El festival FestMusic Mallorca acomiada la seva edició de 2024 amb l’estrena d’una producció de Voicello titulada ‘Cantar de dona. Empoderament i tradició’. Es tracta d’una proposta líric escènica, amb direcció d’Ana Cuellar, que gira entorn de la sarsuela i la cançó popular amb composicions d’autors espanyols, entre ells dos mallorquins, i amb la dona com a protagonista. Sobre l’escenari hi haurà veu, música i dansa i es podrà veure el pròxim 28 de setembre, a les 19.00 hores, al Palau Ca Vivot de Palma.
L’elenc d’aquest ‘Cantar de dona’ està integrat per la soprano Carme Garí, també directora del FestMusic Mallorca; la arpista Helena Garreta; el violoncel·lista Gabriel Fiol i la ballarina Raquel Viejo. L’escriptora Maria Estelrich signa uns textos curts que, com a pinzellades, s’intercalen entre algunes de les cançons i completen el que succeeix en escena. Perquè aquesta producció per al festival s’ha concebut “com una història que té un fil conductor i hem triat un repertori que conta el que volem dir”, apunta Helena Garreta.
Amb música de Albéniz, Falla, Lorca, Sorozábal, Chapí o Barbieri, a més dels mallorquins Matilde Escalas i Miquel Marqués, el muntatge parla de “la dona, del que li inquieta, el que li ocorre en la vida, li succeeixen coses que la fan vulnerable, però, al final, sobreviu”, explica Carme Garí. “Totes som ella en el moment d’enamorar-nos, de la pèrdua”, afegeix Raquel Viejo.
Les vivències de la protagonista es relaten mitjançant música tradicional però “és una història atemporal, la seva figura no és una cara de la moneda, són vàries”, resumeixen.
“En la història de la lírica, les dones eren l’objecte al qual tenir llàstima o menyspreu, eren o la Maria Salvadora o l’Eva enterradora, però aquí contem la història des del seu punt de vista”, reflexiona Garreta.
Amb ´Cantar de dona’ també busquen “trencar l’estereotip d’una certa imatge de la sarsuela i el del concert fix. La nostra proposta és dinàmica, amb una fusió de disciplines artístiques, és un concert en el qual passen coses i amb el qual volem arribar a un públic ampli, fins i tot a aquell que no aniria a un concert clàssic”, finalitza Gabriel Fiol.