Dins l’àmbit competencial dels municipis, hi destaquen moltes competències que tenen una especial incidència damunt l’activitat turística. Això posa de manifest la importància i transcendència de l’escala local en la determinació del nivell de competitivitat de l’oferta i del producte turístic. El destí turístic és el principal àmbit en el que es desenvolupa l’experiència turística.
Cal remarcar una vegada més (encara que es obvi que des de l’administració no sempre s’ha gestionat correctament i pensant en el futur, assumint despeses erràtiques o difícils de mantenir), el problema de la crònica insuficiència financera dels municipis, que no poden garantir satisfactòriament les seves competències, i molt manco avui, sotmesos a uns durs retalls pressupostaris. Aquest problema general de la insuficiència financera municipal es veu encara molt més gravat per les seves especials característiques en el cas dels municipis turístics com el de Sant Llorenç.
Els municipis com el nostre, a més d’haver de fer front a la problemàtica general de tots els municipis, han de fer front també als problemes específics derivats de la seva condició turística. L’estacionalitat que es dóna a la nostra zona introdueix encara un altre problema afegit: molts dels negocis turístics paguen serveis de tot l’any estant oberts només sis mesos.
Per tot això, una gestió adequada del destí turístic passa a ser determinant per arribar a uns nivells òptims de competitivitat. Està clar que perquè tots els elements que conformen un destí turístic funcionin amb un enfocament coherent i de manera coordinada , és necessària una bona gestió. A l’actualitat, aconseguir uns nivells de satisfacció en les experiències que gaudeixen els turistes en el destí, no depèn sols de factors com l’atractiu dels seus recursos o l’existència d’una bona oferta turística, sinó principalment del grau d’integració de tots ells i de la seva gestió.
Un destí turístic que s’organitza i estructura amb entitats públiques i privades, que es relacionen mitjançant acords i compromisos, origina un sistema que contribueix a aconseguir millors resultats en l’activitat turística. En el context actual del turisme, la clau per aconseguir la competitivitat del destí, és crear i enfortir organitzacions de gestió amb agents públics i privats, capaços de coordinar i orientar l’esforç de tots els qui participen directa o indirectament en l’activitat turística.
La consideració que ha adquirit el turisme com a política pública que cal gestionar adequadament, com una activitat de gran importància social i econòmica, la complexitat del turisme com indústria, el seu dinamisme i innovació…, exigeix tenir una gran capacitat d’adaptabilitat i flexibilitat per donar respostes àgils i eficaces.