Nota aclaratòria de Card.cat

Card.cat és una associació editora local, en format digital, que segueix la tasca iniciada per “Flor de Card” l’any 1972.

Fan part dels seus objectius tant la llibertat d’expressió com la promoció i defensa de la llengua catalana i la cultura de la nostra comunitat. En aquest marc sempre s’han publicat tots els articles i col·laboracions rebudes, independentment tant del format com del substrat ideològic.

De banda els col·laboradors interessats, els qui redacten articles per publicar, i el públic interessat, totes les Assemblees són obertes, són cinc els editors, Un a les orientacions tècniques, en Joan Tomàs Matamalas i altres quatre Josep Cortès, Serafí Lliteres, Guillem Pont i Pau Quina que, de moment i fins que s’apliqui una nova tècnica, per tandes corregeixen, publiquen o segueixen els articles que arriben per correu o van directament a la capçalera de la publicació. Tasca sempre realitzada des del més radical altruisme i, algunes vegades a contrapèl, car tots tenim altres prioritats vitals.

En aquest marc general s’hi han d’inserir, des de fa anys i de forma inequívoca, l’empenta. la força i les servituds de les noves tecnologies que, entre altres coses. permeten comentar des de l’anonimat qualsevol acte o circumstància.

Comentaris anònims que, si a vegades resulten la sal o la contraposició a l’article des d’un vessant de llibertat d’expressió, altres vegades poden derivar o provocar exageracions, insults o descarades, lesives i interessades mentides com s’ha evidenciat en aquestes darreres polèmiques derivades de les proppassades festes patronals.

Per aquests motius, i amb l’afegida finalitat de fomentar la transparència, els editors hem decidit suprimir tots els recents comentaris que s’han fet sota aquesta tècnica del pseudònim i l’anonimat.

No implica cap tipus de restricció de llibertat. Tothom, com sempre s’ha fet, podrà publicar, a cara descoberta, tots els articles que consideri adients .Basta s’enviï l’article al correu editors@card.cat signat amb nom i llinatges i es publicarà. El que ja no admetrem a partir d’ara són comentaris als articles, ja que no tenim cap fórmula per esbrinar si la identitat de l’usuari és vertadera (sí l’IP en cas de denúncia) i no volem potenciar aquest mal costum de “tirar la pedra i amagar la mà”. Qui vulgui opinar, benvingut, però que mostri cara com tots nosaltres fem.

Els comentaris estan tancats.