La fi d’AUMASA, a la fi

Aquests dies es varen aprovar les noves concessions de transport de Bus interurbà que en principi tendran una durada de 10 anys més 5 de prorrogables, a la nostra zona, la de Llevant-Migjorn, li ha estat adjudicada la concessió a l’empresa “Transports Barcelona” formada per les companyies Caldentey-Sagalès.

Es posarà fi així, si no hi ha res de nou, a una de les xacres més vergonyoses de la Mallorca contemporània, sobretot pel que fa a la zona del Llevant, AUMASA.

Camiones de més de quaranta anys, alumnes que arribaven tard als instituts de Manacor perquè la camiona amb la que venien s’havia pres foc, passatgers que havien de quedar a l’estació de Palma a esperar -al bater del sol- el següent torn que arribava al cap d’una hora i mitja pel simple fet de ser mallorquins (els de fora tenien preferència davant els d’aquí i per molt que ja t’haguessis assegut et feien aixecar i baixar), conductors gats i maleducats… crec que aquestes i moltes altres no són situacions alienes pels que hem nascut aquí i passam la quarentena d’anys.

La veritat és que encara s’ha de veure el que aportarà aquesta nova concessionària del servei (aquí podeu veure’n les condicions i novetats, tot i que la concessionària de la zona de Ponent ha canviat), però serà molt difícil fer-ho pitjor. Esperem que se’ns doni el serveix que ens mereixem. El fet de que un servei tercermundista i extremadament car com AUMASA hagi durat fins al final de la seva llarga concessió, amb aquest denigrant servei i sense canviar el seu tarannà ni demanar mai perdó per les diferents denúncies rebudes, no fa més que demostrar una cosa, l’extremat m’enfotisme de la nostra societat i la por a reclamar els nostres drets, no sigui cosa que…

Pensau-hi.

7 pensaments a “La fi d’AUMASA, a la fi

  1. Pel que he llegit a l’enllaç i el que més m’agrada a part de la frecuencia horaria és la forma de pagament.

    (3. Nou sistema tarifari
    S’estableix un nou sistema tarifari articulat amb una targeta moneder que va minvant el preu de cada salt a mesura que se’n van sumant. De manera que qui més viatja en un mes, menys paga.

    És un sistema que en el qual no adquireixes salts predeterminats sinó que únicament anirà descomptant la distància recorreguda, amb una doble validació a l’entrada i a la sortida de l’autobús.)

    • En general les condicions són bones. Les que pertoquen a un servei públic modern. El fet de que el 95% siguin vehicles que funcionin amb energies renovables, també és una molt bona notícia. També el fet de que siguin vehicles nous, pels que hem hagut de patir les camiones d’AUMASA, són un alè. N’hi havia qualcuna de més vella que jo.

  2. Fa 2 dies vaig cridar unes quantes vegades per poder anar de Vilafranca a l’aeroport, ja q en aquesta cas has d’avisar un dia abans, no agafen el telèfon!! M’ho va solucionar un jove del tib per telèfon, encara vaig tenir sort!

  3. Que guay eh? ara els beneficis no quedaran a Mallorca si no que se aniran a una empresa de afora..si les empresas q duen tota sa vida a Mallorca no aconseguixen beneifics per rneovar flota.. com es que una empresa NOVA podra tenir tots els autocars nous?? totes les concesions han quedat en mans de empreses fora i els mallorquins pareix q u celebren..

    • Caldentey té la seu a Felanitx. Ja m’agradaria que Aumasa hagués estat una empresa com cal i hagués invertit en renovar la flota durant els anys que va estar en funcionament per poder optar ara a la concessió de nou, però no ha estat així. Aumasa ha estat una empresa que només s’ha estimat a si mateixa, mai ha cuidat dels seus treballadors ni tampoc dels seus usuaris, tan sols ho has de demanar a la gent que hi ha viatjat i tothom et podrà contar un reguitzell de desastres viscuts. Tampoc ha reinvertit res en la societat, crec que és l’única empresa que MAI he vist posar un cèntim de publicitat enlloc ni promoure cap esdeveniment. Semblava com si tot el que feien ho fessin per fotre a tothom i sense tenir en compte a ningú: el mal servei, les portasses al barri de Sa Torre de Manacor brutes a més no poder, l’aparcament en zona rústica… De fet, en quaranta anys que tenc de vida, ets la primera persona que sent que no tengui res dolent a dir-ne.

      • Clar que tenc coses negatives a dir.. pero m’estim mes el capital balear qe un capital de afora.. i caldentey no pinta res.. qui corta el bacalla es la empresa de Cataluña, que d’aqui oc se quedará amb caldentey qeu desapareixera.. podeu anara a Eivissa on aquesta empresa ja esta i juntament amb altres han arrast totes les empreses de l’illa..

        • Totalment d’acord en preferir el capital d’aquí en lloc del capital de fora, just faltaria.
          Com pots veure tan sols estic xerrant d’AUMASA, res a dir de la resta. En el cas d’AUMASA són massa anys de vergonya per no canviar-los, per molt que siguin d’aquí.

Respon a FART Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.