El dilluns dia 9 de febrer, la Junta Directiva de l’Associació Cultural S’Agrícola de Manacor va decidir atorgar la màxima distinció de l’entitat, L’A d’Or, a la Banda de Música de Manacor, destecant el seu recorregut històric.
L’Actual junta directiva de la Banda de Música de Manacor esta formada per: Presidenta: Antònia Bassa Sureda, vice-presidenta: Loli Botella Barranca, secretària: Carme Nicola Llull, tresprer: Alejandor Aristondo, Vocals: Mateu Riera Suredaa, Tomeu Bassa Sureda, Marina Andreu Febrer, Andreu Fuster Amer, Marc Machado Bergas, Lau Puig Duran, Gràcia Puig Duran, Maria Jiménez Navarro, i Joana Maria Albons Caldentey.
L’Actual presidenta Antònia Bassa Sureda, és també subdirectora de la Banda i Directora de la Banda Jove del Conservatori de Manacor. Va ser directora en funcions de la Banda des del traspàs d’Eduardo Bernabéu. L’Actual director de la Banda de Música de Manacor és Miguel Flores.
– Antònia, què suposa per a la banda la concesió de la Distinció de A d’Or de l’Associació Cultural S’Agrícola de Manacor?
Per a la banda rebre aquest reconeixement és tot un honor. Som una entitat que fa una feina musical i social de manera constant, amb dos assajos setmanals que suposa un esforç i compromís per part de tots els músics. Per això rebre aquesta concesió suposa una càrrega d’energia i motivació per continuar fent música plegats.
– Quin any entrares a formar part de la banda, i que ha suposat per a tu la Banda de Música de Manacor?
Jo vaig entrar a formar part de la banda l’any 1996 amb el director Bartomeu Nadal. Per a jo la banda és part de la meva vida i m’ha aportat molts aprenentatges que m’han ajudat a créixer com a músic i com a persona.
– Des de l’any 1933 han dirigit la Banda de Música de Manacor: Antoni Maria Servera (1933-1955), Rafel Nadal (1955-1995), Bartomeu Nadal (1995-2004), Miquel Bauçà (2004-2009), Pere Siquier ( 2010-2014), Eduardo Bernabéu Valls (2014-2024), i l’actual Miquel Flores i Mula des del 2025. Amb quants de directors has tocat i que destecaries de cada un d’ells?
Com he dit abans, vaig començar a l’etapa d’en Bartomeu Nadal com a director. He viscut activament tots els períodes amb ells. Cada director té la seva manera de treballar i de liderar el grup, però cal destacar que tots ells han aportat coses molt bones tant a nivell musical com social. Jo, personalment he pogut gaudir de tots i aprés moltes coses de cada un d’ells, però tenc un gran i sincer agraiment a Edu Bernabeu per la confiança que va dipositar en mi i els consells que em va donar. Em va ajudar a arribar aquí on som avui.
Per altra banda, cal destacar la incorporació de Miquel Flores com a nou director d’aquesta nova etapa bandísitca. És una bellíssima persona i estam convençuts que ens farà gaudir molt de diferents experiències musicals.
– Quants de components formen part de la banda de música manacorina a l’actualitat?
Aquests anys la banda ha anat creixent i ara podem dir que està a molt bon moment musical i social. Hi ha entre 40 i 50 músics que assisteixen als assajos de manera regular i constant. N’hi ha d’altres que per temes de viure fora o de logística laboral i familiar, van assistint de manera més interrompuda. Però actualment podem dir que som una agrupació entre 60 i 70 músics.
– Teniu la banda compensada a l’actualitat?
A dia d’avui està molt compensada ja que tenim pràcticament la plantilla completa de tots els instruments que formen una banda. Si és necessari en alguns concerts es convida qualque reforç per acabar de completar la plantilla o per reforçar alguna corda en concret. Però les necessitats instrumentals són mínimes.
– Ja teniu el llistat dels concerts i actuacions d’aquest 2026. Què destacaries teniu novetats?
La programació d’aquest any ja està tancada. La temporada a l’auditori ens permet treballar concerts i interpretació d’obres d’un cert nivell que ens fa implicar-nos i esforçar-nos per a obtenir un bon resultat. Són concerts d’un nivell simfònic i de gran format que ens aporten molta riquesa i cultura musical. També cal destacar les diferents actuacions de carrer i de plaça que ens permeten fer arribar la música a tot el poble de Manacor i això fa que sentir-nos molt recolzats i estimats.
– Antònia, des de aquestes pàgines de www.card.cat, volem fer arribar a tots els components de la banda i el director la més cordial felicitació per la merescuda Distinció D’Or de S’Agrícola a la Banda de Música de Manacor, ja era hora que es retés homenantge a totes les persones que al llarg del temps han format part de la banda de música manacorina. Gràcies i Moltes felicitats…


