Entrevista amb el regidor de Turisme, Nicolau Bordal, del Destí Cala Millor

Sr. Bordal, com ha començat enguany la temporada turística del destí Cala Millor?
Primer de tot, com sabeu, el destí Cala Millor el componen els destins de Cala Millor, Sa Coma, Cala Bona, Costa dels Pins, Sant Llorenç, Son Carrió, Son Servera, i S´Illot., La temporada ha començat amb prudència i seguretat, obrint hotels a mesura que es podia segons normes sanitàries, actualment de 120 establiments hotelers, tenim una vuitantena d’oberts, i altres s’obriran en les pròximes setmanes. Pel que fa a l´ocupació, podem dir que està al 50% de mitjanapet tant, esperam es pugui consolidar i augmentar amb l´entrada de clientes britànics pròximament, i es pugui concloure positivament. Almenys que no torni ser una altra temporada en blanc, i que hi hagi feina a tots els sectors del nostre indret.

Totes ses zones estan equilibrades pel que fa a l’ocupació?

Algunes, com Cala Bona o S´Illot, estan pitjor, debut a la manca del Mercat Britànic o Països del Est, i feim feina per totes las destinacions del Destí.

Com està la contractació als hotels? Afectarà el que ha passat a un hotel de Palma amb els estudiants?

Els hotels, des del moment que obrin, i més amb les circumstàncies actuals, han d’acceptar les reserves que tenen contractades amb les agències, sempre controlant la normativa sanitària. Una altra cosa és que les agències venguin paquets oferint festes, beure i altres situacions fora de normativa. Crec que amb aquest cas, els responsables som tots, els pares (que saben a què venen), intermediaris , hotels i responsables sanitaris i polítics. Crec que el que ha passat ha estat difícil per a tots, però considero que en aquest cas, les autoritats havien de fer el necessari per a garantir la seguretat dels mallorquins i turistes i per tal d’evitar la propagació del virus. No m’atreveixo a criticar el que ha passat, ja que no tenc dades al respecte . Per sort, al nostre Destí Cala Millor, i supòs per la política duita a terme des de fa molts d’anys, no hem hagut de resoldre cap problema d’aquests.

Passem a un altre tema. Satisfet  que enguany haguin tornat aconseguir les banderes blaves?

Sí, pel que fa a les banderes blaves, a pesar de la polèmica (com a tots els sistemes de qualitat), les hem aconseguides de nou a les tres platges importants del destí, el que t’assegura i dóna tranquil·litat debut als controls i anàlisis que es fan tant de qualitat de l´aigua, arena, fecals, com de seguretat i socorrisme, instal·lacions com a banys, vestuaris, persones amb discapacitat, control mediambiental i resta de serveis.

Què els va impulsar a crear l’East Mallorca?
L’East Mallorca el vàrem crear amb l´intenció d´oferir la promoció i productes turístics que poble a poble del Llevant per separat no podem oferir en quantitat i diversitat, però si junts, i ho formen, com saps, els municipis de Manacor, Artà, Capdepera, Son Servera, i el nostre municipi de Sant Llorenç. Així, culturalment tenim 7 ò 8 Auditoris o teatres, per tant, podem oferir productes de MICE. Entre tots tenim museus, història, oci , a més dels productes de sol i platja, i poder competir amb altres destinacions tant de Balears com de la resta de destins. Tenim el 25 % de places turístiques. Per exemple, amb el producte East Mallorca de futbol, ja hem fet col·laboracions als 5 municipis amb tornejos, amb 120 equips femenins i 36 masculins de tot el món.
La premsa es va fer ressò de l’èxit de la Triatló d’enguany.

Satisfet dels resultats de l’èxit de la Triatló d’enguany?

Sí, hem fet la triatló amb la participació enguany de més de 500 participants, i va anar molt bé.

Hi haurà Festes del Turista enguany?

Pensam fer les Festes del Turista (amb les mesures sanitàries corresponents), hem passat l’East Mallorca Cup femení al mes d’octubre amb quasi 50 equips de tot el món. També a l´octubre tenim previst un mes cultural amb exposicions pictòriques, ruta d’escultures, i ruta Color Millor d’art als carrers. Ens hem centrat amb fer campanyes al mercat nacional i local a diversos mitjans.

En què està treballant actualment el Consorci Turístic de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar?

Actualment, al Consorci Turístic de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar, feim feina amb el producte de golf, amb dos camps, a l’espera que s´integrin els dels altres pobles. I el projecte que està a punt de materialitzar-se és el de ses rutes GR internacionals que van pels 5 municipis, sobretot a l´interior. Al consorci potenciam la marca al màxim, tant al mercat exterior, espanyol, a programes de ràdio i diaris nacionals i locals, amb la campanya al mercat mallorquí amb els diaris locals i ràdio/tv.

Com està el tema de la regeneració de la platja de Cala Millor?

Fa ja 4 anys que en xerram. Hi ha dos eixos, a curt termini, i a llarg termini, al primer hem fet projectes tant amb un de Cantàbria (màxima autoritat al tema), com amb empreses , però no de regeneració. La gent ho sol entendre com a actuacions destructives i aquests estudis ens indiquen a on tenim l´arena que es mou a la badia, i seria aquesta aportació, sempre amb cura de sa posidònia i amb estudis mediambientals correctes. Tenim el projecte presentat a Madrid a l’espera de la seva aprovació. Per sort, Cala Millor és la platja més monitoritzada des de fa 20 anys el nostre indret. Aquestes accions ens cobririen un moment concret, però hem de fer actuacions a llar termini per solucionar el problema, perquè les pròximes generacions puguin seguir vivint de aquest sector, ja que no hem tenim d´altre.

Heu fet feina des del Consorci conjuntament els dos municipis?
Sí, aquesta feina s’ha duit a terme des del Consorci dels dos Ajuntaments, a més de l’Associació Hotelera, amb estudis, monotorització de sa platja etc. Aquesta problemàtica ens ha duit a que el Govern Balear presenti un pla d’actuació als fons de la UE, per tal de solucionar o mitigar la problemàtica de la falta d´arena, i que hem començàrem el mes passat dins un pla de mostra per poder dur-ho a la resta de la Mediterrània.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada