A Cala Millor* qualcunes coses tornen a la normalitat, d’altres no s’entenen de cap manera

Hi ha bunyols incomprensibles que per molt que s’intentin justificar sempre seran bunyols. Per sort si no són molt grans sempre tens l’opció de tornar enrere i fer les coses com mana el sentit comú.

Encara és l’hora que havia de sentir cap usuari (exceptuant els que d’una forma o altra mengen de la mà de l’equip de govern de Sant Llorenç) digués que el lloc a on s’havien col·locat els contenidors del Passeig Baladres era el correcte i idoni, ningú veia normal que s’hagués de travessar i quedar enmig del carrer per tirar el fems i el reciclatge, així com tampoc ningú creia que fos lògic que la carretera fes un bony i els vehicles que hi transitaven s’hagessin de desviar de sobte, fet que havia ocasionat ja diverses topades amb els pilons grocs que protegien el bony dels contenidors.

I és que es veia venir com esmentava quan els posaren, però seguim que hi ha més.

Una via recta, sense ziga zagues, difícil de veure darrerament a les obres noves de Sant Llorenç i en canvi el més normal a la resta del món.

La nova situació dels contenidors, al costat de l’oficina d’informació

Tot i el canvi de lloc dels contenidors, el que s’ha continuat implementant han sigut els pilons marrons, des del meu punt de vista ni pràctics ni estèticament encertats, fins i tot a la banda del carril bici, a on clama al cel la solució més adequada és la tanca de fusta, que protegeix molt més i sense cap dubte queda molt més integrada en l’entorn visual.

Però no tan sols són els pilons sinó la seva situació la que no semblen les idònies. Faig esment d’aquest aspecte perquè després dels atemptats a les Rambles de Barcelona s’han extremat les mesures de seguretat als passejos i avingudes amb àmplies zones per a vianants i s’han col·locat pilons o jardineres amb la finalitat de que cotxes i altres vehicles de mida igual o superior no hi puguin accedir, però com es pot veure a les imatges els cotxes tenen lloc de sobres per accedir sense cap problema a la voravia del passeig.

Un altre dels grans errors des del meu punt de vista és fer la circulació de tota l’avinguda d’una sola direcció, sense aprofitar la possibilitat que oferien el primer tram sense embellir del carrer Baladres i el carrer Liles de fer-los de doble sentit, i condemnant als usuaris no tan sols a fer una voltera totalment innecessària per accedir amb el vehicle a la primera línia de Cala Millor, sinó que també a patir l’augment de trànsit per davant les seves vivendes que això suposa als veïnats d’aquests carrers i els carrers colindants.

Per altra banda amb l’eixamplada de la zona per a vianants del passeig, s’han eliminat una nombrosa quantitat d’aparcaments que permetien accedir als comerços que hi havia a la zona. No tan sols no s’ha donat una solució a aquesta problemàtica sinó que tampoc s’ha tengut la més mínima consideració pel que fa a places destinades a “càrrega i descàrrega”, tan necessàries per que els proveïdors puguin descarregar les seves mercaderies i fer-les arribar a aquests comerços. Una única plaça en tot el passeig, tan sols una i al final de la zona comercial. Del tot insuficient.

Però no tan sols de trànsit viuen les incongruències. La zona més ampla d’aquest passeig ha sigut “premiada” amb un -un altre- circuit de màquines saludables (no sé si aquest és el nom exacte), I van tres en menys de dos kilòmetres de distància.
*També instal·lats a aquest passeig hi trobareu uns monòlits que per mida i forma recorden una mica a aquells menhirs que duia sempre al damunt Obelix, i que qui ho hauria dit anuncien i engloben a dins la marca Cala Millor no tan sols la resta del municipi llorencí, sinó també tot el municipi de Son Servera, tant pel que fa a les zones de costa com d’interior.

Potser hi haurà gent que s’ho agafarà en broma, però si un és un poc observador veurà com des d’ambdós consistoris s’ha anat donant preferència a aquesta zona de la costa que a poc a poc ha anat sumant, xuclant i agombolant gairebé tots els serveis del municipi, provocant així la desertització comercial i convertint en pobles dormitori la zona d’interior i concentrant-los al voltant de la zona de Cala Millor. Just per fer una prova evident: Heu provat d’anar a enviar un paquet o una carta a l’oficina de correus de Sant Llorenç? Provau-ho. I us puc ben assegurar que cap culpa en tenen els seus treballadors d’aquesta situació, sinó que ells en són els primers afectats.
Per acabar només esmentar l’evident. Si no es controla el trànsit rodat per damunt el passeig continuarà sent un perill el circular-hi per als vianants, com ho és el passejar pel passeig de davant la mar a Sa Coma, a on tot i tenir-hi un carril bici dedicat, s’hi continuen veient vehicles de trànsit rodat a tota màquina cada dia. I l’altra, quan fa comptes l’ajuntament executar el pla de reordenació urbanística per com a mínim equilibrar i compensar el trànsit als carrers afectats per la desviació del trànsit d’aquesta nova via i l’adequació d’una vegada per totes de la zona colindant del camí de Son Moro, encara amb la manca d’alguns serveis bàsics.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.