Què en trobau?

Ja que des de l’Ajuntament se’ns va fer una convidada a participar en el debat de la circulació i la conversió en zona de vianants del carrer Major i altres possibles carrers, seria molt descortès de part nostre no aprofitar aquesta oportunitat. I de fet, aquest és un dels objectius de la revista: servir de debat al poble i convertir-se en plataforma de la diversitat d’opinions que puguin existir.-hi.

Per això us convidam a participar al debat sobre quins carrers faries que fossin zona de vianants? I a temps parcial o total? O directament no en faries cap? Igualment… tenint en compte la futura ampliació del camí del Cos, com ordenaries la circulació del poble?

Participa a través dels comentaris i fes les teves aportacions!

 

15 pensaments a “Què en trobau?

  1. El carrer Major hauria de ser per els vianants, així con el tros de carrer de l’Spar i a davant la rectoria. Fer respectar la circulació quan els nins surten de l’escola que van direcció contraria pel carrer Nou amb les bicicletes (pares inclosos). Posar els miralls que fan falta i revisar tots els que hi ha posats (fer-los nets). També suggerir a l’ajuntament que adquiresqui solars buits i en desús per fer aparcaments dins el poble ja que no veig molt viable fer aparcaments al Camí des Cos, havent-hi un torrent que hi passa. Amb el tema de la circulació ho han de fer a consciència i seny. Senyalitzar les entrades al poble de camins secundaris (per exemple: camí de Ca’n Blanc, camí des Cos, camí des Purgatori), senyalitzar a la Plaça del Pou Vell el camí que va cap a Son Vives i els barris que hi ha.

    • No crec que sigui realista l’opció de deixar el Carrer Major i el de davant l’Spar pels vianants. Hi varis motius per que ho veig inviable, continuaríem amb la gradual eliminació d’aparcaments al centre del poble, cosa que ja reconeixes que és un problema, i es perjudicaria a tots el comerços de la zona. Com més innaccessible és un comerç, menys negoci fa.
      Sí que es troba a faltar el manteniment de la senyalització de la circulació, miralls espanyats i mal orientats, faltes de senyals que indiquin cap a on es pot voltar o no, …
      També es troba a faltar una mica de control per part de la policia municipal, perquè a aquest poble tothom fa el que vol. Quantes vegades heu sentit a dir, “Sant Llorenç és un poble sense llei”.

      • tans de negocis hi ha al carrer major que hi han d’aparcar forços a davant? aviat perdrem la facultat de caminar? els vianants/ciutadans no colaboram també a que sigui un poble sense llei? necessitam el pare policia sempre al darrera per fer les coses ben fetes?

  2. A les ciutats o pobles molt grans seria viable un espai peatonal però a un poble com Sant Llorenç crea un caos considerable. Tots els conerços del centre es veuran afectats negativament i segurament es veuran obligats a tancar, i no només això, sino que la circulació seria caòtica. Aquestes setmanes que el carrer ha estat tancat per obres ho hem pogut observar.
    Els meus records de joventut sempre han estat jugant per la plaça i en aquella època s’hi podia aparcar per tot i no creava cap problema.
    Veig normal que les persones que treballen al poble i no tenen necessitat d’agafar cotxe s’estimin més tallar la circulació però hem de ser més considerats i pensar no en el que volem personalment sino per el millor per al conjunt del nostre poble i de les persones que hi viven.

  3. No crec que desitjar un carrer Major peatonal sigui ser poc considerats amb els altres ni tampoc amb els comerços. De fet jo treball a fora i visc a foravila, així que m’afecta al cent per cent però així i tot prefersc un carrer Major peatonal. Per molts de motius: embelleix el poble, li dóna tranquil·litat, es lleva contaminació acústica…
    Podria parlar que és increïble que a un poble tan petit com Sant Llorenç no es pugui anar a peu o agafar bicicleta, però supòs que me tractaríeu de happy flower, així que anem “directo al grano”…
    Vull recordar que al carrer Major ara per ara teòricament no es pot aparcar (una altra cosa és que es compleixi) així que tallar la circulació no afectaria a l’accesibilitat del comerç. Per anar-hi he d’aparcar igualment a un altre lloc. Que té més si per arribar a aquest aparcament he de passar pel carrer Major o per un altre?
    Això sí, per fer peatonal el carrer Major cal reformular bé la circulació de tot el poble i fer que camins secundaris (per ex camí del cos) es facin més amplis i principals per reconduir-hi la circulació, sinó com han dit allà dalt es faria un caos. Per això abans de res s’hauria de fer-ne un estudi dels carrers a ampliar.
    igualment necessitam aparcaments (per ex darrer unitat sanitària me pareix un bona idea o algun dels solars que hi ha buits anant al camp de futbol) ja que aparcar a aquests llocs i arribar a peu als comerços són dos minuts.
    Un altre tema a discutir seria els de les direccions prohibides…

    • Al final del carrer Major, que ja podríem dir a dins sa plaça, hi ha uns quants aparcaments i també a davant l’Spar es pot aparcar. Si fessin peatonal aquests carrers, eliminaríem aquests places, i com que en sobren. Siguem realistes, a la gent li agrada aparcar aprop d’allà a on ha d’anar, això no ho canviarem. El que canviarem serà l’hàbit d’anar a uns comerços o a uns altres.

      • A l,spar sí, dos i per jo els podrien mantenir,és més com un carrer a part.
        Però dins la plaça n, hi ha tres..vols dir que suprimir tres places afectaria tant? Per tres places hem de deixar de tenir el carrer peatonal?

        • És un carrer que comunica el poble i no només haurien de deixar-lo transitable sino que hi haurien d’afegir uns quants aparcaments més. Els negocis del centre hem notat molt aquestes setmanes d’obres com molts clients habituals no han vengut, imagina que sempre estigués tancat… Podriem tancar.

          • Ja he dit abans que abans de tancar el carrer Major s’hauria de fer un estudi de com orientar la circulació. Per les obres no crec que s’hagi fet així que és normal que ho hàgiu notat.
            Aparcar davant està clar que du mésk gent però a dia d’avui a la plaça hi ha tres places així que no crec que els comerços estiguin per tres simples llocs.
            La majoria de gent aparca o bé al carrer de la carnisseria o bé a carretera artà o llocs igualment propers i si per aparcar aquí me fan anar pel carrer Major o per un altre carrer (com dic prèviament ben condicionat per l,ajuntament) a la gent li seria igual. Tanmateix caminaria igual.

            augmentar el número de places a la plaça com tu proposes ja sí que ho veig com una cosa que afecta més directament els negocis i entenc que els comerços ho defensin, però la circulació del carrer Major no veig que afecti tant si condicionen bé altres carrers

            Crec que la clau de tot plegat després de sentir les diverses opinions no és tant la circulació pel carrer Major com el número d’aparcaments. Per això s’ha d’intentar fer-ne el major nombre possible i el més propers possibles.

  4. Jo que fa més de 30 anys que tenc un negoci al carrer des Pou, m’he donat compte que cada obra que es fa al carrer o als voltants ens fa perdre clients. Des de que es comença l’obra, la gent canvia de costums i va a uns altres llocs. Els cotxes han de tenir una fàcil circulació i han de poder aparcar. La vida d’avui, ens ha duit a anar per tot amb el temps just, des d’anar a fer un cafè, al banc, a comprar el pa, canviar la pila d’un rellotge o a dinar els dies feiners. Està molt bé dir que anirem caminant i aparcarem una mica més enfora els dies que no feim feina o els horabaixes, però la realitat, és que hi ha més dies que tenim pressa, que els dies que podem anar relaxats. I, sincerament, no veig la diferència pels vianants de poder anar pel carrer Major amb cotxes o sense cotxes, ja que es uns dels pocs carrers del poble que té unes “aceres” en condicions.
    I no sé perquè tant d’embelliment de carrer si després no es cuiden i estan brutíssims. Falten papareres i les jardines fan llàstima.
    Abans de fer segons quins canvis s’hauria de demanar a la gent que hi viu i als comerços que hi ha la seva opinió, quins problemes hi ha i estudiar les conseqüències dels canvis que es volen fer, ja que moltes de vegades són més dolentes del que es pot veure des d’un punt de vista que no t’afecta personalment.

    • totalment d’acord amb l’estat de conservació de les jardineres, etc., no tant al tema de la circulació, a Manacor per Nadal van fer un parell de dies de prova per peatonalitzar…potser podríem començar per fer proves, meam que passa.
      Pel que fa al tema del temps, tens raó, però per sort vivim a un poble petit on les distàncies són molt curtes, no creus que seria millor avesar-nos a fer-les a peu o en bici. Pensa els beneficis que tendria per la salut i la butxeca…

  5. En la meva opinió, el més absurd de tot passa per posar adoquins a uns carrers (amb el cost i la brutícia i el mal manteniment) sense saber si es viable o no peatonalitzar-los.
    En segon lloc, ens parlen d’un estudi policial, posterior a l’embelliment i fet a instància del PP i que no em vist i que esmenta que és inviabe peatonalitzar…
    en tercer lloc, això de que perjudiqui als comerços, cal mirar-ho bé…ja que de quins comerços parlam? Dels bars? De l’hotelet o de can Garcia Lis que són els que hi ha? ALs bars crec que els afectaria positivament, a més, tenint en compte que sempre que hi ha festa, l’ajuntament, és a dir tots, feim festa a plaça amb el coseqüent benefici pels negocis de restauració no veig tan malament que, pel bé comú, els peatonalitzin. A l’hotelet que és un negoci atrevit i ben diferenciat, crec que els afectaria ben positivament igual que a la tenda de fotografia. A artà tot el carrer Major, que també era la via principal es va peatonalitzar al principi tothom va alçar el crit al cel i ara fa goig de veure de negocis i gent…just nosaltres.

    Lo de la circulació es ben trist. Com deis no sols no es respecten les direccions prohibides, deis bicicletes, jo hi afegeixo camions de l’spar; mancança de control i senyalització dels stops i del passeig de les brodadores (Ja,ja,ja passeig quina gràcia) I carretera d’Artà. Què passa de la taula rodona que ens em oblidat de les propostes.

  6. Crec que la reforma circulatòria a Sant Llorenç no és només la peatonització o no del carrer Major (a mi, particularment, m’agradaria que fos peatonal) sinó una sèrie de millores i canvis que facin que no es pugui aparcar a banda i banda d’un carrer entorpint la circulació, que no hi hagi tres carrers seguits en direcció prohibida, que per fer cinquanta metres a peu n’hagis de fer cinc-cents amb cotxe. La reforma del Camí des Cós hauria de permetre un plantejament global de la circulació a Sant Llorenç i, tot i que, és important poder opinar a través d’un mitjà de comunicació, una reforma circulatòria s’ha de consensuar, parlar directament, amb els veïnats i comerços afectats.
    En relació al tema de la peatonització recordau els casos del carrer dels Oms o de Blanquerna, a palma. A l’hora de peatonitzar tot varen ser emperons i problemes i ara, si es plantejàs de bell nou la circulació per aquests carrers, ningú ho voldria. Seny, diàleg i bona voluntat per fer de Sant Llorenç un lloc més habitable.

Respon a Josep Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.