Entrevista a Antoni Cánoves, director de Formació Vial

Antoni Canoves és director de Formació Vial, i expert en formació de conductors des de fa molts d’anys. Els seus articles d’informació vial sobre les noves normatives i consells per a la seguretat i millora de la conducció són seguits amb interès.
Aquesta setmana respon a les nostres preguntes sobre la nova Llei i els nous canvis del límits de velocitat dins els casc urbà a tot l’Estat.

Antoni, ens podries donar una explicació clara de la nova Llei de canvis de velocitat a 30 dins els casc urbà d’aplicació a tot l’Estat?
La nova Llei estableix que la velocitat màxima de 50 km/h com a norma general (sense senyals) que hi havia fins ara a tots els nuclis urbans de tot l’estat (A Mallorca 53 pobles) passi a ser de 30 km/h com a norma general en els carrers estrets amb un únic carril per cada sentit de circulació. Quan el carrer tingui 2 o més carrils per cada sentit, la velocitat màxima seguirà sent 50 km/h, i quan les aceres estiguin al mateix nivell que la calçada (plataforma única adoquinada per exemple) la velocitat màxima serà només de 20 km/h. L’esperit de la llei és que a carrers de casc urbà amb habitatges a cada costat i a prop de la calçada que travessin molts vianants (nins, persones majors, etc) no es vagi a 50 km/h, ja que els atropellaments a més de 30 km/h són mortals en la majoria dels casos.

Les persones conductores, creus que respecten aquestes noves velocitats?

En general, la majoria de les persones conductores correm massa dins els pobles. Hi ha molt estrès i tenim una cultura de la velocitat instaurada que s’ha d’intentar corregir per aconseguir una millor pacificació del casc urbà i, menys atropellaments

Com a regidor d’ONSS-El PI, quina opinió tens de les senyalitzacions que s’han duit a terme al municipi de Son Servera per part de l’equip de govern arran de la nova llei?
Dins tots els carrers del poble de Son Servera està bé que la velocitat màxima sigui 30 km/h, perquè són carrers estrets ple de habitatges a cada banda, i per tant no hi ha quasi peatons travessat per la calçada com dins el poble., i jo ho hagués
senyalitzat amb senyals de 50 km/h. Hi ha un cas que era, baix el meu punt de vista, incorrecte, ja que a la carretera de la rotonda de la benzinera cap a Son Servera, s’havia senyalitzat per anar només a 30 km/h, i després de moltes queixes al cap d’una setmana s’ha corregit.

Ens han arribat queixes que no a tots els llocs, són adequats els limitis de velocitat. És així, Antoni?
Sí, en el cas d’altres llocs que s’han establert que la velocitat màxima sigui 30 km/h., jo ho posaria a 50 km/h com són a la calçada per anar de la rotonda de la gasolinera cap al polígon industrial. O a la carretera del Port Verd cap a la Costa dels Pins. O al Carrer Ramon Llull des de la rotonda de l’hotel Millor Sol cap a la rotonda dels restaurant Dos Pins. O al Carrer Davant S’hort (telefònica) de la rotonda de Son Floriana cap als semàfors fins als apartaments Cuidad Laurel, on en un tram de 400 m no hi ha cases a cap banda, hi ha fustes que protegeixen els ciclistes i vianants i que a la calçada no es pot estacionar.

Enguany, segons les estadístiques, hi ha més accidents que l’any passat. A què creus que és degut?
Sí, una vegada que el fet dramàtic de la pandèmia ha millorat, han tornat a augmentar els accidents de trànsit, és clar, l’any passat el trànsit és va reduir més del 30 %. De totes maneres, en els darrers vint anys s’han reduït els accidents mortals a tot l’Estat de manera espectacular, passant de més de 4.000 persones mortes cada any en els anys 2.000 a menys de 2.000 persones mortes cada any en els darrers anys. La sensibilització dels conductors, les mesures repressives, la millora de les carreteres i els vehicles més segurs que abans, tot conjuntament ha suposat una gran millora

Quines són les infraccions més freqüents i/o els motius de més accidents?
El principal motiu per damunt els altres són les distraccions (mòbil, estrès, fumar conduint, etc); el segon motiu, són conduir havent pres alcohol i/o drogues i el tercer l’excés de velocitat especialment a les carreteres convencionals de doble sentit.

Un pensament a “Entrevista a Antoni Cánoves, director de Formació Vial

Respon a antoni font Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.