Sant Llorenç des Cardassar demana la creació d’una notaria al seu terme municipal

Aquesta necessitat s’ha fet palès arran de la gran quantitat de tramitacions d’escriptures públiques que s’han hagut de fer després de la torrentada del 09 d’octubre.

L’Ajuntament de Sant Llorenç ha aprovat per unanimitat en el darrer plenari municipal la proposta de sol·licitud de creació d’una notaria al seu terme municipal. Així, el consistori ha traslladat aquesta petició al Col·legi de Notaris i Delegació de Govern perquè ho tramitin davant els organismes pertinents.

Aquesta proposta ve motivada primer, per la gran quantitat de tramitacions d’escriptures públiques que s’han hagut de fer després dels fets ocorreguts al municipi l’any passat amb les inundacions que afectaren molts d’habitatges, infraestructures i terrenys del terme, i segon; perquè el municipi reuneix les condicions òptimes tant econòmiques com demogràfiques suficients per a tenir aquest servei públic.

De fet, en aquests mesos, l’Ajuntament ha hagut de desplaçar-se en reiterades ocasions a notaries d’altres municipis de l’Illa escollits per sorteig pel Col·legi Oficial de Notaris que ha obligat a l’Ajuntament ha haver de fer els tràmits amb notaries de Felanitx, Artà o Campos, sense opció tampoc a escollir-ne una de més propera i suposant per tant, un desplaçament innecessari i haver de tenir tràmits en diferents llocs envers de poder concentrar-los en una. El fet de tenir una notaria al municipi sí que permetria que es pogués triar i tramitar el necessari a la notaria de la localitat.

A més, aquest servei suposaria també una millora en les tramitacions, no només municipals, sinó també dels veïns i veïnes dels diferents nuclis del municipi que a hores d’ara també es veuen obligats a fer desplaçaments llargs per a poder utilitzar aquest servei.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.