Hi haurà un tren “diferent” entre Sant Llorenç i Son Carrió

A la conferència d’anit passada a la seu de l’Obra Cultural de Manacor, el Conseller de Mobilitat i Transports Marc Pons, afirmà que hi hauria la construcció d’un tren “diferent” entre Sant Llorenç i Són Carrió.

Davant aquesta afirmació li vaig preguntar exactament de què es tractava i el Director General que l’acompanyava en féu una breu explicació: “Aprofitant els trens d’època que es troben a la nau de Son Carrió i mentre s’espera si el nou Ministre torna a incloure al pressupostos partides econòmiques pel tren de llevant, és posaran vies des de l’estació de Sant Llorenç fins a la de Son Carrió (jo li vaig comentar a veure si podria arribar fins al revolt que passa per devora la zona de Cala Millor) per complementar i potenciar d’aquesta forma el Museu del tren. Els vagons que correran per damunt les vies seran algun dels que ja hi ha a la mateixa nau complementats amb d’altres que es troben a altres llocs de Mallorca. S’hi inclouran alguns elements tecnològics com per exemple unes ulleres de realitat virtual per què els passatgers puguin veure el que veia un viatger quan passaven aquests tren per la zona. El projecte tot i que hi manquen algunes concrecions ja està en marxa i es segur que es farà.”

Davant la meva curiositat li vaig preguntar si tendrien cap problema per venir a explicar el projecte als llorencines i llorencines i molt amablement em feu arribar la seva predisposició per fer-ho a poder ser dins el més de febrer o com a molt tard durant el marc.

Tot i que la informació pot contenir alguna petita errada a causa de que estic escrivint de memòria he pensat que la gent del municipi de Sant Llorenç havia de conèixer-la ja que en som els primers interessats.

Si teniu interès per la conferència d’ahir (a on no surt aquesta explicació, podeu clicar damunt la imatge que teniu tot seguit.

IMG_20170131_020729

 

15 pensaments a “Hi haurà un tren “diferent” entre Sant Llorenç i Son Carrió

  1. el que es voldria fer és posar un tren turístic entre Sant Llorenç i son Carrió, el que sí está clar és que les vies serien les adequades per un futur poder passar es tren de llevant sense haver de fer obres nova. Lo de ses ulleres és mal de creure. Pero de totes formes és un projecte que encara entenc que s’ha de pulir un poc, i pens jo que no és tant factible com pensen.

      • És mal de fer es projecte, però possible. Per què és complicat es compaginar passar pel pont de sa ronda trens turístic amb peatons, bicis o cavalls. S’hauria de posar alguna mena de semàfors per regular el pas al pont, això és el que pens

  2. El que fa falta de veritat és un tansport públic de qualitat i que es deixin de folklorismes de postal i de trens turístics antics. És escandalós que encara s’hagi de fer l’enllaç del tren electrificat cap al no electrificat. El vagons de Manacor fins a l’enllaç tenen goteres i els dies dels aigüats passats eren un bassiot. D’ençà que el tren va arribar a Manacor no han canviat els bagons i són bruts, amb un mínim mínim de manteniment diari i la calefacció moltes vegades ni funciona. Per tant amb aquest projecte que sembla que estan preparant veig que tampoc solucionaran res. Quan de transbordos s’hauran de fer en un futur per travessar l’illa en tren? Cal un mateix tren ràpid i modern que vagi d’una punta a l’altra no un trenet de fira per passejar turistes. Com sempre, no pensen mai amb la ciutadania. I així ens va…

    • Totalment d’acord amb en Rafel. No necessitam un tren turístic, sinó que un tren com els que tenen a la península que ens connecti amb comoditat de punta a punta de l’illa com tenen tots els països moderns i turístics.
      Una notícia decebedora…

      • Cal ser justos amb el Conseller (no necessàriament amb el PSOE). Ell va reconèixer que també era el seu desig però que les coses estan com estan i ell ha reclamat al nou ministre el finançament per aquesta línia concreta, però que mentrestant aniran fent el que estigui en les seves mans. És evident que el que tots voldríem, ell també (potser el seu partit no) és el transport públic i de qualitat que ens mereixem.

  3. Sincerament no entenc aquest plantejament, si no és un tren ràpid que serveixi per una comunicació real no hi ha pq fer-ho.
    Segur que la via verda té més usuaris que el que pugui tenir aquest “trenet”.
    Vergonyós aquest projecte, és que no saben valorar les necessitats reals de la nostra illa?

  4. Hem de reclamar una connexió ràpida amb Manacor i amb Palma. Una vegada que estigui electrificat el tram Enllaç-Manacor, crec que serà el 2018, llavors el mateix tren, elèctric, podria arribar fins a Cala Rajada. El problema serà, com sempre, econòmic. Mentre els nostres doblers se’n vagin a Madrid i hàgim de demanar almoina, malament ens anirà al mallorquins. Amb el cost de 5 km d’AVE, els nostres problemes estarien solucionats.

    • Exacte. Els doblers que generam aquí se’n van a fer AVEs, residències públiques i a llevar barracons escolars a la península. Mentrestant aquí gestionam les engrunes de les engrunes i en lloc d’avançar, retrocedim.

  5. Un tren folkloricoturístic per connectar Son Carrió amb Sant Llorenç? I entre i entre hi haurà venedores d’ensaïmades i siurells? És un absurd i un despropòsit de dimensions siderals, i clar, ho faran, com van fer unes vies sense trens i uns trens que fan caure la cara de vergonya. Com s’ha apuntat més amunt, arreglar el que hi ha és el que necessitam, un transport públic de qualitat, ràpid, net i competent. Una alternativa real al cotxe i no un nyap pels que no en tenen. Quina vergonya. I quina ràbia!

  6. Cata: sense entra en polèmiques sobre qui ho ha fet més bé o més malament (podríem repartir a dreta i esquerra), seria el moment que tots els grups polítics, tots, reclamàssin al govern de l’Estat el finançament suficient per poder dur a terme aquesta infraestructura. Crec que amb 100 milions d’euros n’hi hauria prou per poder arribar a Artà. Els trens que es varen comprar serveixen, es tracta de posar les vies i ara, també, fer compatible el transport públic amb la via verda, una iniciativa del Sr. Company que ha tengut gran èxit entre la població, tot i que, segons el meu parer, es va fer amb la única finalitat d’impedir que algun dia es pogués reactivar el projecte del tren.

  7. Completament amb la necessitat de millorar el finançament de les nostres Illes i amb la urgència d’unir esforços perquè així sigui. No obstant això, discrep de la idea d’una necessitat tan imperant de fer un tren Sant Llorenç-Cala Rajada. I no perquè pensi que no es necessari tenir un transport públic i de qualitat, sinó perquè penso que en primer lloc,
    s’hauria de millorar (i molt) la línia Manacor-Palma; en segon lloc crec que la inversió seria molt menor si es milloressin i s’augmentessin les connexions amb bus públic, amb més freqüència i més rutes. En tercer lloc, encara no he sentit ningú que expliqui qüestions bàsiques com: quin seria l’import real? tu dius que 100 milions d’euros n’hi hauria per arribar a Artà. Bé, i després, quin seria el cost de manteniment? Quants d’usuaris aproximadament hauria de tenir no perquè fos rentable, sinó simplement sostenible? Quant de temps hauria de mester per fer Sant-Llorenç-Son Carrió-Son Servera-Artà? amb 15 minuts anam de Sant Llorenç-Artà per carretera…quant de temps estaria amb tren? Fins que aquestes qüestions no estiguin resoltes, ho sento, però pens qui hi ha maneres molt més sostenibles i necessitats més urgents en les que invertir 100 milions d’euros.

  8. Probablement si aplicàssim aquest raonament a les línies de transport de Mallorca hauríem de tancar el metro ,moltes línies de busos que són deficitàries i, fins i tot, alguna altra línia de tren. Si estam d’acord en què volem un bon transport públic hem d’optar per un transport eficient, ràpid, sostenible i tota Europa pensa, fins i tot ho pensa el gobvern espanyol, que aquestes característiques les compleix el tren. El tren ha d’estar a l’abast de tothom i hem de pensar que la futura línia Manacor-Cala Rajada seria, en realitat, Palma-Cala Rajada. Si els busos a l’estiu estan plens a vessar de turistes, te pareix que no anirien en tren?

Respon a Serafí Lliteres Maçanet Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.