Tren de Llevant

Les agrupacions de MÉS per Mallorca a la comarca de Llevant, així com els Independents d’Artà, reclamen novament al Govern de les IB que faci tot el possible per fer realitat la recuperació del Tren de LLevant.

Les agrupacions entenen que la situació actual, amb la nova presidència del Govern espanyol en mans del PSOE, ha de fer possible que aquesta petició formi part de les propostes formals que se presentaran al nou Gobierno a Madrid.

Cal recordar que l’any 2008 es va signar un conveni ferroviari que permetia, entre d’altres inversions, la línia ferroviària del Llevant. Quan les obres ja estaven iniciades el Govern espanyol va deixar de pagar el conveni i aquest va acabar la seva vigència a la legislatura passada. Dels 443 milions promesos en varen arribar poc més de 50. Per tant ara és el moment de tornar posar damunt la taula un conveni ample i ben dotat que permeti al Govern de les IB reanudar les obres i iniciar-ne d’altres, com ara la línia sa Pobla-Alcúdia.

Aquesta recuperació del tren suposa per la zona llevantina una gran inversió en connectivitat. Aquesta qüestió duu massa temps dins un calaix arraconada i és hora de fer una inversió útil i justa per a les Illes Balears.
Guanyaríem en sostenibilitat i en mobilitat.

Regidors i regidores de Més per Mallorca i Independents d’Artà

4 pensaments a “Tren de Llevant

  1. MES per Mallorca pensa de veres que la principal o, tal sols, una de les preocupacions a les que haurà, o haruria, de fer front el Govern de Pedro Sánchez que no oblidem que no té cap altre programa en ment que llevar al PP de sobre, serà el tren de llevant?

    Dit sigui de pas que em semblaria collonut que un dels punts calents de la fulla de ruta de Sánchez fos la mobilitat i sostenibilitat de les Illes Balears, ara bé, no sé per què quan es parla de mobilitat i sostenibilitat es fa única i exclusivament parlant de tren i no es posen sobre la taula altres alternatives com ampliar i millorar la línia de bus.

    Dit això, se’m passen pel cap tot de preguntes que no se m’han contestat mai:

    – ,Què passaria amb el trenet turísticofolclòric que em comprat a Portugal?

    – Què passaria amb la via verda? Com conviuria el tren amb la via?

    – Quan de temps s’estorbaria per anar d’Artà-Son Servera-Son Carrió-Sant Llorenç-Manacor ? Seria realment una alternativa al cotxe i al bus?

    – Com connectaria amb l’actual tren de Manacor? passaria per sobre el passeig del colesterol? Com s’ha plantejat la connexió?

  2. Personalment aquest tema sempre m’ha cridat l’atenció. Estic d’acord amb na Cata en dues coses: el tren folklòric sobra ( a part que no sé com es combinaria amb un altre tren normal) i si es fa un trenet fins a Palma que tardi tant o més que un bus o un cotxe no tendrà sentit ja que poca gent l’agafarà amb la inversió que suposa.

    Ara bé és clar que tenim un problema sobretot a l’estiu de sobrecarregament de vehicles i no hi ha millor manera de pal·liar això que amb un tren (sense descartar altres coses també, com ara tramvia a Palma, busos on no arriba tren…), ja que el bus ni és tan còmode ni pot dur tanta gent com un tren (a part que va per carretera embossant igualment). Ara bé, ha de ser un tren de veres, electrificat, ràpid i amb horaris eficients, no aquest que es va projectar que se baixava a Manacor, per tornar a pujar després i tardava més que un cotxe a arribar a Palma. Així no tendria sentit.

    I ara me direu que valdria molt i q tal i tal… i jo contest i què no val molt l’AVE, passant fins i tot per minipobles? Per què idò a Mallorca amb tot el pes de turisme que du cada estiu no es pot invertir igual? Per què ens hem de quedar les “migajas” que diuen en castellà? Per què no s’inverteix amb nosaltres com a la resta del territori (sigui PP o PSOE)?

    Tots els llocs de gran pes turístic tenen mitjans de transport eficients, entre els quals hi ha el tren. Pensau que per volum de gent en turisme compatim amb Barcerlona, Madrid… necessitam infraestructures eficients per pair-lo. I curiosament la nostra germana Canàries ja té arreglat el problema… curiós no? A part de tenir ja tramvia i tren ara ja està projectatda una altra línia d’alta velocitat (el que jo reclam): https://www.canarias7.es/siete-islas/gran-canaria/estado-y-cabildo-pactan-cerrar-los-proyectos-del-tren-en-2018-EH3382116

    Serà per què són més guapos? O per què hi guanya el partit canari i tant PSOE com PP els necessiten per aprovar les coses? Recordem que gràcies a ells hem aconseguit també el 75 per cent de descompte aeri, sinó encara ens menjaríem els mocos.

  3. Estimat Pau,
    veig que tenim punts en comú, això sempre és de celebrar…però els punts discordants són la sal de tot plegat així que anem:
    – Hem de fer un tren pels mesos d’estiu? Un tren per descol·lapsar les carreteres de maig a setembre? I que els busos no són tan còmodes com els trens, bé, depen del tipus de tren i del tipus de bus.
    -Pel que fa a l’AVE, la famosa AVE, sí, estic d’acord: quin absurd!! Però quina és la solució, com que ells tenen una AVE noltros em de tenir un tren? Sí, el govern central ha d’invertir més a les nostres illes però, repeteixo, l’única solució és el tren?

    • Si me’n dones alguna més… endavant, t’escoltaré i la celebraré. Però el bus no me serveix, no la veig una solució, embossa les carreters, no du tanta gent… De fet vaig viure a Barcelona tot un any i per moure’s per Catalunya s’agafava tren, el bus ni es mencionava… per alguna cosa era. I el tren (ben fet això sí) no deu ser tanta mala solució, ja no només per l’AVE, sinó que per la nostra veïna Canàries que també en té i n’inverteix encara més.
      De totes maners si me trobes alguna altra solució i encara més barata no me tanc al tren.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.