Setmana de solidaritat amb les persones refugiades. Passam comptes

Recapitulació actes solidaris:

Ja fa un parell de mesos, concretament entre el 30 de Juny i el 9 de Juliol, es varen dur a terme a Sant Llorenç, tot un seguit d’actes de caràcter solidari per recaptar fons per a les persones refugiades.

Tots aquests actes, és van fer dintre de la setmana solidaria que es dugué a terme al nostre municipi. Una setmana on la participació ciutadana va ser la clau,  juntament amb la gran implicació de moltes associacions del nostre poble, per tal d’aconseguir recaptar una suma considerable de doblers.

La intenció dels diferents grups de gent que va participar a fer que tot això fos possible, sempre va ser que els comptes fossen clars. Essent visible en tot moment l’import recaptat i a on anirà destinat.

Per aquest motiu, criem que és important fer una recapitulació de tot el que es va aconseguir, per tal de posar-ho en valor i fer totalment transparent la gestió. Anirem pas a pas, per tal de que quedi  el més detallat i ben explicat possible.

  1. Concert d’Havaneres i rom cremat, a càrrec d’Arpellots Havaneres Band:

El concert és va dur a terme divendres 30 de Juny i amb la recaptació de la taquilla inversa i el rom cremat, és va aconseguir un total de  655,62€.

  1. Sopar Solidari més rifa:

Amb la participació de més de 170 persones que van assistir al sopar, més un bon grup de solidaris, és va aconseguir una recaptació d’un total, només del benefici de l’import del tiquet, de 1.176,30€.

És molt important remarcar que la recaptació del sopar va ser tan elevada, degut a que la gran majoria de productes que van ser necessaris per fer el menjar, van ser aportats de forma solidària, tant per particulars com per comerços del nostre poble. Des d’aquí els voldríem esmentar, així com, agrair la seva col·laboració.

  • Pa: Forn Can Coca, Forn es Molí i forn Can Amer.
  • Carn: Carnisseria de Sant Llorenç i Ramaders agrupats.
  • Trempó: fruites Sancho i Supermercat Suma (Can sollo).
  • Menatge: Rotes noves, Comercial papereria i plàstica i Fontaneria Joan Miquel.
  • Postres: Ca ses Bessones més la immensa col·laboració ciutadana de moltes dones voluntàries per tal de fer unes postres espectaculars.
  • Begudes: Mil begudes i Tres jotas.
  • Més la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

Pel que fa a la rifa, també es va ser possible gràcies al gran nombre de donatius de totes aquestes entitats i col·lectius, sumat al gran nombre persones anònimes que ho van fer possible:

 Col·laboracions anònimes

  • Flord de card
  • Ajuntament de Palma
  • Llibereria Rotes Noves
  • Materials per a la construcció JB
  • Institut d’Estudis Baleàrics
  • Agroturisme Cas Cabo Nou
  • Ramaders agrupats
  • Cafè Bar nou
  • Il Cantone
  • Carnisseria Sant Llorenç
  • Forn ca n’Amer
  • Can Robi
  • Encanyat Solidari
  • Mº Magdalena Pont
  • Farmàcia Justo Pérez
  • Viatges Montblau
  • Consell de Mallorca
  • Agroturisme Son Penya
  • Ajuntament de Sant Llorenç
  • Forn Ca na Xisca
  • Granots & Sopes
  • Ca na Petra
  • Cafè Can Gil
  • Caliu
  • Fusteria Llorenç Febrer
  • Bar Som Colom
  • Forn és Molí
  • Restaurant Ca na Robina
  • Fontaneria Joan Miquel
  • Can Salvador
  • Restaurant Sa Cova
  • Bar Restaurant Can Pedro
  • Estètica Tot per Tu
  • Ca ses Bessones.

Tot aquest grapat de persones solidaries va fer possible, que , únicament amb la rifa, es pogués extreure la quantia de 522€.

M’agradaria destacar, que després de la rifa, estava prevista una subhasta, on artistes locals i altres col·laboracions, havien aportat les seves obrers d’art per poder recaptar encara més doblers per la causa. Les circumstàncies van fer que degut a descoordinació per part de l’organització, aquesta, no es pogués dur a terme. Des d’aquí, demanem, les nostres més sinceres disculpes als autors implicats. Un altre any, intentarem fer-ho millor.

Tot i així, una persona anònima va adquirir una litografia, contribuint amb 150€.

  1. Concert Solidari Corals conjuntes, Sa Coma i Sant Llorenç.

Gràcies a la gran implicació de les dues corals del nostre municipi, tant la de Sa Coma com la de Sant Llorenç, és va aconseguir fer un concert on la afluència de públic va ser la clau per tal de obtenir a través de la taquilla inversa, un import de 577€.

  1. Teatre Solidari.

Seguint amb el darrer acte, en aquest cas en mans d’Esqueix Teatre, els qui varen fer una obra enfocada cap a conscienciació en relació al tema que tractarem. Amb preu de 3€ per entrada, juntament amb l’assistència de 82 persones, es va aconseguir un total de  247€.

Una recapitulació ràpida dels imports:

  • Havaneres + rom cremat: 655,62
  • Sopar solidari + rifa + subhasta litografia : 1.716,3 (sopar) + 522 (rifa) +150 (litografia) = 2.388,30€
  • Corals: 577€
  • Teatre: 247€
  • Donatiu extra: 200€

IMPORT TOTAL RECAPTAT:  4.067,92€

Des d’aquí, creiem que per ser un poble de petites dimensions, com és Sant Llorenç, podem estar satisfets de l’import recollit per destinar a l’ajuda de les persones refugiades. Voldríem agrair, a cada una de les persones que va col·laborar en qualsevol d’aquests actes, tant assistint, com fent que aquests es poguessin dur a terme amb una gran seva participació juntament amb bona voluntat i altruisme.

Per fer la feina ben feta, no només són necessaris els recomptes. Ara venen els interrogants i les preguntes. Ve el moment de demanar que en farem amb tot això. I per aquest motiu, també creiem que és important explicar-ho.

L’import integre, es va ingressar a una organització d’Artà. Aquesta organització, és una branca d’Artà Solidari que s’anomena Del Llevant a Grècia pels Refugiats. Podeu trobar més informació d’ells, tant al seu blog,  http://dellevantagrecia.blogspot.com.es/ com a través de les xarxes socials.

Aquest projecte va començar amb un grup de quatre joves que van decidir anar a veure que passava a Grècia i que n’hi havia de vera de tot el que s’explicava en relació a les persones refugiades. Una agrupació que de mica en mica va anar creixent, i ara, ja fan el seu tercer viatge de voluntariat a Grècia (tant al segon com al tercer viatge, hi trobem llorencins entre els participats).

El motiu pel que varem decidir dedicar la recaptació a aquesta organització, és per la seva filosofia i la seva manera d’actuar. Ho podeu veure millor explicat al seu blog, però la premissa principal que els diferencia de moltes altres organitzacions sense ànim de lucre, és  que per tal de saber on s’han de destinar els doblers, primer, van a analitzar al terreny directament, col·laborant amb diverses associacions directament a Grècia, per tal de poder identificar quines són les necessitats reals i a on fan més falta aquests doblers.

Tota aquesta identificació de problemes, sempre de forma voluntària, però amb la certesa, que d’aquesta manera, totes les aportacions obtingudes, acabaran amb bones mans. Amb les mans que pugin canalitzar de la millor manera possible les ajudes obtingudes i assegurant-se de que els doblers arribin al seu destí.

Des de l’organització, ens han fet saber, que una vegada hagi acabat aquest tercer viatge (van partir dia 05/09/2017) ens faran saber a on i com es destinaran els doblers que els vàrem entregar des de Sant Llorenç. I que ens explicaran quin ha estat el projecte seleccionat per fer arribar l’aportació solidaria del nostre municipi. Sempre amb la premissa d’haver-ho tocat amb les mans, analitzant i estudiant quines són les necessitats reals dels afectats.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.