SERVEI D’AJUDA A DOMICILI (SAD). QUÈ ÉS?

Des del Departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ens hem proposat donar a conèixer els diferents serveis que oferim, de manera breu, entenidora i transparent. L’objectiu és doble: el primer, apropar l’administració a la ciutadania; el segon, agilitzar sempre que sigui possible, la gestió d’aquests serveis. Com? Donant a conèixer tota la documentació que és necessaria aportar per part de la persona interessada en un o altre servei. D’aquesta manera volem evitar anades i vengudes i estalviar, així, temps a la ciutadania.

Què és el Servei d’Ajuda a Domicili?

Consisteix en la prestació, al domicili de les persones beneficiàries, d’un conjunt d’actuacions preventives, assistencials, educatives, rehabilitadores, de suport psicosocial i domèstiques, mitjançant personal professional qualificat i degudament supervisat.

Aquest servei té una naturalesa complementària, transitòria i tècnica, i no substitueix les responsabilitats pròpies de l’entorn familiar.

On he d’anar?

Us heu de dirigir als Serveis Socials de Sant Llorenç a  Ca S’Escaleta o a la Delegació de Sa Coma.

A qui va dirigit?

El servei s’adreça a persones amb manca d’autonomia personal, dificultats de desenvolupament o situacions familiars complexes que dificulten la realització autònoma de les activitats bàsiques de la vida diària, amb la finalitat de mantenir i potenciar l’autonomia personal i la qualitat de vida, facilitar la permanència en el seu domicili i entorn habitual i promoure les relacions familiars i comunitàries.

Quins són els requisits?

  • Estar empadronat/da al municipi de Sant Llorenç des Cardassar.
  • Presentar al menys una d’aquestes situacions:
    • Tenir 65 anys o més.
    • Tenir una discapacitat, reconeguda per l’administració competent, igual o superior al 33 % per raó de discapacitats físiques, psíquiques i/o sensorials.
    • Tenir menys de 18 anys i trobar-se en situació de desatenció.
    • Constituir nuclis familiars amb menors amb situació de vulnerabilitat social.
    • Presentar situació de risc social.
    • Tenir diagnosticada una malaltia que produeixi invalidesa temporal.

Quin preu té?

El pagament del servei es farà segons el que disposi l’ordenança fiscal vigent i s’efectuarà mitjançant domiciliació bancària a partir del dia 10 del mes següent. En cas d’absència transitòria, es podrà reservar la plaça, però es mantindrà l’obligació de pagament.

En cas que es produeixin canvis en les circumstàncies socioeconòmiques que puguin influir en el càlcul del preu, la persona beneficiària o representant té l’obligació de comunicar-ho en el termini d’un mes des de la data en què aquests canvis es produeixin. L’Ajuntament, una vegada comprovada la nova situació, podrà valorar si cal ajustar el preu del copagament.

Quina documentació he de dur?

I si no hi ha disponibilitat de servei quan faci la sol·licitut?

Quan la capacitat del servei estigui completa, les sol·licituds es col·locaran en llista d’espera segons l’ordre d’entrada al registre.

D’acord amb les circumstàncies concretes i excepcionals de cada cas i d’acord amb els criteris de prioritat social, l’Ajuntament, en base a un informe tècnic, podrà excepcionar l’ordre de la llista d’espera.

Els comentaris estan tancats.