Sant Llorenç es queda sense Tren+Bus

Des del passat dia 1 de gener, Sant Llorenç s’ha quedat sense el servei de TREN+BUS.La Conselleria encapçalada pel Sr. Company ha decidit eliminar la línia L431 que feia el recorregut Manacor-Sant Llorenç-Artà-Capdepera-Cala Rajada i viceversa, i la línia L432 que feia el trajecte Manacor-Sant Llorenç-Son Servera Cala Millor-Cala Bona i viceversa.

Males notícies pels usuaris, la majoria joves i persones d’edat que no poden conduir.

Està clar que el PP vol acabar amb el tren a la zona de Llevant:

Primer va paralitzar les obres del tren-tram, després va impedir que els propietaris poguessin accedir a les seves finques i ara dificulta que els usuaris puguin anar a Manacor a agafar el tren. Si a això afegim que el tren de Manacor a Palma està brut, que no es poden emprar els serveis de l’estació de Manacor, que les màquines expenedores de bitllets estan espanyades cada dos per tres i que el trajecte fins a Palma es fa com si anàssim dins una llauna de sardines, haurem de pensar, amb raó, que el PP vol eliminar el transport ferroviari. Quins interessos s’amaguen darrera aquestes decisions? El PP de Sant Llorenç ens ho pot explicar?

17 pensaments a “Sant Llorenç es queda sense Tren+Bus

  1. Estic absolutament d’acord amb la teva queixa. No puc arribar a entrendre el per què de llevar un servei que permetia a molts pobles accedir al tren. Encara que fos un servei relativament car, t’oferia una bona possibilitat realista de deixar el cotxe a casa o no haver de molestar a ningú perquè t’acompanyés o recollís quan anaves de viatge (sempre que la versa o peressa no acompanyàs al viatger).

    Per altra banda discrep amb el motiu que fomenta la retirada. No tenc ni idea de quin és, i seria d’agradir que l’explicassin sense limitar-se a una mera referència a la crisi i retallades que actualemnt són ‘erga omnes’ i valen per a qulasevol cosa i front a qualsevol. Però no crec que sigui una peça més, en una orquestrada conspiració anti-tren. Justament perquè si aquest servei de bus+tren funcionàs bé possaria de manifest que no era imprescindible el cost de la infraestructura del tren per articular la mobilitat del territori de llevant. En canvi, llevar aques servei dóna bons argument pels qui defensen el tren per sobre de qualsevol objecció.

    No estic d’acord, tampoc, amb el teu atac al PP de Sant Llorenç, simplement perquè l’interlocutor válid per demanar explicacions i suggerir solucions davant el Govern és l’ajuntament, i qui ha d’explicar la retirada és qui no ha decidit. Bé que varen anar a Madrid els batles per demanar explicacions, de forma més teatral que efectiva, i no es varen limitar a anar a la seu insular del PSOE.
    El PSM mateix al darrer ple, va presentar una moció per dirigir-se al govern de l’estat per modificar la llei hipotecària, i no es va limitar a demanar explicacions al PSOE de Sant Llorenç de per què en vuit anys no habia canviat la llei. Vos vareu dirigir a l’ajuntament perquè alçàs la protesta davant qui era competent. No sé per què ara canviau la vostra forma d’actuar, a no ser que la fi última de la teva darrerara pregunta retòrica vagi dirigida a crear més polèmica i renou que no solucions efectives.

    Però amb tot el demès, un 10 per la teva queixa.

  2. A més, en Tomas Martínez i sa libèŀlula portenya volem expresar conjuntament (en una mostra de cordialitat per part de persones que defensen punts de vista diferents) el nostre malestar per què el cartell de l’avís només està escrit en forester, i que el bilingüisme del cartell es limita a la barra inferior blava de informació. (sempre que no hi hagi un altre cartell al davora amb la nostra llengua, amb la seva corresponent barra blava de ‘información’, cosa que ignor)
    (Sa veritat és que no tenc el permís den Tomas Martinez per inclourer-lo en aquest comentari, però esper que hi doni el seu vist-i-plau)

    • Amb aquesta queixa expresses el meu punt de vista. D’aquest tema també n’haurem de parlar algun dia. Ahir es va produir un fet que a mi, particularment, m’ha fet pensar que no tot està perdut. Me referesc a l’acord unànime de l’Ajuntament de Manacor per presentar al·legacions al projecte de llei de Funció Pública.

      Aprofit aquest comentari per dir que el PSM de Sant Llorenç plantejarà davant l’Ajuntament una moció relativa a la supressió del servei de tren+bus dirigida al Govern de les Illes Balears, o sigui que ho farà en el fòrum corresponent, però no deixarà de demanar que el PP de Sant Llorenç es posicioni davant aquest fet.

      • Estic content de què estiguis d’acord amb mi, encara que no ho diguis expressament, 🙂
        I també que opteu, a part d’altres instruments de pressió política, pels adequats com és la moció. (però no diguis que sa libèŀlula t’ha donat sa idea, que quedaré molt malament davant els meus amics pperos) 🙂

  3. Amic o amiga polemista: El PSM de Sant Llorenç creu que les retallades que s’estan produint en el transport públic obeeixen a motius polítics i no econòmics. És molt fàcil dir que aquestes línies són deficitàries, també ho és la sanitat i no s’ha decidit, encara, deixar de donar assistència. Llevar les connexions de tren+bus, sense perspectives de reanudar les obres del tren, és un atac frontal a les persones que no tenen altra alternativa de mobilitat.
    Per altra part no crec que sigui atacar el PP de Sant Llorenç el fet de demanar si ens pot donar alguna explicació. Si no vaig errat el partit popular de Sant Llorenç forma part del PP que sustenta el Govern i la representant del PP a Sant Llorenç forma part d’aquest mateix Govern i no estaria gens malament que es posicionàs enfront d’aquesta retallada. O és que el fet de donar suport al Govern de torn eximeix de ser criticat i de ser emplaçat a donar explicacions? Encara més, crec que si el PP de Sant Llorenç creu que aquesta retallada fa mal als usuaris llorencins hauria d’exigir una rectificació al Govern.

    • Estic,i ho repetesc, molt d’acord amb el motiu principal del teu escrit que és la supresió del servei tren+ bus. També influït pel fet de que em veig directament perjudicat per la eliminació d’un servei que utlitzava amb certa asiduitat.
      Sobre els motius de la supresio, el que expressva era simplement la meva opinió, però es possible que els qui hi estau més a sobre tengueu més dades per fer un anàlisi més complet. Si t’hi fixes, dic que per a mi no serà suficient una explicació basada en la crisi i que el servei és deficitari. Però així com no estava d’acord amb la teva afirmació incial que era un atac al tren, estic absolutament d’acord en què és un atac a les persones sense moblitat.

      Tens raó, també, en què la teva pregunta última no ho puc catlificar com un atac, així que retir aquest terme. Només volia posar de manifest que el conducte legal hàbil no crec que sigui aquest, sino el que heu utilitzat altres vegades com la moció en el ple. Ara, això no lleva que el PP de Sant Llorenç, com qualsevol càrrec públic, hauria de respondre a una pregunta que se li faci ( per molt teatrera que sigui)

        • Supòs que aquest argument s’ha fet en tò de catxondeo….
          De totes formes per si algú l’ha fet o se’l pren en serio, diré que segons el cartell que acompanya la notícia també s’ha suprimit la linea de Porto-Cristo i s’Illot que pertanyen al municipi de Manacor governat pel PP.

          • Catxondeo? no en faig gens jo, es la pura veritat.Cerca un poble que hagin deixat fet el desastre que hi ha a Son Servera, que fa més de mig any que té l’entrada per Cala Bona tallada.

  4. Xerafí, si vull cercar un poble on hi hagi desastres podem anar a Son Servera, al pont de Porto-Cristo o a sa barbaritat medioambiental de SesCovetes, per dir alguns exemples. El que volia dir és que dubto que l’administració faci algunes actuacions només per amargar a un coŀlectiu de ciutadans o a un poble (i així com no crec que el desastre de Son Servera o la supresio del bus+tren vagi dirigit a castigar a aquestes poblacions, mai he pensat que la ecotaxa anàs dirigida a castigar o a fotre al negoci turístic, per molt en desacord que estés amb ella).
    Se m’escapen els motius de la supresió, com li he dit a den Tomas al primer comentari. Però triar per triar jo apuntaria a la inoperància i incompetència de l’administració en les seves funcions de gestió. I així també m’ho va semblar i ho vaig comentar en aquell pla del Govern sobre la llengua que va publicar en Tomas Martinez, i sempre ho he pensat en altres ámbits com passa, parlant de transport, en l’indignant sistema de transport marítim que tenen a Formentera a l’hivern. Per què el Goverm que té trens i busos, i es plantejava adquirir avions, mai ha plantejat tenr un servei de vaixell propi? Si he de contestar jo, diria que és per inoperància, per no sabre fer les coses bé (sempre movent-mos en un escenari de licitud i legalitat plena, sense tràfic de influències), i no per fotre als habitans d’aquella illa. I per a mi, que quedi clar, la inoperància és el pitjor mal de que pot patir una gestió.
    PD: lo de catxondeo, era una forma de xerrar, no volia en cap cas menysprear la teva opinió.

  5. Es bus que duia “an” es tren,
    El mos “‘caben” de robar.
    D’un servei pes ciutadà
    Es govern se desentén.
    Veig que molta gent s’encén
    Per aquest “modo” d’obrar.

    (Esper resposta, i que no sigui ni una “copla” ni una “saeta”!)

    • A sa libèŀlula li han robat
      També es tren+bus fins a Palma
      No perd però s’esperança
      De volar fins a Ciutat.
      I si molts problemes li plantegen
      Per ses pàgines de card.cad
      ¡ A ca una ‘puta’ es tren de Palma!
      Me’n vaig a peu o en bicicleta
      Per Mallorca a passejar

  6. Ma cac en sa punyeta, es glosa vos va molt be.
    Però no se, si es governans que mos parlan es castella,
    Pensera: Si això es tot es meneo que me poren dedicar.
    molt trenquil en puc quedar.

Respon a Sa libèl•lula portenya Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.