En els propers mesos s’aprovarà el projecte i començarà el procés d’exposició pública i licitació després de realitzar els estudis topogràfics i de cabdal per evitar que es tornin a repetir les inundacions de fa sis anys.
El departament tècnic del Consell ja ha realitzat tots els estudis topogràfics i de cabdals necessaris per tal de garantir que no es tornin a produir inundacions com les del 9 d’octubre de 2018. Per això es multiplica la capacitat del pas d’aigua per davall la carretera. D’una capacitat de 105 metres cúbics per segon es passarà a un cabdal de 488,5 metres cúbics per segon.
Fa un any es va aconseguir desbloquejar el projecte que romania paralitzat a recursos hídrics per discrepàncies tècniques entre els dos organismes i que havia estat informat de forma desfavorable en dues ocasions per l’organisme del Govern. Una vegada impulsat de nou el projecte de la variant de Sant Llorenç s’han fet tots els estudis necessaris. Els de cabdal que demanaven Recursos Hídrics, els càlculs estructurals dels murs d’acompanyament del torrent i els topogràfics per tal de poder culminar la redacció i execució d’un projecte molt complex des del punt de vista tècnic.
Una vegada aprovat pel ple del Consell de Mallorca començarà el procés d’expropiacions, exposicions públiques i licitacions de les obres. El projecte té un pressupost aproximat de 5 milions d’euros i consisteix a incrementar la capacitat hidràulica de l’obra de drenatge existent en el torrent de ses Planes.
Amb aquest projecte els marcs de pas d’aigua per on transita el cabdal passen de 4 a 10 amb una capacitat de 5,7 metres d’ample per 4.40 metres d’alt. D’aquesta manera s’incrementa amb escreix el volum de drenatge a partir de l’estimació feta de les pluges més fortes caigudes a la zona els darrers 500 anys. A més, també es modifica la rotonda per evitar que faci barrera de l’aigua. Aquesta infraestructura, segons els tècnics, va actuar de pressa el 9 d’octubre de 2018 i va desviar el cabdal de la torrentada cap al centre urbà.