciutat dels infants.

6.Tema Via Verda: sou partidaris de retornar al projecte inicial de fer arribar el tren o vist el
bon acolliment de la via verda com a camí alternatiu per a bicicletes, senderisme, etc.
impulsar aquest darrer ús.
Dir que tornarem al projecte inicial ens faria quedar molt bé, però a hores d’ara seria impensable desmuntar tota la via verda i tornar a la macroinversió per fer un tren. Ara sembla esser que la via verda és la resposta a totes les preguntes per desastacionalitzar la temporada i per impulsar un turisme sostenible quan fa uns anys era casi un sacrilegi. Voler-se penjar medalles amb això no té cap sentit. La via es ven quasi tota sola. L’únic que hem de fer entre tots és intentar mantenir-la neta i en condicions òptimes
Una altra cosa és que s’utilitzi la via verda com a reclam turístic pel poble, pels negocis tant de restauració com d’hoteleria.

7. A la carretera d’Artà a diferència de la de Son Servera hi ha un problema: continua el gran nivell de trànsit rodat, la qual cosa afegida als cotxes aparcats fa que sigui estret i fins i tot perillós. De fet, he vist més d’un retrovisor enterra, entre d’altres el meu, i ara sovint els cotxes aparquen per damunt l’empedrat per evitar-ho. Igualment, una cosa similar passa amb el Carrer Major a l’alçada de l’Església, que entre cotxes aparcats (i teòricament no ho poden fer) i trànsit rodat la situació pels vianants és difícil. Hi ha prevista alguna actuació en ambdós casos?
Han estat més de dues les ocasions en què des del Partit Popular hem demanat que es prohibeixi l’aparcament de cotxes a l’àmbit del carrers afectats pel projecte d’embelliment , fins i tot vam demanar-ne la peatonalització. En relació al tema de l’aparcament ens van contestar que no hi havia cap problema i que es feia complir la norma, és a dir, en teoria no hi ha cotxes aparcats ja que les senyals ho prohibeixen. Quant a la peatonalització del Carrer Major ens van contestar que no, en virtut d’un informe policial que mai ens han deixat veure.
La nostra proposata en aquest sentit passaria per una proposta molt seriosa de peatonalització del Carrer Major que hauria de comptar amb la col·laboració dels ciutadans. En tot cas la prohibició d’aparcar els cotxes es faria efectiva, no sols a la Plaça de l’Església sinó que caldrà posar les bases per anar cap un model més respectuós i cívic en el qual tothom hagi de complir amb la normativa i en el que es prioritzi el bé comú per damunt de la comoditat individual.
Carretera Artà, a uns dels darrers plens de la legislatura vam manifestar aquesta mateixa
preocupació: la dificultat que tenen molts cotxes per voltar en direcció Manacor i Artà i la
perillositat que suposa tenir cotxes aparcats alhora que es permet la circulació en dos sentits. La nostra proposat en aquest sentit passaria per:
– Disminuir la velocitat a 20K/h – Posar radar.
– Analitzar la possibiliata de prohibir l’aparcament o que es vagui alternant a banda i banda.

8 .S’espera ampliar les funcions del centre de dia del municipi (obrir els cap de setmana o poder-hi dormir, per exemple ).
Les funcions del centre de dia, com sabem, ja s’han ampliat. Obrin també els dissabtes. Els usuaris demanaven obrir dissabtes i diumenges i festius. Suposam que amb el temps s’haurà d’acabar per obrir diumenges i festius el que suposarà fer un nou contracte o un nou concurs. Nosaltres érem partidaris d’aquesta segona opció ja que obrir sols el dissabtes és una resposta ràpida a una demanda que fa estona que existeix. Obrir el cap de setmana i festius, que era la demanda dels usuaris, hauria
suposat problemes tècnics que potser haurien retardat l’obertura fins després de les eleccions.
9. Accions que es pretenen portar per intentar introduir aturats i joves del municipi dins el mercat laboral.
D’aquest tema n’hem parlat amb el grup de Joves i amb els tècnic de l’Ajuntament. Ens agradaria incentivar l’esperit emprenedor a través d’ajudes econòmiques tant en el lloguer de locals com en el pagament de la quota d’autònom durant els primers anys.
Crear una línia de beques per estudiant de postgrau, màster, doctorat. Sabem que serà difícil i pel tema de les competències que pot o no tenir l’administració local però sens dubte serà un punt a tenir molt en compte. Creació d’una escola-taller d’hoteleria per tal d’oferir una formació de qualitat en un dels sectors amb més demanda.

 10. Hi haurà baixada de l’IBI dins la legislatura?
La baixada de l’IBI no és possible fins a l’any 2016. Si arribat el moment tenim els informes positius dels òrgans competents, hi haurà baixada.

11. Per acabar, i després de l’incident amb els ximpanzés al zoo de sa Coma… feis comptes adoptar alguna mesura en l’ús recreatiu dels animals a llocs com el zoo, els circs, els jocs populars o les corregudes de toros ja que les ONG’s apunten a la precarietat i mal estat d’aquests animals en tots aquests casos?
En primer lloc cal lamentar la mort d’aquest animals i més encara lamentar que tenim tendència a no prendre mesures fins que hi ha una desgràcia.
El nostre equip vigilarà, fins allà on arribi la seva competència, pel compliment de la normativa no sols en el cas del zoo que ara és el que més controvèrsia suscita, sinó també en la tinença d’animals domèstics, on l’administració local té més a dir i, precisament per això, sembla que calla més.
Cal controlar les condicions en que es troben molts de cans, basta fer una volta per foravila per veure com molts es passen mitja vida fermats a una cadena, què passa amb aquests? Cal vigilar que els cans no vagin amollats pel mig del carrer i que els cans perillosos no vagin sense morral. Què passa amb la taxa de 300 euros per no recollir els excrements? Quantes sancions s’han posat per això? Clar, qui ha de vigilar, la policia?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.