Evangeli 9 de novembre de 2013. Esglèsia de Sant Llorenç des Cardassar: Els saduceus

Text de l’Evangeli (Lc 20,27-38):

En aquell temps, alguns dels *saduceus anaren a trobar Jesús. Els saduceus neguen que hi hagi resurrecció; per això li van plantejar aquesta dificultat: «Mestre, Moisès ens va prescriure que, si un home casat mor sense fills, el seu germà es casi amb la viuda per donar descendència al germà difunt. Doncs bé, hi havia set germans. El primer es va casar, i va morir sense fills. També el segon i el tercer es van casar amb aquella dona, i així fins al setè: tots van morir sense deixar fills. Finalment va morir també la dona. Per tant, quan arribi la resurrecció, de quin dels set serà muller, si tots set s’hi havien casat?».

Jesús els respongué: «Els qui viuen en aquest món es casen, però els qui seran trobats dignes de tenir part en el món futur i en la resurrecció dels morts no prendran muller ni marit; ja no poden morir, perquè tenen part en la resurrecció: són com els àngels i són fills de Déu. I que els morts ressusciten, Moisès mateix ho indica clarament en el passatge de la bardissa, quan diu que el Senyor és el Déu d’Abraham, Déu d’Isaac i Déu de Jacob. Ell no és Déu de morts, sinó de vius, perquè gràcies a Ell tots viuen».

 

*Saduceu: Membre d’un grup religiós jueu originat en temps dels Macabeus i actiu fins a la destrucció del temple de Jerusalem, que refusava l’autoritat de les tradicions orals i d’altres llibres de l’Antic Testament que no fossin el Pentateuc, i negava la resurrecció dels morts, la immortalitat de l’ànima i l’existència dels àngels. 

2 pensaments a “Evangeli 9 de novembre de 2013. Esglèsia de Sant Llorenç des Cardassar: Els saduceus

  1. DIUMENGE XXXII-C
    Aquí teniu el comentari complementari al text bíblic
    Aquest evangeli d’avui el podem comprendre millor si sabem qui eren els saduceus, els personatges que surten a aquesta escena.

    Els saduceus eren un grup de gent de Palestina, que generalment tenien diners i riquesa, influència i poder. Molts d’ells eren autoritats o alts funcionaris, o també grans propietaris. Des de aquesta situació benestant i privilegiada ni creien en l’altra vida, ni s’esforçaven gaire per transformar el món per tal que el poble visqués en millors condicions.

    I Jesús en aquest evangeli els hi recorda, que la vida té valors més importants i més grans, que just defensar lo meu i els meus privilegis. Que dins la vida hi ha coses molt més importants que protegir els meus bens, les meves influències i la meva capacitat d’estar part per damunt els altres.

    Aposta Jesús, els hi recorda que el nostre Déu és un Déu de vius i no de morts. És el Déu que pot coronar de vida a tothom, molt més enllà de la vida caduca i materialitzada, i més o manco afortunada o desgraciada d’aquest món. És el Déu de vida que vol una vida digna per a tots; i que per tant, els qui ja estan be i es senten segurs, que no es trobin ni es sentin tan be ni tan tranquils ni tan segurs, mentre aquest benestar i vida digna no sigui igualment per a tots. Que ningú es senti be, ni segur, mentre tants molts estan exclosos del benestar, la comoditat i la seguretat.

    Com veieu aquest evangeli és un crit de Jesús a creure i a valorar tot lo que l’evangeli proposa com a camí de vida i d’humanitat, ens convida a sortir de la nostra estretor de mires, egoista i material, que ens duu a mirar cadascú només per ell i els seus.

    Demanem no ser ni fer com els saduceus, benestants, acomodats, influents, privilegiats i egoistes del temps de Jesús. Que ens interessi la vida de tots i la humanitat sencera.

  2. Idò ja fa estona, que es Saduceus ejisteixen, per aques mon, perquè ara es rics tampoc les preocupa molt com viuen es pobres, lo que no se si creuen o no. I en es Govern li va millor fotre es pobre per donaro en es ric, que no e sen reves,

Respon a Joan Roig "Dalmau" Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.