Quan la crítica irracional, sense proves i sovint amb insults al contrari, omple la major part de les teves paraules, és perquè els teus fets i les teves idees no són gaire bones o són mentida.
L’exemple més recent d’aquesta actitud és el cas d’en Francisco Javier Cuesta Ramos, més conegut com a “Frank Cuesta”, que ha enganyat durant anys als seus seguidors, a qui feia creure que salvava animals devers Tailàndia, quan la veritat era que els comprava de forma il·legal i els maltractava.
El discurs d’en Frank, misogin, masclista, racista i xenòfob (basta fer una recerca a Google per veure-ho als seus vídeos), entroncava amb la corrent actual a on es potencia aquest tipus de discurs bronco, sempre amb temps per parlar malament dels seus “adversaris” i culpar-los de tots els seus mals, fins i tot vivint ell a Tailàndia, a on tampoc passava la pensió pels seus fills a la seva ex-dona.
Tot i això aquest personatge creat des del no res sempre ha comptat amb el suport d’algunes personalitats, com la presidenta de la comunitat de Madrid Isabel Diaz Ayuso, qui no fa gaire el va anar a visitar i va col·locar una placa amb el seu nom al “santuari”, amb el locutor de ràdio Federico Jimenez Losantos qui sovint el convidava al seu programa i altres personatges d’aquest estil.
Això hauria de fer veure, sobretot a la gent, que abans de seguir aquests tipus de personatges, analitzin que hi ha al darrera, gratin una mica i pensin si s’ho paga escoltar a gent amb tan poca tita. Els mitjans haurien de servir per compartir i aprendre, no per generar malestar, frustració i odi.
Bon article, aplicable també al president Pedro Sanchez