Els clàssics “Tres Mils”: sa Rateta, na Franquesa i l’Ofre

Diumenge 16 d’octubre. Arribam a les 07:45 h al carrer Lepanto. Uep! Hi ha dos autocars, quasi ens equivocam i pujam al dels futbolistes però no, el nostre està un poc més enllà. Quan hi som tots, partim cap a la Serra.

A l’excursió d’avui, “els Tres Mils” (sa Rateta, na Franquesa i l’Ofre), l’autocar ens deixa a l’embassament de Cúber, que ens fa un poc de llàstima, perquè està amb un nivell molt baix, ja que fa molt de temps que no plou.

Sa Rateta, na Franquesa i l'Ofre

Partim a caminar i ens disposam a pujar el primer dels tres cims, la Rateta. Baixam pel torrent d’Almadrà fins al camí de nevaters, des d’on començam a pujar. La pujada té unes vistes espectaculars, tot i que és bastant empinada i pedregosa, també l’anam trobant molt ben assenyalada per fites. A l’arribada al cim les vistes milloren i tenim una bona perspectiva del recorregut que ens queda, veient quasi en fila els altres dos mils, na Franquesa i l’Ofre.

Vista dels embassament dalt de sa Rateta

Bé, una estoneta de contemplació i després ens encaminam cap a na Franquesa. Ho feim per damunt la cresta de la muntanya, que continua sent molt pedragosa i amb poca vegetació. Tot i això la tirada entre els dos cims se’ns fa curta. Una nova aturadeta i reprenem la caminada cap a l’Ofre que, a diferència dels altres dos, té vegetació fins quasi a dalt i això ens fa la pujada diferent i molt agradable. Aturada i contemplació de rigor per baixar i arribar al coll de l’Ofre, creuant-ho direcció al pas de l’Encletxa cap el Portell de sa Costa. En arribar-hi, la gent ja té ganes de dinar, i aprofitam el moment per fer-ho.

Després d’un bon tiberi, decidim fer dos grups, un primer que anirà per la Coma de son Torrella arribant a la carretera, on els espera l’autocar per dur-los a Fornalutx i trobarar-se amb el segon grup, que mentrestant anirà pel Portell de sa Costa, des d’on baixa un camí molt empinat i amb no massa bon estat, però que permet gaudir d’unes vistes privilegiades del poble.

Sortida als tres Mils

Una horeta i mitja de baixada i ja som a Fornalutx. Reunió amb el primer grup, i tots plegats disfrutar d’un cafetet amb repòs a la plaça.

Arriba l’hora de tornar i, dins l’autocar, repassar tranquil·lament un dia d’excursió complet i del tot profitós.

Sa Rateta, na Franquesa i l'Ofre

Més imatges

elstrescadors.blogspot.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.