Tres categories d’acabats urbans en menys de 200 metres a Cala Millor

És curiósa -per dir-ho d’una forma suau- la diferència amb la que l’equip de govern tracta algunes de les contrades del municipi segons uns barems un tant estranys.

Un dels casos més extravagants és l’espai comprès entre l’avinguda Baladres, l’avinguda de Són Moro i la zona d’edificacions familiars del carrer Mare-Selva:

Avinguda Baladres
IMG_20160315_160646Cala Millor

Com tots bé sabeu l’avinguda Baladres té unes voreres de més de 3 metres d’amplària, un carril bici. A més previsiblement es transformarà en un passeig amb una sola direcció de trànsit motoritzat que eixamplarà d’aquesta forma l’espai per als vianants i en minvarà el trànsit de cotxes, autocars i demés vehicles a motor.


Avinguda Mare-Selva

I com que quan el trànsit minva per un vial forçosament ha d’augmentar per un altre aquest no serà d’altre que l’avinguda Mare-Selva.

IMG_20160315_162315Cala Millor IMG_20160315_161740Cala Millor

Com podeu veure l’estructura d’aquesta avinguda difereix de la de l’avinguda Baladres. Unes voravies que amb prou feines arriben a 1 metre de distància, i que veuen impedida sovint la transitabilitat dels vianants per elles a causa de la desafortunada -i tipica d’aquest equip de govern- col·locació de faroles al bell mig de la voravia. Si es fa una petita volta pels carrers de la zona edificada es pot comprovar com lluny d’augmentar aquesta distància dedicada als vianants es fa més petita. El manteniment del vial també és menor al del carrer Balandres.


Avinguda (o camí) de Son Moro

IMG_20160315_163409Cala Millor IMG_20160315_163549Cala Millor IMG_20160315_163637Cala Millor

Aquesta avinguda que fa de nexe d’unió entre les dues vies anteriors es podria dir que ni tan sols en té d’estructura:

  • Unes voravies inacabades i plenes d’herbes al seu interior que en ploure fan el fet de jardinera i es converteixen en uns bassiots immensos.
  • Uns fanals espanyats qui sap quan de temps fa.
  • Una sensació general de “esteim en obres” i abandonament de fa ja massa temps…

Sembla mentida que en tan poc espai hi convisquin aquests tres tractes tan diferenciats. Crec que es correcte el fet de voler tenir una zona destinada al turista en les millors condicions possibles sempre i quan aquest fet no vagi en contra de la qualitat de vida dels ciutadans del municipi que hi viuen durant tot l’any i que hi paguen els imposts.

Per altra banda no sé si l’equip de govern ha arribat a cap acord amb els veins d’aquestes dues avingudes per compensar el greuge que els suposarà l’augment de trànsit i renous  i  la minva de zones d’aparcament.

En el cas de no haver-ho fet pens que és un greu error. Si la realització de les obres a l’avinguda Balandres s’ha de dur a terme sí o sí segons l’actual pacte, es poden cercar solucions com per exemple que la zona edificada de l’Avinguda Mare Selva sigui tan sols d’un sentit, que s’hi prohibeixi el trànsit de vehicles feixucs (autocars, camions…) en els seus carrers interiors… però això SEMPRE s’hauria de decidir des del meu punt de vista conjuntament amb els veinats de la zona. Per altra banda no s’hauria de deixar passar l’ocasió de dignificar d’una vegada per totes l’Avinguda de Son Moro.

Ara la pilota està a la teulada de l’equip de govern…

 

6 pensaments a “Tres categories d’acabats urbans en menys de 200 metres a Cala Millor

  1. También estoy de acuerdo en ningún momento se ha tenido en cuenta a los vecinos de Sa coma.Que estamos en contra de esta obra ,por la calidad de vida que dejamos de tener .Muchos de nosotros estamos hipotecados casi de por vida para formar una familia en un entorno medianamente bueno y ahora nuestra ilusion,esfuerzo y sacrificio se han frustado .

  2. Yo estoy totalmente de acuerdo.La calle Mare-Selva y Av.Romaní es una carretera con
    mucho tráfico.Nosotros estamos en zona residencial donde no puede haber actividad
    comercial ni turística.Todos sabemos que toda la modificación que se quiere hacer en la
    calle Baladres es para los intereses de un empresario hotelero.Somos un país tercermundista y como vemos cada día en la prensa ,un país con muchos corruptos.
    Debemos unirnos para que sepa el señor alcalde y su equipo que somos trabajadores,
    pero también somos personas,a las cuales tienen que respetar y escuchar.

  3. Totalment d’acord Serafí. Ho pot dir més alt però no més clar. A veure si qualcú mos explica aquests detalls que no surten al informe dels sis mesos de govern.

  4. Tots nosaltres en els carrers residencials han de conservar l’estat de resident. Aquests camins tenen les persones d’edat avançada , jubilats familiies joves i nens.
    Camions i autocars, introduirien un perill a les nostres carreteres residencials, que experimentem en el moment en què aquests vehicles utilitzen les nostres carreteres per dreceres a través dels hotels a velocitats molt altes. Un nen o una persona gran que creua el camí no tindria cap oportunitat si s’aborda per un entrenador d’excés de velocitat !
    Cal tenir un senyal de trànsit en els accessos a aquestes carreteres exigents .. ” residents. NO autobusos, camions o autocars ” .
    Així com mantenir- assegurances , els nostres residents no haurien de patir els sorolls de trànsit constant de tall del ther a través del trànsit.

  5. Bien , si en todos los pueblos , se hacen circunvalaciones , para sacar el trafico por fuera , a Sa Coma ,lo ponen por dentro , que raro,sera por el poder de alguien?.
    A ver la AAVV, no tiene nada que decir , porque por lo particular poca cosa podremos hacer.

    CUALCU SAP SI PODEM FER RES PER EVITAR AQUEST DESASTRA?.

Respon a Mar Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.