Els alumnes de 6è de Primària CEIP Punta de n’Amer finalistes del concurs “Lights, Camera & Action”

Col·laboració CEIP Punta de n’Amer de sa Coma.
Els alumnes de 6è de Primària ens hem presentat al concurs ‘Lights, Camera & Action’ d’APABAL, on distints alumnes de 5è, 6è, 1r i 2n d’ESO presenten un vídeo en anglès.
Aquest sorgí a partir de la idea d’un póster que presentàrem a un concurs de la ONCE, on parlàvem de l’Escola Inclusiva “Una Escuela para Todos”. Ens estàrem informant i mirant vídeos per entendre una mica més sobre el tema.

Enguany a 3r cicle hi hem estat fent feina:


– Ens visità DISCASPORT, equip de bàsquet amb cadira de rodes i ens demostraren que res no els atura, si realment creuen que poden fer-ho.
– Realitzàrem uns tallers on havíem de jugar amb els ulls tapats; així com havíem de guiar als nostres companys.
– Pensàrem amb possibles APPs que es podrien desenvolupar per facilitar la vida i millorar la qualitat d’aquelles persones amb mancances sensorials.
– i … ens esperen més sorpreses després de Setmana Santa.


Amb aquest vídeo el missatge que volem fer arribar a la gent és que si hi ha algú que cregui amb les teves idees, serà més fàcil convertir-les en realitat; però per això, nosaltres som els primers que hi hem de creure. A banda explicam què ens agradaria que es treballés a les aules. Per a nosaltres és molt important sentir-nos bé amb el que feim i intentar ajudar als altres amb petits projectes.

Primer es parla de la importància de conèixer la nostra història, perquè només així podrem intentar millorar; aprendre dels nostres errors i continuar endavant amb allò que feim bé i funciona. Millorar sempre, però adaptant-se a les necessitats reals i sempre amb els peus a terra. El no ja el tenim, anem a intentar aconseguir el SÍ!
A banda, hem aprofitat els continguts lingüístics d’aquest 2n trimestre a l’assignatura d’anglès per presentar aquesta projecció:
– Subjunctives
– Conditionals
– Passives

 

El 2n Taller és sobre la creació d’un horari; trobam que seria important poder treballar amb experts les barreres arquitectòniques que podem trobar a la barriada i entre tots trobar solucions; però sobretot que aquestes siguin escoltades; només així millorarem el nostre barri per a tots. Una altra assignatura seria poder aprendre el llenguatge del signes o almanco saber com podem ajudar a persones amb sordesa o ceguera. Ens han explicat que a vegades estam tan preocupats en ajudar que aconseguim l’efecte contrari. Però d’això en xerrarem en un futur, no molt llunyà. A aquest horari també hi tenia cabuda les APPS, on els alumnes han d’investigar futures aplicacions per facilitar la vida… Lògicament, això només són idees… només necessitam a algú que hi cregui!!


Sobretot, el que més ens agrada és poder fer servir qualsevol idioma per poder comunicar-nos i ser entesos. D’igual manera al vídeo hem presentat subtítols; així ampliam el ventall de gent al que pugui arribar el nostre missatge. La comunicació no verbal també és MOLT important; ens diferencia de les màquines i ens fa més propers.


El 3r Taller presenta els distints projectes realitzats al nostre centre a partir de la Història de na Sadako Sasaki: Naboof Marina, Smiley Locks & The Big Red Bus, són alguns dels projectes realitzats al nostre centre aquests 4 anys.


El 4t Taller mostra la importància de sentir-nos bé amb nosaltres mateixos i amb el grup de persones que estam. Ningú s’ha de sentir malament per ser diferent, perquè tots ho som; Aquí presentam la teoria de n’Albert Einstein: Everybody is a Genious! No tots podem fer el mateix, però sí podem intentar-ho; o podem ajudar-nos per així poder aconseguir les nostres pròpies fites; això és el més important i amb el missatge que ens volem quedar. Sentir-se orgullosos de la feina ben feta, és el nostre lema.

Tot i no haver quedat primers en el concurs, hem quedat segons finalistes, es sentim guanyadors:

1r.- Hem vist que som capaços de parlar i actuar en anglès durant 5 minuts. Ens ha agradat molt veure’ns perquè tots estam relaxats, contents, tranquils i transmetem ‘bon rollito’
2n.- Hem fet feina conjunta els dos grups de 6è. Falten alguns companys que justament el dia de rodatge no eren a classe, però sí hi eren els dies dels assajos; i d’això en tenim molts bons records.
3r.- Ens hem après textos ben llargs de memòria i uoooooo, quin sentiment al pit! No hem llegit cap de nosaltres!!
4t.- Els nostres companys que tenen com a llengua materna l’anglès diuen que la nostra pronunciació és molt bona. Quina il.lusió!
5è.- Nosaltres consideram que el nostre treball és original perquè no hem seguit el que les instruccions proposaven com idees (Exemples de vídeos eren: un sketch, anunci publicitari, retransmissió fictícia del temps, un experiment científic explicat per ells, teatre, etc.); així com el fet de la velocitat de la nostra veu, ho ha fet especial i divertit.
Conclusió: Volem donar les gràcies a APABAL per donar-nos la oportunitat de participar en aquest concurs i d’aquesta manera veure del que som capaços.
Thanks a million APABAL & Congratulations CEIP Rafal Nou and IES Mossen Alcover!

Guanyadors:
CEIP RAFAL NOU NEWS

1rs Finalistes:
IES MOSSÈN ALCOVER

2ns Finalistes:
CEIP PUNTA DE N’AMER

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.