L’Ajuntament de Manacor aprova 380.000 euros en concepte d’ajuts per a empreses i professionals afectats pels efectes econòmics de la Covid-19

La subvenció està adreçada a microempreses i professionals del municipi amb l’objectiu de garantir la continuïtat del teixit econòmic i comercial, amb una aportació econòmica directa de 1.000 euros.
L’Ajuntament de Manacor ha aprovat en Junta de Govern municipal una convocatòria d’ajuts per valor de 380.000 euros destinats a preservar l’activitat econòmica del municipi de Manacor davant
els efectes adversos que ha ocasionat la pandèmia de la Covid-19. L’objectiu de la subvenció és pal·liar els perjudicis econòmics del teixit empresarial i professional de Manacor derivats de les
mesures sanitàries aplicades aquest 2020.
L’Ajuntament de Manacor té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social amb l’objectiu de minimitzar l’impacte derivat de la
pandèmia i aconseguir que, ja finalitzada l’alarma sanitària, es produeixi el més aviat possible una normalització de l’activitat econòmica local. Per això, s’ha dotat un fons per a la prestació
d’aquestes subvencions, davant el tancament obligatori dels establiments considerats no essencials i del cessament total o parcial de les activitats segons el que establia el Reial Decret 465/2020 de 17de març.
El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat en roda de premsa aquest dilluns que «la concessió d’aquests ajuts no és una competència pròpia, però davant la difícil situació actual hi
volem ser per fer costat a les empreses locals». En la mateixa línia s’ha expressat la regidora de Promoció de l’empresa i de la indústria, Núria Hinojosa, que ha assegurat que des del’Ajuntament «volem estar a l’alçada de les circumstàncies, atès que no és només una crisi sanitària, sinó també econòmica».
Es tracta d’una convocatòria adreçada a microempreses, és a dir, aquelles que tenen menys de 10 treballadors i amb un volum de negoci no superior a 2 milions d’euros, amb seu a Manacor. Poden
ser beneficiàries de la subvenció les empreses constituïdes per persones físiques o jurídiques, o les comunitats de béns i societats civils amb objecte mercantil que varen haver de tancar
obligatòriament durant l’estat d’alarma o que varen veure reduïda la seva facturació al menys en un 75% en algun moment.
Els empresaris i professionals poden accedir a dues línies d’ajut, amb una prestació de fins a mil euros. La primera línia sufraga despeses de lloguers comercials, préstecs hipotecaris vinculats a l’activitat empresarial, adquisició de material per complir els protocols sanitaris (productes de protecció individual, productes de protecció al local, senyalització, etc); assegurances; combustible; subministraments d’energia elèctrica, aigua i comunicacions vinculades al local on es desenvolupa l’activitat; rènting de maquinària o de vehicles; llicències d’ús d’eines i/o aplicacions informàtiques per al teletreball o comerç electrònic; disseny d’un lloc web; tributs municipals vinculats a l’activitat comercial, com la taxa de fems, l’impost sobre béns immobles, l’impost sobre activitats econòmiques o l’impost sobre vehicles de tracció mecànica. Aquesta línia compta amb una dotació econòmica de 300.000 euros i el període subvencionable és el comprès entre la declaració de l’estat d’alarma (14 de març de 2020) fins un mes posterior a la finalització (21 de juliol de 2020).
La segona línia d’ajuts permet reemborsar les despeses ja abonades de la taxa d’ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies; o altres despeses derivades de l’ocupació de la via pública amb taules, cadires i mercaderies, com l’adquisició de taules, cadires, para-sols o tendals. Aquesta
línia està dotada amb 80.000 euros i el període subvencionable és el comprès entre dia 1 de gener de 2020 i la data d’entrada en vigor de la suspensió de la taxa d’ocupació de la via pública. El regidor d’Activitats i Serveis Generals, Carles Grimalt, ha recordat que “volem donar totes les facilitats per a què bars i restaurants puguin refer-se de l’impacte del confinament”.
Pel que fa als requisits, poden sol·licitar la subvenció aquelles persones físiques o jurídiques que tenen el domicili fiscal i l’activitat al municipi de Manacor. Pel que fa als autònoms, havien d’estar donats d’alta a la data de la declaració de l’estat d’alarma. En el cas de les activitats de temporada,
és necessari haver estat d’alta d’activitat econòmica en els darrers tres exercicis.
Les persones interessades tenen fins dia 30 de setembre per a presentar les sol·licituds. Poden fer-ho a partir de l’endemà que es publiqui al BOIB, és a dir, dia 4 de setembre, de manera presencial a la delegació de Comerç de l’Ajuntament de Manacor i a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manacor. Igualment, l’Ajuntament de Manacor ha habilitat l’adreça de correu electrònic desenvolupamentlocal@manacor.org per atendre els interessats.
Núria Hinojosa ha demanat la col·laboració a les persones interessades perquè facin servir els recursos electrònics a l’hora de sol·licitar informació o tramitar els ajuts, donada la situació actual.
Igualment, ha recordat que «és important que els interessats sàpiguen que l’ordre d’entrada de la documentació és determinant», pel que ha demanat «que no s’esperi al darrer moment».
Per a més informació: 617.843.713

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.