Google passa a ser la companyia més valuosa del Món, per què això és tan important?

El fet de que Alphabet -empresa matriu de Google- passi a ser la marca més valuosa no tendria massa importància si no fos pel tipus de model de negoci que té i que passaré a explicar-vos breument.

En el model de negoci “classic” és l’usuari final qui es feia càrrec de tot el cost del producte adqurit: el producte en sí, la distribuïdora, la tenda, intermediaris… en canvi Google ha girat el calcetí i qui paga en la seva major part el producte del que gaudeix l’usuari són les empreses que s’anuncien al seu cercador (Adwords) o a webs de tercers (Adsense).

Cal fer un petit incís i dir que és cert que Google també ven productes “físics” i aquests sí o sí han de tenir un cost per a l’usuari final, però fins i tot aquests es caracteritzen per tenir una relació de prestacions/preu excel·lent, els seus telèfons i tauletes “Nexus” i el genial “Chromecast” en són potser la imatge més fidedigna.

Dit això us convido a fer memòria mental i recordar quan va ser la darrera vegada que pagàreu per un producte de Google. De ben segur la resposta de la gran majoria serà mai. Les seves aplicacions: Maps, Docs, Drive, Snapseed, Fotos, Gmail… tot i ser de les més emprades, són gratuïtes per a l’usuari.

Amb aquest innovador model de negoci la companyia ha aconseguit poder fer arribar el seus productes arreu del món i fer més petita l’esquerda digital existent, ja que a diferència d’altres companyies, és poden trobar dispositius amb Android a partir d’uns 40€ que són absolutament vàlids per emprar qualsevol de les seves aplicacions o serveis.

Cal fer esment també de la ingent quantitat de doblers que dediquen a la investigació en projectes com Calico companyia que es dedica a investigar la longevitat humana o Nest fabricant de dispositius intel·ligents per a la llar.

A banda d’això val a dir que Google ha estat un dels grans salvavides per als idiomes d’arreu del món, ja que des d’un bon principi ha apostat per fer arribar els seus productes i serveis amb l’idioma propi de l’usuari, fet inusual ja que el món de la informàtica era molt restrictiu en aquest aspecte.

En fi, com podeu veure el model d’aquesta empresa és realment inusual i molt més beneficios per a tot el món en general. En podríem parlar hores i hores, però aquesta companyia abraça tants de sectors que si teniu interès en saber-ne més us serà de molt més profit cercar-ho a la web o com es diu ara “Googlejar” 😉 .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.