El Consorci de Turisme potenciarà el model de gestió territorial basat en la col·laboració activa i efectiva entre agents públic i privats

El Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar potenciarà el model de gestió territorial basat en la col·laboració activa i efectiva entre agents públics i privats amb responsabilitat en el territori i que abasten ambdós municipis per construir una “oferta justa, sostenible i de qualitat de la marca Cala Millor, a més del desenvolupament d’una política de responsabilitat social, que retorni a la societat i al territori part de l’esforç que aquests realitzen”, en paraules de la presidenta i batlessa de Son Servera, Natàlia Troya.

DSC_0113

Prèviament a l’inici de l’acte, s’ha convocat una roda de premsa on, a més de la presidenta, han intervengut el vicepresident de l’entitat i batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs, i el president de l’Associació Hotelera Badia de Cala Millor-Sa Coma, Gabriel Nebot. També hi han estat presents els regidors de Turisme d’ambdós municipis, Margalida Vives, de Son Servera, i Nicolás Bordal, de Sant Llorenç des Cardassar, a més del gerent del Consorci, José Marcial Rodríguez, que estrenava el càrrec davant tots el públic present.

DSC_0029

José Marcial Rodríguez va ocupar el càrrec de gerent de l’Agència Balear de Turisme (ATB) del Govern de les Illes Balears durant la legislatura 2011-2015; anteriorment, i durant un període de deu anys, va estar al capdavant de la Gerència de l’Associació Hotelera Badia de Cala Millor-Sa Coma; i actualment és membre de la Mesa d’Experts de la Comissió  Europea per al Turisme Sènior i  de la Silver Economy des del 2015.

DSC_0024

La presidenta ha recordat que la idea de creació d’un Consorci Turístic de Son Servera i Sant Llorenç sorgeix sobre el 2009, però no és fins a quatre anys més tard que aquest queda finalment constituït. “Des de llavors s’ha estat gestant un Consorci més madur, més preparat per afrontar un pla d’acció concret, específic, amb una visió i una estratègia clares”, ha assenyalat.

La també batlessa de Son Servera ha explicat que l’operativa del Consorci gira entorn de quatre pilars bàsics: “La col·laboració, promovent accions amb altres entitats públiques i privades; l’observació del nostre destí, estudiant i analitzant la realitat turística de la zona,  els problemes turístics i comercials i proposant mesures correctores; la qualitat en destinació, afavorint les adequació d’infraestructures i serveis, gestionant les instal·lacions i els equipaments d’interès turístic; i l’impuls de la nostra marca Cala Millor, promovent la presència activa de tots dos municipis en el mercat turístic i elaborant materials de divulgació, publicitari i d’imatge”.

Fins ara el Consorci, a més dels dos ajuntaments, estava integrat per l’Associació Hotelera Badia de Cala Millor-Sa Coma, que la conformen 67 associats. El febrer del 2016 el Consorci va crear un consell assessor amb la intenció d’involucrar activament els empresaris del sector en la promoció turística.

La zona turística de Son Servera i de Sant Llorenç des Cardassar aplega unes 40.000 places hoteleres, cosa que la situa com la tercera destinació en importància de les Illes Balears.

Ara, des del Consorci es vol potenciar “una nova visió del tradicional model de col·laboració publicoprivada per tal de facilitar la interacció entre els diferents actors que, des de la perspectiva turística, construeixen i construiran un oferta justa, sostenible i de qualitat de la marca Cala Millor”, en paraules del regidor de Turisme de l’Ajuntament de Sant Llorenç, Nicolau Bordal.

El Consell Assessor, les empreses i les administracions treballaran conjuntament en la millora de les experiències i la satisfacció dels turistes que s’allotgen en aquesta zona costanera, i –entenen des del Consorci- que aquesta col·laboració comportarà “la millora dels índexs de qualitat”. “El Consorci actuarà com a catalitzador en les relacions amb l’empresa privada amb l’objectiu d’unir les marques empresarials amb la marca de la destinació”, ha assenyalat Bordal.

Tots els ponents han coincidit a destacar que el repte més atractiu del Consorci serà la col·laboració entre administracions.

“Adoptarem decisions i assumirem responsabilitats conjuntes sobre un únic territori i ho farem perquè el nostre objectiu és aconseguir una gestió més eficaç”, ha indicat Colau.

De fet ja s’han començat a adoptar decisions conjuntes com ara la modificació de l’ordenança reguladora de circulació de determinats vehicles a la zona costanera per unificar criteris.

Turisme interior

“El nostre destí té una marcada estacionalitat, que ve donada pel model de touroperació i per tant per les restriccions que per accedir al client estranger té tant la programació aèria com la distància en euros de l’aeroport. En definitiva, el turisme exterior depèn d’aquesta touroperació. Per això, on el Consorci té més marge de maniobra és sobre el mercat insular i el nacional”, ha apuntat la regidora de Turisme de Son Servera, Margalida Vives. És per aquest motiu que el Consorci centrarà “majoritàriament els seus esforços en la capitació, en primera instància, del mercat insular i, en segona, en el nacional, sense deixar de donar suport al mercat internacional a través de les actuacions conjuntes que es planifiquin”, segons ha explicat Vives.

La regidora ha enumerat diferents accions promocionals que es duran a terme per “posicionar la marca de Cala Millor entre els nostres veïnats, perquè venguin a passar un cap de setmana en família, amics o tot sols”. No obstant això –ha apuntat- el Consorci continuarà assistint a fires especialitzades.

Adaptar-se als nous comportaments

El gerent José Marcial Rodríguez ha recordat que des del Consorci, a més de la seva operativa interna, també s’elaborarà un pla integral de la destinació emmarcat en el que estableix la Llei de turisme 8/2012, que promou el desenvolupament de plans turístics municipals (PTM), i es desenvoluparan eines de mesurament per prendre decisions gairebé en temps real i poder adaptar la promoció i comunicació dels nous comportaments dels consumidors del present i futur.

Per això s’establiran negociacions amb la Universitat de les Illes Balears (UIB), concretament amb les àrees de Big Data i Audiovisuals, i amb l’Agència de Turisme de les Balears, perquè volem transformar Cala Millor en una àrea pilot de desenvolupament del projecte aparador.

Aposta per la qualitat

La qualitat i l’accessibilitat tendran un apartat especial dins la gestió del Consorci. “Consideram fonamental potenciar els vincles entre les diferents agrupacions empresarials dels municipis per millorat les polítiques de qualitat, i per això farem feina perquè tant el sector públic com les empreses privades s’adhereixin al segell de qualitat SICTED, que entenem que és el primer esglaó cap a l’excel·lència en el destí”, ha assenyalat el vicepresident del Consorci i batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs.

Avui s’ha lliurat el segell de qualitat SICTED a diversos establiments turístics ubicats en ambdós termes municipals i també a les Oficines de Turisme de Sant Llorenç i a la Policia Local de Sant Llorenç.

DSC_0079

Anar de la mà amb els hotelers

El president de l’Associació Hotelera Badia de Cala Milor-sa Coma, Gabriel Nebot, ha remarcat la necessitat de fer feina plegats, administració i sector turístic, perquè “Cala Millor pugui ser un dels primers destins de Mallorca”. Ha recordat que ara es necessita “molta promoció turística” i entén que el Consorci jugarà un “paper fonamental” a l’hora de realitzar la promoció de cara al turisme interior per allargar la temporada.

Millor ocupació en febrer

La cloenda de l’acte ha anat a càrrec del vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, el Sr. Biel Barceló.

Hotel Garbí Cala Major entrega SICTED.

Hipotels Eurotel Punta Roja amb la distinció SICTED.

“Un destí turístic que s’organitza amb entitats públiques i privades aconsegueix millor objectius”, ha apuntat el vicepresident perquè “l’èxit” resideix en saber produir experiències satisfactòries. Barceló ha fet saber al Consorci que tenen el “suport del Govern de les Illes Balears”.

I ha aprofitat l’assistència a l’acte per fer públiques les dades de Frontur que s’han conegut avui dematí i que constaten que aquest hivern Mallorca ha registrat una bona temporada turística. DSC_0049

DSC_0064

DSC_0072

DSC_0032

DSC_0060

DSC_0058

DSC_0042

LLIURAMENT DIPLOMES SICTED
30 DE MARÇ 2016
Municipi Sant Llorenç
Hipotels Marfil Playa
Hotel Garbí Cala Millor
Hotel Marins Cala Nau
Hotel Sentido Castell de Mar
Hotel Sentido Playa del Moro
Oficina d’informació Turística de Cala Millor
Oficina d’informació Turística de s’ Illot
Oficina d’informació Turística de Sa Coma
Policía Local Sant Llorenç
Protur Atalaya Apartamentos
Protur Biomar Gran Hotel & Spa
Protur Palmeras Playa Aparthotel
Municipi Son Servera
Aparthotel Cap de Mar Talasoterapia & Suites
Aparthotel Ciudad Laurel
Hipotels Eurotel Punta Rotja
Hotel Cala Bona
Hotel Levante, Hotel Levante Park, Hotel Gran Sol, Hotel La Luna
Hotel Marins Playa, Hotel Marins Playa Suites
Hotel Sabina, Hotel Sabina Playa
Protur Alicia
Protur Bonamar
Protur Floriana Resort Aparthotel, Protur Bahía Azul Apartamentos
Restaurante Son Floriana
Restaurante Sa CaletaDSC_0052

DSC_0036

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.