Vet aquí una interessant reflexió del catedràtic artanenc, Jaume Sureda NegreEn un article del Diario de Mallorca d’avui
Vet aquí una interessant reflexió del catedràtic artanenc, Jaume Sureda NegreEn un article del Diario de Mallorca d’avui
Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.
Galeta | Durada | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-altres | 11 months | Aquesta cookie la defineix el complement de consentiment de cookies de GDPR. La cookie s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les cookies de la categoria "Altres". |
cookielawinfo-checkbox-analitica | 11 months | Aquesta cookie la defineix el complement de consentiment de cookies de GDPR. La cookie s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les cookies de la categoria "Analítica". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | La cookie s’estableix mitjançant el consentiment de cookies del GDPR per registrar el consentiment de l’usuari per a les cookies de la categoria "Funcionals". |
cookielawinfo-checkbox-necessaries | 11 months | Aquesta cookie la defineix el complement de consentiment de cookies de GDPR. Les cookies s’utilitzen per emmagatzemar el consentiment de l’usuari per a les cookies de la categoria “Necessàries”. |
cookielawinfo-checkbox-rendiment | 11 months | Aquesta cookie la defineix el complement de consentiment de cookies de GDPR. La cookie s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les cookies de la categoria "Rendiment". |
viewed_cookie_politica | 11 months | La cookie la defineix el complement de consentiment de cookies de GDPR i s’utilitza per emmagatzemar si l’usuari ha consentit o no l’ús de cookies. No emmagatzema cap dada personal. |
Seria molt interessant que en aquest punt el comentés algú que ha estudiat Magisteri. Seria interessant conèixer el seu punt de vista… ja que és una cosa que ha viscut de prop
L’escrit frega lo “políticament incorrecte”. Suggeriex una manca de vocació?
Com diu l’autor de la publicació, és difícil (i afegiria que injust) generalitzar causes i actituds, però ja que hi som, crec que se n’ha deixat una: les vacances, que si no vaig errat deuen duplicar, sent generosos, les de la mitjana de treballadors públics.
Caldria limitar aquestes vacances a 30 dies/any, i dedicar la resta de període no lectiu a formació i innovació docent? Caldria incentivar positivament aquesta innovació?
Per posar un exemple. Crec que la majoria estam d’acord en què és necessària una major formació anglès dels nostres alumnes – ben introduïda en el sistema, res a veure amb el TIL. Què tal si s’incentivés els mestres amb un augment de nòmina si en 4 anys arriben a un nivell d’anglès determinat? I avisant que si en 8 anys no s’arriba a aquest nivell es redueix la nòmina.
Respecte de la UIB, els estudis de magisteri (com molts altres) haurien de començar a impartir-se (des de ja) en anglès, si no en la seva totalitat, en gran part.
La lògica d’aquests 4 anys és que suposa un temps suficient perquè els mestres ja graduats “es reciclin” i perquè el grau de magisteri dura 4 anys (i els nous graduats ja sortirien amb un nivell d’anglès alt). Llavors en 4 anys, començar a implantar l’anglès, poc a poc i bona lletra, des de primària, en convivència amb el català.