“Cal tenir ocupades unes hores al dia amb les tasques escolars encomanades per fer aquest període més fàcil de dur”

Començam el nostre petit cicle d’entrevistes amb diversa gent llorencina de diferents àmbits perquè ens expliquin des del seu camp com afronten aquesta crisi. I començam amb en Pep Lluís Soler Brunet, director de l’escola de Sant Llorenç Mestre Guillem Galmés. Recordem que per als  nins i nines del poble s’han suspès les classes durant almanco 15 dies. Per això és interessant conèixer que n’opina el seu director i quins consells ens pot donar per passar aquestes difícils setmanes.

1. Primer de tot… com ho duim tot plegat?

Realment amb tranquil·litat i esperant esdeveniments. Supòs que una mica com tothom. Notícies i whatsapps monotemàtics

2. A nivell escolar exactament quines són les ordres que heu rebut de cara  la setmana que ve?
Des que el tema ha anat a més aquesta setmana hem anat tenint diferents instruccions. Aquest dimecres passat (dimecres 11 de març) i, aprofitant una reunió ja programada per altres temes entre el departament d’inspecció educativa i totes les direccions de centres públics de la comarca el primer punt del dia, va ser el coronavirus. Les ordres eren un poc temporals i damunt la marxa i no concretaren massa aspectes. L’única prohibició en aquells moments va ser que els viatges d’estudis programats a zones d’accés prohibit (a dia 11) quedaven anul·lats. Per a la resta de zones la decisió anava a càrrec nostra i de les famílies. Sí que ens demanaren sentit comú i organització. Conscients que la cosa anava a ritme exponencial la primera frase del cap d’inspecció fou: “El que us direm ara (eren les 10.00 h) potser no serveixi en sortir de la reunió”
Ja el divendres rebérem diverses instruccions  segons avançava el dia. A les 8.16h informant-nos oficialment de la suspensió de les classes lectives, a les 11.55h instruccions d’organització i funcionament i a les 13.31h aclariments de les instruccions anteriors.
Com que les instruccions donaven autonomia de gestió als centres, el claustre es va organitzar per “cobrir pedagògicament” aquestes 2 setmanes sense classes. Aquesta organització es féu saber el mateix divendres a les famílies via web del centre

Les classes s’han suspès durant almanco 15 dies.

3. Te pareix una mesura adequada o hi ha res que hauries fet d’una altra manera?
La primera premissa que vaig dir al claustre en sessió extraordinària el mateix divendres va ser que no estàvem reunits per valorar i opinar del tema sinó que estàvem reunits per organitzar-nos davant un fet que no podíem rebatre: suspensió de les classes lectives.
El mateix puc contestar-te, els que manen i organitzen són ells i que es molt fàcil veure els bous des de darrere la barrera i donar solucions “a toro pasado”, com diuen en castellà.
4.  Què aconsellaries als pares i mares  per passar aquests dies difícils?
Pedagògicament parlant, dins les possibilitats de cada família, que intentin organitzar-se amb els seus fills i filles i estableixin una mica de calendari-rutina i organitzin la feina que els han passat els equips docents.
5. I als alumnes?
Una mica la mateixa idea que als adults. Tenir ocupades unes hores al dia amb les tasques escolars encomanades per fer aquestes dues setmanes més fàcils de dur.
6. Trobes que a nivell polític (nacional, internacional…) hi ha res que no s’estigui fent així com toca?
No sóc jo per dir com s’ha de fer en aquestes situacions. Ni hi estic preparat ni és la meva feina. Però una cosa que sol ser bastant habitual en aquestes contrades nostres (diem-li Espanya) és que cada cap de setmana està ple d’entrenadors de futbol que ho farien millor que els que hi ha i de mestres d’escola que tenen la recepta màgica contra el fracàs escolar.
Crec que el que s’ha de fer és deixar als profesionals en el tema (metges, investigadors….) i posar seny i sentit comú a les actuacions individuals.
7. Al final, si tot passa, com creus que es recuperaran les classes perdudes?
Si acotam la resposta al nostre centre (etapa infantil i primària) i tenint en compte que la metodologia que utilitzam és molt cíclica i que els continguts s’aborden des de diferents perspectives, àrees i oportunitats no crec que a final de curs o a final d’etapa haurem deixat d’arribar als objectius proposats per culpa d’aquesta crisi.
8. Vols afegir res més’?
Només posar en valor  la responsabilitat individual per un bé comunitari.
També voldria agrair al claustre del CEIP Mestre Guillem Galmés  la capacitat d’enteniment, gestió i coordinació del passat divendres.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada