Entrevista al nou president i al secretari de la Gent Gran de sa Coma, Salvador Ginard i Santiago Sevillano

Parlàrem amb el nou president i amb el secretari de la nova junta directiva de l’Associació de la Gent Gran Punta de n’Amer de sa Coma, Salvador Ginard, Santiago Sevillano de la nova etapa que han començat al front de l’associació.

Salvador, com va ser que vos presentareu per presidir la nova junta directiva de la Gent Gran Punta de n’Amer?
Degut a que no s’havien presentat candidatures i perquè no es tanquès el club vaig xerrar amb en Santiago Sevillano, a veure si ens podia ajudar, i em va dir ” jo vos ajudare, peró tu has d’esser el president”, i aquí me tens.

És difícil a l’actualitat degut a la Covid poder dur a terme les activitats que feien les associacions. Què heu pensat fer?.
Seguirem amb les que es fan actualment com gimnàstica, ball en línia, informàtica, cant coral, i si qualcú ens demana altres que es puguin dur a terme, també intentarem fer-les. Si hi ha un grup suficient per a poder posar un professor per l’activitat que demanin, ho intenterem. El que intentam és que el centre no es tanqui i els socis pugin seguir fent les activitats.

O sia, president, que estau oberts a suggeriments dels socis?

Sí, sempre que sigui possible i tinguem presupost per dur-les a terme, intenterem fer-les.

Qui vos acompanya a la nova junta directiva?
La vicepresidenta és Carmen Alvarez; secretari Santiago Sevillano; tressorer Jaume Puigrós; Vocals: Biel Alcover; Joan Riera; Maria Bauzá; Mª Carmen Aguilar; Juani Nuñez; i Francisca Sansó. A més, tenin un grup de socis col·laboradors adjunts a la directiva, i són: Andreu Alcover; Antonio López, Domingo Rodríguez; Pilar Tora; i Margalida Barceló.

Santiago, ara mateix el local s’estan fent reformes. Com a secretari de l’associació ens pots informar si heu tingut problemes per part de l’ajuntament?
No, al contrari, l’ajuntament es va posar al nostre abast per ajudar-n’hos, ja que eren els primers interessats en què l’associació continui. El problema és que es volia tancar el local degut a que no hi havia gent que volgués continuar al front de la directiva, i hi havia problemes amb el local, ara estan arreglant els problemes de l’instal·lació elèctrica i altres que hi havia.

Perquè es va esperar tant a fer el canvi de directiva?
La nova junta directiva va sortir elegida dia 13 de novembre, però esperàrem a fer el canvi ja que l’ajuntament de Sant Llorenç estava pendent de fer el canvi de batle, i dia 7 de desembre, en presencia del nou batle Pep Jaume i la regidora de la gent gran Maria Galmés, la expresidenta Margalida Barceló ens va fer entrega de les claues del local.

Ha respost bé el nou batle i l’ajuntament?
Sí, el dia següent en que es va fer el relleu i assumir la batlia, el batle es posà en contacte amb noltros i enviaren la brigada per netejar els jardins i tot el que fes falta. Ara mateix estan arreglant la instal·lació elèctrica i posant llum al passadisos d’entrada que donen a la placeta, darrera el local on els socis que venen en cotxe hi aparquen.

També enviaren la brigada d’obres?
Sí, canviaren ratjoles de la cuina que estaven en mal estat i també arreglaren els banys.

Quines activitats noves pensau incorporar.?
Les que els socis demanin, tal com ha dit el president, i sigui possible pel presupost. No és que volguen canviar res, quan sigui possible fer qualque torrada com es feia abans, excursions o qualque cap de setmana a hotels, mirarem de posar-nos en contacte amb les agències quan sigui possible per fer qualque viatge, etc. No serà res nou, sempre s’havien fet aquestes activitats. Ara matiex quan acabem la xerrada hem d’anar a cercar tres camilles noves i brasers perquè els socis pugin continuar vinguent al local a fer activitats, ja que el local està tot obert i fa fred.

O sigui, la nova directiva escoltara els socis…
Es clar que sí, ens hem hagut de posar el davant de l’associació perquè hi ha d’haver una directiva i perquè no es tanques, però tots hem de col·laborar perquè l’associació pugi tenir continuitat. El club no anava malament, és va fer molta de feina, el que passa és que la presidenta Margalida Barceló, estava cansada i va decidir no continuar.

Dençà la pandemia heu tingut baixes a l’associació?

No, ningú ha vingut a donar-se de baixa, el que passa és que hi ha socis que no han vingut a pagar la quota, i no han revonat el carnet. En aquests moments hi ha un centenar de socis. Actualemt s’han fet nous socis que els ha arribat la jubilació i esperem que quan millorin les circustancies en venguin més i poguem continuar endavant.

Gràcies, i esperem que aviat pogueu organtizar les activitats previstes.
El temps ho dirà. De moment esperem que millorin les dades de COVID i sigui possible fer totes les activitats previstes. Haurem d’esperar a que la Federació, Govern i Ajuntament ens donim permís per poder dur-les a terme.

Per acabar, Salvador i Santiago: quan es va obrir l’any 2003 l’actual local per a la Gent Gran de sa Coma i zona costanera , l’Ajuntament de Sant Llorenç va dir que era provisional. Pensau reivindicar un nou local?
Ja heu hem fet, i un Centre de Dia per a les persones majors de sa Coma. Temps al temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.