“Un paso sucedido”

Anem a contar un pas succeït.

El 25 de juliol de 2017 vaig presentar una reclamació a la direcció general de Consum de la conselleria de Salut, que, en resum, deia el següent: “L’any 2013 vaig traslladar tota la meva operativa telefònica a Movistar (telèfon fix, ADSL i dos mòbils), i la companyia, sense comunicar-m’ho ni jo haver-ho sol·licitat, em va assignar també un altre número de telèfon, per al qual em cobrava una quantitat mensual, que ha anat augmentant cada any. Des d’aleshores fins a començaments de 2017, tal com assenyala l’extracte de comptes bancari, Movistar m’ha cobrat per aquest número 447’03 euros, encara que no hagi efectuat ni rebut cap cridada en tots aquests anys, entre d’altres motius perquè no sabia que el tenia.
Quan me’n vaig tèmer, vaig retrocedir tres rebuts (que a dia d’avui pugen a 58 euros) i vaig donar ordre de no pagar-ne més; de llavors ençà, he rebut nombroses cridades i algunes cartes de Movistar amenaçant-me en incloure’m ens els llistats de morositat, en portar-me al Jutjat i en tallar-me la línia telefònica si no els pagava els tres rebuts retornats.
Si hagués revisat les factures me n’hauria temut abans i la quantitat a reclamar seria inferior, per la qual cosa reconec que va esser una errada per part meva refiar-me de Movistar, però crec que això no em lleva la raó quant a la reclamació”.
De llavors ençà he rebut moltes cartes, amb fotocòpies, escrits de diverses companyies de missers a les quals els han confiat el cobrament del deute, respostes de Consum i de Movistar…, fins al punt que dins la carpeta on guard tot l’expedient hi he comptat fins a 76 documents, i no hi són tots, perquè la major part dels que m’amenaçaven en portar-me als Jutjats els he llançat a la paperera.

El motiu que m’ha fet decidir a publicar aquest article és la darrera carta que he rebut, que diu que “Conforme al artículo 15 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, se establece lo siguiente: La lengua de los procedimientos tramitados por la Administración General del Estado será el castellano. No cumpliendo su reclamación con el mencionado requisito, se requiere a usted para que, en el plazo de diez días, remita nuevamente su solicitud debidamente traducida al castellano“.

He de reconèixer que l’assumpte, després de més d’un any d’arrossegar-lo, m’ha agafat una mica a contrapeu, perquè fa molta calor i, a més, perquè per foravila tenc una feinada, de manera que, després de pensar-m’ho detingudament durant poc més o manco trenta segons, he decidit deixar córrer la reclamació de 447 euros contra Movistar, i, si ve al cas que em denunciïn pels 58 que els dec, ja ens veurem en els Jutjats.

(La imatge és d’internet; esper que no em denunciïn)

 

6 comentaris a ““Un paso sucedido”

  1. Pel que fa al fons de la carta, l’art. 15 continua així:

    Article 15. Llengua dels procediments.

    1. La llengua dels procediments tramitats per l’Administració General de l’Estat és el
    castellà. No obstant això, els interessats que es dirigeixin als òrgans de l’Administració
    General de l’Estat amb seu al territori d’una comunitat autònoma poden utilitzar també la
    llengua que hi sigui cooficial.
    En aquest cas, el procediment s’ha de tramitar en la llengua escollida per l’interessat.

    A més, l’art. 13 diu: Article 13. Drets de les persones en les seves relacions amb les administracions públiques: […]
    c) A utilitzar les llengües oficials al territori de la seva comunitat autònoma, d’acord
    amb el que preveuen aquesta Llei i la resta de l’ordenament jurídic.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Puntuació: 0 (de 0 vots)
  2. És ver que l’article 15 diu això, però també ho és que em comunicaven que tenia deu dies per traduir la meva reclamació al castellà.
    Ells fan les lleis i, després, les apliquen així com els convé.
    També som del parer que, encara que ho hagués traduït al castellà, al final donarien la raó a Movistar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Puntuació: 0 (de 0 vots)

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada