El Consorci de Turisme presenta el Fòrum de Turisme de Cala Millor Temporada 2017

L’acte, es va celebrar el divendres 31 de març, i va ser presentat per la Presidenta del Consorci i batlessa de Son Servera, Natalia Troya, i el batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs, va comptar amb representants polítics dels dos municipis i de representants del sector turístic de la zona.
Els regidors de Turisme d’ambdós municipis, Margalida Vives i Nicolás Bordal explicaren les actuacions dutes a terme per a la temporada 2017 dins els dos municipis, com ara les reformes d’embelliments als carrers, millores mediambientals, senyalitzacions viàries, o la posada a punt de la zona costanera abans de la temporada entre d’altres. Des de les regidories de turisme, s’ha fet menció especial també a les accions que s’estan duent a terme per tal de recuperar les platges de la destinació, en coordinació amb Demarcació de Costes i el SOCIB.
El Sr.Lluís Gomez-Pujol, científic del SOCIB, amb la seva ponència “Cala Millor, la platja més monitoritzada del Mediterrani”, sobre l’estudi de la platja de Cala Millor des de fa dècades i el desenvolupament del seu perfil del litoral. Així, des d’aquí es genera una quantitat d’informació de gran valor qualitatiu i quantitatiu que ajudarà a les administracions a la correcta presa de decisions.
El Sr. Vicente Ramos de la UIB, va explicar el projecte East Mallorca Intelligent (EMI), i com s’integra aquest amb la destinació com a Smart Destination, de manera que a partir de la formació i de la coordinació entre el sector públic, privat i la Universitat, es millori el coneixement d’aquell que ens visita, optimitzar així les accions a dur a terme, incrementant d’aquesta manera el valor de la destinació de la zona.
El gerent del Consorci José Marial Rodríguez, gerent del Consorci, va presentar el que serà la nova intranet del Consorci, on totes les empreses privades de la destinació hi tenen cabuda, i els canvis que es duran a terme sobre la web actual, de manera que aquesta evolucionarà cap a una web 3.0, interactiva, amb intercanvi d’informació i amb gran valor afegit.
L’acte va finalitzar amb el lliurament de les distincions de qualitat SICTED a les empreses turístiques de la zona, sumant enguany 8 noves empreses distingides al sistema i que ja sumen un total de 50 establiments distingits entre els dos municipis. Encara no han aconseguir que estiguin adherits la totalitat dels establiments i formin part d’aquest programa que té com a objectiu la qualitat tant de l’oferta privada com de la destinació.
Les millors del sector públic dels dos municipis en millora infraestructures a la zona turística ha estat de 10 milions d’euros. La inversió del sector privat en reformes a establiments hotelers: Son Servera 12 milions d’euros, Sant Llorenç 11 milions d’euros.
La cloenda de l´acte va ser a càrrec del Sr. Antoni Sansó, assessor de la vicepresidència del Govern de les Illes Balears.

Discurs clausura fòrum de Cala Millor d’Antoni Sansó
L’activitat turística té unes perspectives immillorables de creixement, convertint-se en un dels sectors més atractius del mercat. El turisme és un objecte de consum del qual no volem prescindir. Per això, tot apunta a un creixement important de les tendències turístiques i a una diversificació creixent dels productes turístics. Però també és previsible que en els pròxims anys es recuperin destinacions vacacionals mediterrànies afectades ara per crisis de diverses naturaleses, així veurem sorgir noves destinacions competidores en l’àmbit vacacional de sol i platja.

La importància de les xifres i les expectatives positives d’avui, no ens ha de privar de veure els ràpids i profunds canvis que s’estan produint en el món i que afecten al turisme. La consideració que ha adquirit el turisme com a política pública que cal gestionar adequadament, com una activitat de gran importància social i econòmica, la complexitat del turisme com indústria, el seu dinamisme i innovació…, exigeix tenir una gran capacitat d’adaptabilitat i flexibilitat per donar respostes àgils i eficaces.

Des de l’àmbit local, pens que s’ha de superar l’etapa de promoció i realitzar tasques de planificació estratègica i sostenible del turisme i pens que el destí de Cala Millor, un dels més importants de les Illes Balears, amb un 14% (41.000) de places turístiques de Mallorca, és troba molt ben situat per aquesta carrera d’obstacles que haurem d’anar superant dins la batalla global del turisme.

El turisme de sol i platja, encara que té l’inconvenient d’una excessiva estacionalitat, no està esgotat, però cada vegada més la gent no es conforma tan sols amb un bon clima i unes platges netes i cal tenir en compte que aquesta oferta tradicional ha provocat que tota l’oferta d’aquests destins com el nostre, sigui molt semblant i poc diferenciada, a la vegada, els consumidors són turistes més informats i per tant més exigents.

Pens que el model s’ha de diversificar, com també s’ha de diversificar l’economia. I aquesta diversificació, no vol dir només cercar alternatives al turisme de sol i platja, sinó cercar complements a aquest, potenciant altres tipologies que el facin més atractiu, dotant de les instal·lacions i infraestructures complementàries necessàries i gestionant molt millor els entorns naturals i urbans.

L’entorn competitiu en el qual ens movem requereix l’adopció d’una estratègia orientada a millorar la satisfacció del client, com un valor afegit que faciliti la diferenciació amb la competència, actuant de forma coordinada, amb uns objectius comuns, amb unes estratègies comunes i amb unes actuacions coordinades, i això ha de ser una feina de tots.

De poc ens serveix que l’hotel tingui la màxima qualificació, si quan el client surt de l’hotel no hi ha una bona il·luminació o sí el carrer està brut, o sí utilitza un servei i el tracte no és educat i satisfactori, o tants d’altres exemples que podríem posar i que fan que l’experiència d’aquest turista no sigui satisfactòria amb la publicitat negativa que això suposa.

Pens que el nostre Consorci és una eina imprescindible pel nostre destí i sí som capaços d’abordar la presa de decisions col·lectives des de perspectives noves, incorporant qualitats, habilitats i recursos importants pel conjunt, estic segur que aconseguirem una gestió més eficaç del turisme en els dos municipis i amb això aconseguirem nivells superiors de satisfacció del visitant.

Actes com el d’avui i la feina conjunta que duis a terme, pens que a la llarga donarà els fruits que tots esperam, per això, vos emplaç a seguir per aquest camí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.