Representants de les principals associacions i federacions de les Illes Balears han constituït de forma oficial el consell assessor del Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar; “una mesa de trobada i de feina per construir, potenciar i comunicar la identitat de la marca Cala Millor com a destí turístic de l’Est de Mallorca”. “Per això consideram fonamental la participació responsable de tots els sectors que operen en el nostre territori i que estan relacionats amb el món del turisme”, ha assenyalat la presidenta del Consorci i batlessa de Son Servera, Natalia Troya.
“Per crear aquesta identitat de marca hem d’exercir d’amfitrions i ho hem de fer posant en valor el nostre territori, a través de les actituds que adoptam i l’oferta que oferim, sigui quina sigui la procedència del viatger”, ha afegit la regidora de Turisme de Son Servera, Marga Vives.
“El nostre objectiu és assolir l’excel·lència en la gestió del territori, des de la perspectiva turística, i per això entenem que hem de superar la barrera de l’estructura administrativa del territori. És per això que el Consorci de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar, on es desenvoluparà l’activitat d’aquest consell assessor, és pioner com exemple de col·laboració i cogestió territorial entre administracions locals. Entenem que aquesta col·laboració pública-pública és imprescindible perquè qualsevol actuació que es desenvolupi conjuntament amb el sector privat traslladi, a través d’un missatge únic i inequívoc, la nostra identitat de la marca Cala Millor”, ha explicat el regidor de Turisme de Sant Llorenç, Nicolau Bordal.
A més de la presidenta, Natalia Troya, i la vicepresidenta accidental, Antònia Bauzà, i dels regidors de Turisme de Son Servera i Sant Llorenç, Marga Vives i Colau Bordal, a la constitució del consell assessor ha assistit representants de la Caeb, Pimem, Pimeco, de l’Associació Mallorquina de Bars, Cafeteries i Restaurants, de la Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT), de Turisme actiu i dels dos camps de golf de la zona costanera, Golf Son Servera i Pula Golf.
A finals mes de febrer, el consell d’administració del Consorci de Turisme va aprovar crear un consell assessor per involucrar activament als empresaris del sector en la promoció turística. El Consorci considera necessari potenciar els vincles entre les diverses agrupacions empresarials per promocionar les experiències que s’ofereixen al turista en el propi destí.
Els membres del consell poden assistir a la mesa de coordinació i participar en l’elaboració del Pla d’acció i a més a més estaran informats periòdicament de la seva execució. “L’objectiu és que a partir d’ara ens facin arribar les seves propostes i suggeriment perquè nosaltres les poguem anar integrant en el Pla d’acció 2016”, ha apuntat la presidenta del Consorci, Natalia Troya.
Eixos del Pla d’acció
El gerent del Consorci, José Marcial Rodríguez, ha explicat als representats de les federacions els eixos bàsics sobre els quals s’estructurarà el Pla d’acció 2017.
El primer eix serà de caire tradicional, és a dir, integrarà l’assistència a fires, fam trip, workshops, etc.
El segon, passa per potenciar el turisme interior com alternativa de viatge per a les persones que viuen a l’Illa, sobretot, en temporada baixa.
El tercer, consisteix en la formació dels treballadors del sector turístic. El Consorci coordinarà una part significativa de tota la formació que es du a terme a aquesta zona costanera i ho farà a les instal·lacions pròpies de caire municipal com puguin ser l’auditori de sa Màniga, l’Espai 36 o el Teatre La Unió.
El quart és millorar l’accessibilitat digital. El Consorci ja ha establert una acord de col·laboració amb la UIB per inventariar la infraestructura digital del destí, que serà la primera passa per analitzar les dades i dur a terme una monitorització digital de cara a la construcció d’un smart destination.
I el cinquè està encaminat a desenvolupar el projecte “sentit com a casa” i que es fonamentarà en els inventaris i en el manteniment de tots els actius turístics tant els tangible com els intangibles del nostre territori.
“L’objectiu és que el sector públic i privat caminin de forma plegada, cadascun d’ells desenvolupant les tasques que els corresponen dins els seus entorns competencials, com a membres de la cadena de valor que ens du a superar les expectatives de satisfacció dels nostre visitant”, ha apuntat Marcial.
“Apostam per enfortir allò que ens fa diferents i emprar tots els mitjans que tenim al nostre abast per aconseguir que els nostres visitants es sentim com a casa”, ha concretat el gerent.