La Posidònia, hàbitat per a distints organismes

Posidònia a l’Aula.- Ja fa 2 setmanes que la posidònia és a CEIP Punta de n’Amer. Hi ha hagut molts de canvis i hem après per assaig / error. Voleu aprendre amb nosaltres? A continuació vos presentam algunes preguntes que ens hem fet. Si sabeu la resposta ens la podeu fer arribar a 6thgradepuntadenamer@ceippuntadenamer.org.
Primer de tot, el nostre aquari està dividit en quadrants per tal de poder situar-nos visualment quan parlem d’algun organisme mentre observam des de fora. També hem marcat els litres. Les nostres primeres garrafes d’aigua eren de 8L, per això està marcat amb múltiples de 8. Aquests ens ajuden a saber que el nivell de l’aigua no pot ser inferior a 24L; mentre que quan buidam l’aquari per fer el canvi setmanal d’aigua, ha de ser inferior a 8.

Tenim una primera pregunta. A l’aquari tenim més de 10 rizomes de distintes mides. Per què creis que aquests dos rizomes suren i la resta no?
Nosaltres a la classe d’anglès feim servir el might, perquè no estam 100% segurs, formulam hipòtesis.
Pensam que tal vegada és perquè el seu pes és inferior a la capacitat de surar que els dona la brida amb velcro. Això explicaria que dues setmanes més tard ja no suren. Tots els éssers vius de l’aquari han crescut d’una forma o altra.

Segona pregunta.- Per què creis que feim servir les brides de velcro? Aquesta és de fàcil resposta, les empram de distints colors i llargades per poder identificar els rizomes fàcilment i així poder-los comparar setmana a setmana. A més, l’altra part positiva és que una vegada finalitzada l’observació els podrem llevar sense causar cap mal i així reutilitzar-les en futures edicions.

Tercera pregunta.- Quant de temps creis que ens torbam en canviar l’aigua de l’aquari? Doncs nosaltres encara no ho hem pogut fer, suposam que la setmana que ve o l’altra ens estrenarem. Per ara ho ha fet la mestra. Ha provat dos sistemes, però no li acaben d’agradar.
La primera vegada ho feu mitjançant el transvasament amb la boca. Ens explicà que va ser ràpid i net; tot i que ara el milloraria posant una tovallola a sota de la garrafa. Pros: el filtre no s’obstruïa i era un sistema molt ràpid. En 15 minuts es pot fer. Contres: Va beure aigua de la mar tants de cops com garrafes buidades. Controlar quan començar i aturar necessita precisió i pràctica.

La segona vegada ho provà amb una bomba de garrafes, però el moviment de bombeig feia que el tub es mogués molt i agafés tot el que hi havia al fons de l’aquari. La part positiva és que un pot controlar el moviment de l’aigua; però la part negativa és que ho xucla tot. Amb previsió que això passés, abans de començar va posar tots els rizomes a les safates d’estudi amb aigua. Aquest sistema li dugué més de 30 minuts entre una cosa i l’altra.

Teniu vosaltres un sistema pràctic i casolà per buidar aquaris? Quan tinguem el sistema definitiu vos ho comunicarem!

A continuació vos presentarem els nostres MIGHTS!
It might be a Gibbula. It might be a Bittium. It might be a Red Algae. It might be a Polychaete. It might be Electra Posidoniae. It might be a Gammarid. It might be Paractinia Striata.

I finalment tenim els NO IDEA! CAN ANYONE HELP US?
Esperam les vostres respostes!
CEIP Punta de n’Amer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.