No es farà ni un pam del Tren de Llevant ni del Tramvia de Palma durant aquesta legislatura 2015-2019

Aquesta és l’afirmació que ha fet avui mateix Jose Boned, el Conseller de Territori, Movilitat i Energia del nou govern format per PSOE-MES, a una entrevista publicada avui a El Mundo:

EM-Pensen reactivar el projecte del Tren de Llevant?
JB-L’objectiu que ens hem marcat aquesta legislatura no passa per nous projectes…

EM-S’enten que els nous projectes com el tramvia de Palma i el tren de Llevant queden aparcats?
JB-Sí, ara mateix tot està aparcat…

Ni 100 dies hem hagut d’esperar per comprovar com el nou govern entrant farà els
mateixos metres de via del tren de Llevant que el govern anterior de José Ramón Bauzá, cap ni un.

I tot això després d’haver atacat i fer bandera durant aquests darrers 4 anys de la necessitat de la línia de Ferrocarril del Llevant com podeu veure a aquests dos comunicat dels partits que conformen ara el govern.

Tren PSOE Tren MES

 

La veritat es que és molt preocupant el futur que tenim pel que fa referència a la movilitat. Hem de comportar haver de veure com tot i tenir el tercer aeroport amb més passatgers de tot l’estat, aquest no té una trista estació de tren/tram/metro que arribi fins a la capital, com si que tenen els altres? És de rebut que amb els nostres imposts paguem infraestructures estatals innecessàries com són la majoria de metres d’AVE i a Mallorca tinguem menys metres de tren ara, que fa 80 anys? #Pensa-hi

Mapa Tren Mallorca Maria Morey

Com podeu comprovar a aquest mapa que data dels anys 30 del segle passat realitzat a l’escola per la meva padrina que ara té 94 anys, hi havia molts més kilómetres de xarxa ferroviaria llavors que no ara. Mentre la resta del món va per envant, nosaltres anam en direcció contrària

Tren Manacor Sant Llorenç Maria MoreyTren Palma Santanyi Maria Morey

 

6 pensaments a “No es farà ni un pam del Tren de Llevant ni del Tramvia de Palma durant aquesta legislatura 2015-2019

  1. Tot i que la teva postura no deixa de ser raonable i i carregada de raó; en aquest cas he de dir que estic d’acord amb l’opció elegida per nou govern. Aquí tens una serie de raons:

    1. Tot i existir el projecte de fer arribar el tren a Llevant, ha arribat en realitat el finançament? No crec que s’hagi d’escometre cap inversió fins a no tenir assegurat el compromís del seu finançament. Endeutar-se mai és la solució. Bé es veritat que sempre es pot lluitar per aconseguir-los, però ara mateix no els tenim.

    2. Som un usuari del tren que connecta Manacor amb Palma i si puc elegir, preferesc que modernitzin el tram Manacor-Inca damunt l’opció de fer arribar el tren a Artà. Millor aconseguir reduir el temps de viatge des de Manacor que arribar a més punts. Però això és personal, jo també preferesc tenir una casa més petita i acollidora que una gran i mig derruïda.

    3. Cal tornar a fer un estudi sobre la utilització de la via verda vers el tren. No sé si en realitat s’empraria més el tren que la via verda. Així hi tot , estic d’acord que si volien fer via verda no calia eliminar tants d’arbres ni gastar tants diners. Però ara estan gastats, val la pena tornar-ho a desfer tot? Potser si però no crec que sigui una decisió que es pugui agafar tan a la lleugera.

    4. tenint en compte que el tren seria totalment deficitari, què reportaria el seu manteniment a la butxaca del ciutadà?

    Amb això no vull dir que s’hauria de descartar fer arribar el tren fins a Artà però no crec que actualment sigui primordial. Crec que hi ha altres coses més rellevants a arreglar i sempre s’ha de tenir en compte que tot té un cost i quin benefici en pots treure. Compensa? Doncs depèn.

    Serafí…no t’enfadis per l’amor de Déu…i cuida’t que bé que basta!!

  2. 1-No han parlat de finançament. Han dit que no es farà i punt. Governi qui governi a Madrid. Això vol dir que ja han parlat amb la direcció del seu partit a Madrid i els hi han dit que no hi haurà pressupost ni ara ni durant la legislatura.
    2-Jo seria més partidari que en lloc de modernitzar la línia Manacor-Inca en fessin una Manacor-Palma. Si aquesta carretera és la més concorreguda no entenc perquè no hi ha d’haver una línia que uneixi Manacor i Palma sense haver d’anar a fer voltera.
    3-La via verda és un luxe i el tren un servei públic. No és comparable. Així i tot com ja vaig dir, són compatibles la via verda i el tren.
    4-Reporta un servei, just faltaria. El serveis públics estan per això, no per treure’n rendiment. Ningú es queixa de l’hospital de Manacor, si de cas es queixa perquè aquests i els punts sanitaris dels diferents pobles donen poc servei, no és així?
    Amb els imposts que pagam hauríem de tenir dret a això i molt més, però no, en lloc de pagar els hospitals, residències i transports públics d’aquí, pagam els de la península (totalment deficitaris) i noltros ens quedam mirant si aquí són rendibles o no.

  3. es clar com que a qualquns lis va bé perque nomes utilitzan un troç, els altres que es fotin.

    hi ha un conveni signat amb l’estat espanyol i l’únic que sa de fer es reclamar que es compleixi, perque es gastin es doblers a uns altres llocs millor fer-ho allà on es generen.

  4. El tren es un pou sense fons on tirar els diners, per 4 persones que hi aniran val mes que posin mes autocars, o fins i tot taxis.A Mallorca no hi ha afluencia suficient de pasatgers perque el tren sigui rentable. Per una cosa que a fet be el partit popular aquests 4 anys (via verda) no la volgueu espenyar. Es un gust pasetjar per la via verda i veure families caminant anat amb bicicleta, companys fent esport.

  5. Cal tenir present una cosa important.

    El tren de llevant donaria servei a una comarca que compta amb tan sols uns 37.665 habitants (sense comptar Manacor, segons dades del INE del 2013). Un número baix d’habitants per una inversió tan important. Encara que està clar que també podrien utilitzar aquest servei els turistes … encara que no ser fins a quin punt. Però el més important per mi, molts de llorencins o serverins o ,,, estaven en contra de la realització d’aquesta inversió ferroviària. Així que dels 37.000 i pico caldria restar un bon número que no han donat mai suport al projecte.

    Però si Albacete, amb poc més de 170 mil habitants té AVE; ja es veu que en aquest país la rendibilitat econòmica no es té gaire en compte alhora de fer infraestructures.

    Per altre banda, la via verda realitzada pel PP ha estat una manera d’enterrar un projecte i perquè es deixés de banda d’una vegada per totes.

    El més important, com ja van veient molts mallorquins, és el mal finançament que hi ha a les Balears: un munt de diners que van a Madrid i no tornen per ser reinvertits.

Respon a vull tren si o si Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.