Balcons de sa Fosca

Avui,  23 de setembre de 2012, primer dia de tardor i amb una calor que pareix que estam a finals de juny, 35 companys excursionistes, molt aguerrits, i de distints indrets de l’illa (Sant Llorenç, Felanitx, Manacor, Montuïri, Selva, Palma…) hem anat al Balcons de sa Fosca, magníficament guiats per en Pedro i en Joan.

Tant el meu company Celso, com jo, és la primera vegada que anam amb el grup “ELS TRESCADORS” i ens  hem trobat amb una molt bona acollida. Estam segurs que repetirem més d’una vegada.

Bé, centrant-nos en l’excursió podem dir que, hem fet un recorregut aproximat d’uns 7 Km i hem acumulat un desnivell d’uns 500 metres.

Sortim de la carretera d’Escorca amb direcció a Sóller i en arribar al Km 27 botam la paret de la dreta, entrant en una zona de marjades. Travessam aquesta zona baixant fins a l’alzinar on trobam un tirany, que ens du fins a una paret seca, la qual travessam.

D’aquesta manera trobam restes d’un camí, molt espenyat, que inicia la baixada cap al torrent del Gorg Blau. Ens desviam a la dreta, en principi sense complicacions, fins que trobam una roca amb un forat, pel qual hem de passar. Un cop creuat el forat trobam restes d’un camí que ens du fins al pas des Salt, on trobam unes pedres col·locades que ens faciliten la pujada.

Superat el pas, creuam per davall un reixeta i seguim pujant fins a trobar una rosseguera, que creuam per arribar al mirador on podem veure el torrent del Gorg Blau a l’altura de sa Fosca i s’Entreforc. Seguidament baixam per un pas on hi ha un ullastre, seguim pel tirany fins trobar el següent pas per seguir baixant, fent ziga- zagues, fins arribar a una altra zona de marjades.

Ara pujam per l’altra vessant fins arribar al camí que puja a Escorca, i en mitja hora tornam arribar a la carretera.

Ens aturam al restaurant d’Escorca, per refrescar-nos amb una cervesa, mentre esperam l’autocar, donant per acabada l’excursió.

Ha estat un plaer poder gaudir d’una excursió tan bella i amb gent tant maca.

Gràcies i fins aviat.

Agustí Rodriguez.

Més imatges

elstrescadors.blogspot.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.