Dia internacional de la dona i la nina a la ciència

Des de fa 6 anys, l’11 de febrer, per acord de l’Assemblea General de les Nacions Unides, es commemora el Dia Internacional de la Dona i la Nina a la Ciència.

L’objectiu d’aquesta commemoració és promoure la participació plena i en condicions d’igualtat de les dones i les nenes en l’educació, la capacitació, l’ocupació i els processos d’adopció de decisions en la ciència, i eliminar tota mena de discriminació contra les dones en les esferes de l’educació i l’ocupació, tot trencant les barreres jurídiques, econòmiques, socials i culturals mitjançant polítiques i plans d’estudi en el camp de la ciència que fomentin una major participació de les dones i les nenes i en reconeguin les seves contribucions.

Coincidint amb aquesta data l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues, AMIT, ha llançat una campanya brillant a les xarxes socials, que sota l’epígraf  #NoMoreMatildas, denuncia l’oblit  al qual han estat sotmeses les dones científiques al llarg de la història.

Segons un estudi de la ONU  les probabilitats de que les dones arribin a graduar-se en una llicenciatura de ciències és del 18%, enfront del 37% de les possibilitats que tenen els homes. Només un 8% cursaran un màster, quan els homes ho fan en un percentatge d’un 18% i el 2% de les dones farà un doctorat, quatre punts per davall de les possibilitats que té un home.

Un dels problemes que hi ha perquè les dones no optin a una carrera científica és, segons la revista Science, la percepció que les dones tenen sobre la seva pròpia intel·ligència que fa que pensin que no estan suficientment dotades per aquest tipus de disciplines.

A la Universitat de les Illes Balears les dones representen el 26,5%dels alumnes que cursen graus de ciències. Aquest curs ha matriculat a 535 dones i a 2.394 homes en les carreres de la branques de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques.

L’STEI, en un comunicat fet públic avui, abunda en aquesta qüestió quan afirma que: «La discriminació de la dona al món científic ve donada per l’escletxa de gènere que generen els estereotips i rols de gènere; la falta de dones referents que serveixin de mirall a les futures generacions; el sostre de vidre i el terra enganxós».

 

(La imatge que acompanya el text és de igualtat.upc.edu )

 

 

 

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada