Entrevista a Dolors Sánchez Marqués, regidora de l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar

Dolors Sánchez Marqués, representant del partit de MÉS Esquerra, es tercera tinent de Batle de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, i actual responsable de les regidories de Benestar Social, Educació, i Cultura, i ens explica el treball que du a terme dins l’actual estat confinament a l’Àrea de Benestar Social.

Com està la situació a l’Àrea de Benestar Social, que té al seu càrrec?
Des que es va decretar l’estat d’alarma a causa de la crisi sanitària ocasionada per al COVID-19, a l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Sant Llorenç hem reforçat el repartiment de menjar a domicili, seguim amb el repartiment d’aliments del banc d’aliments i hem afegit a aquests carn fresca, peix, fruita i verdures fresques, ho repartim a domicili i així estalviam que hagin de sortir de casa.

Quantes unitats de treball teniu al municipi de Sant Llorenç?
Al municipi de Sant Llorenç tenim dues unitats de Treball Social: la número u s’encarrega de Sant Llorenç i Son Carrió, i la número dos, de la zona costanera. Cada una està composta per una treballadora social, una educadora social, i un/a administrativa, a més de les directores dels Centres de Dia de Son Carrió i Sant Llorenç; i tenim contractats serveis psicosocials duits a terme per una psicòloga i també el servei d’Ajuda domiciliari i el repartiment de menjar a domicili, proporcionats per les treballadores familiars. La treballadora social de Sant Llorenç és n’Antònia Girart i la de sa Coma, na Miquela Bordoy.

A quantes famílies donau ajuda?

El total de les famílies exactes no te’l puc concretar, però entre tots els serveis, un centenar gros, atenció domiciliaria 17, menjar a domicili per a 27 persones, 25 famílies reben aliments i 40 famílies amb menors reben ajuda. Les Educadores Socials duen el seguiment d’una quarantena de famílies amb menors en situació de risc del municipi. A més, aquest dies els han ajudat a fer les tasques escolars, a tots aquells que no tenen connexió a Internet els han fet arribar còpies, amb xerrades per videoconferència amb els joves, tot un seguit de tasques perquè el confinament els sigui més lleuger, hem oferit la wifi pública a tots aquells que, sense tenir Internet, es troben a prop d’un edifici municipal.

Com està la situació del treball que duien a terme des del centres de dia?
Els Centres de Dia de Son Carrió i Sant Llorenç estan tancats, alguns usuaris reben menjar a domicili i ajuda domiciliari. Les directores dels centres i les treballadores familiars els criden dos cops per setmana, per parlar amb els usuaris, interessant-se pel seu estat de salut i anímic.

Heu tingut peticions del servei d’ajuda psicològica?

Del servei d’ajuda psicològica no hem rebut cap nova petició, apart de les que ja dúiem a terme.

Quins altres serveis oferiu?
Hem posat al servei d’aquelles persones que pel seu risc no poden sortir al carrer, poder anar a fer la compra i a la farmàcia, i seguim donant el servei de teleassistència. L’equip de Benestar Social atén via telefònica i per correu electrònic totes les demandes, que ha sofert un gran augment aquests dies, una mitjana de 8 a 12 cridades de nous usuaris demanant informació i orientació sobre la possibilitat de rebre ajudes, i els Serveis Jurídics de l’Ajuntament ens assessora. El Servei d’Ajuda a Domicili segueix en marxa, alguns usuaris han demanat suspendre temporalment el servei, ja que aquests dies són el familiars qui tenen cura d’ells. Seguim amb el servei psicosocial i, a més, també hem oferit un servei d’ajuda psicològica.

Pel que fa als serveis del repartiment del menjar a domiciliari. Qui s’encarrega?
Els repartiments domiciliaris tant de menjar a domicili com del repartiment d’aliments aquests dies es fa a domicili per estalviar que s’hagin de desplaçar a cercar-ho. Aquest servei el fan les treballadores familiars, què s’ha hagut d’ampliar en tres treballadores, ja que ha augmentat tant l’Ajuda a Domicili com el menjar a domicili.

Satisfeta de la tasca de les treballadores?
Sí, en aquests moments d’incertesa crec que a tots els que fan feina se’ls ha d’agrair doblement; tot el departament fa una molt bona tasca, cada dia atenen més cridades de gent demanant dubtes i ajudes. Vull aprofitar aquesta entrevista per donar visibilitat a tota aquesta feina, que la majoria de vegades no és només en horari de feina, sinó que s’allarga tot el dia.

Aquelles persones que necessitin ajuda i encara no han contactat amb el servei, on heu poden fer?
Si encare no han contactat, vull tornar a recordar que si us trobeu en situació de vulnerabilitat o coneixeu algú que hi pugui estar, contacteu amb Benestar Social, per informació, valoració, assessorament i orientació jurídica, atenció psicològica, assessorament familiar i educatiu, no dubteu en telefonar, a Sant Llorenç i Son Carrió 971569549, i a la zona costanera 971812083.

Gràcies Dolors. Vols afegir res més?
Donar les gràcies a tots i totes, especialment als nins i nines i als majors, pel seu gran esforç quedant a casa, i a tots els que ens cuiden: sanitaris, policies, protecció civil… i donar molts d’ànims a tots. En sortirem, força i salut!

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada