Volem el tren de Llevant

Avui fa cinc anys de la 8ª Marxa pel Tren de Llevant. Després que el Govern Bauzà avortàs la possibilitat d’aquesta infraestructura és hora de reclamar al nou govern de les Illes Balears una empenta decidida cap al transport públic ferroviari a Mallorca.

La presidenta Armengol i el vicepresident Barceló, abans de les eleccions, apostaren decididament per tal que el tren arribàs

a les contrades del Llevant de Mallorca.

DECLARACIONS DE FRANCINA ARMENGOL

El Govern de les Illes Balears ha pressupostat per al 2017, 78 milions d’euros un 47% del total del pressupost de la Conselleria deTerritori, Energia i Mobilitat) per al transport ferroviari i prioritzarà l’electrificació des de l’enllaç fins a Sa Pobla i Manacor per deixar de semblar un país en desenvolupament en relació al transport en tren.

19 anys després de l’inici de la reivindicació del Tren de Llevant, la Plataforma pel Tren de Llevant reivindica que el Govern de les Illes Balears reclami de Madrid el finançament per fer possible aquesta infraestructura que hauria de ser compatible amb la via verda.

La Plataforma pel Tren de Llevant només reivindica esser tractats com la resta d’espanyols: cada quilòmetre de l’AVE que es fa de Madrid a Galícia costa 18 milions d’euros i el manteniment anual de cada quilòmetre de la via construïda és de més de 150.000 euros.

Si el PP no vol que es faci el Tren de Llevant ara és l’hora que la resta de partits polítics, al govern o a l’oposició (PSOE, MÉS, PODEM, Ciutadans i el PI) reclamin del Govern del Sr. Rajoy el finançament adient i, si és el cas, al Congrés dels Diputats, amb una àmplia majoria (PSOE, PODEMOS i CIUDADANOS) incloguin una partida als pressuposts de l’any 2017, o hi haurà d’haver una 9ª MARXA?

 

marxa1obrestren8marx

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada