Un bus sobre vies

Volia esperar que fos el dia dels Sants Innocents per publicar aquest article de Última Hora, però manca massa temps…

“El Govern quiere convertir el trazado del tren de Llevant en una carretera para transporte público.   Nekane Domblás. Inca, Mallorca. 31/03/2012

El Govern quiere convertir el trazado del tren de Llevant en una carretera exclusiva para transporte público, un sistema de transporte que ya se utiliza en otros países europeos, especialmente en el Reino Unido, y que se conoce con el nombre de Bus Rapid Transit (BRT).

En esencia, el plan consiste en asfaltar sólo el tramo sobre el que se apoyan las ruedas del autobús, que iría encajonado en estos dos raíles a modo de tren, según explicó el director general de Transports de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, Juan Salvador.

Autobús convencional

Se puede usar con autobuses convencionales, hecho que además tiene la ventaja de que podrían partir de la estación de tren de Manacor y dirigirse a las vías específicas, lo que ahorraría tener que construir el tren–tram en la ciudad. El coste estimado de la adaptación de la obra es de unos 15 millones de euros, frente a los 47 que aún deberían invertirse para finalizar el ferrocarril.

A estos 47 millones de gasto hay que sumar además el coste de electrificación de la línea, la señalización y la construcción del tranvía en Manacor, lo que implicaría una inversión añadida de 156 millones de euros, según explicó el director de Transports del Govern.

Tiene además la ventaja de que los taludes a pie de obra podrían habilitarse para la construcción de sendas vías verdes en ambas direcciones, que circularían en paralelo al recorrido de los autobuses”.

La notícia no diu si les declaracions del director general eren fetes després d’un bon dinar acompanyat del vi i els sucs corresponents… Aquest mateix govern, fa uns mesos va suspendre els trajectes de BUS que enllaçaven Sant Llorenç, Son Carrió i Cala Millor amb el tren de Manacor a Palma.

He cercat un poc d’informació sobre aquesta modalitat de transport i he vist que està implantada a Curitiba-Brasil (1.800.000 habitants), Lima (8.500.000 habitants), Santiago de Xile (5.500.000 habitants), Bogotà (7.360.000 habitants), Pequín (20 milions d’habitants), …

Quines llumeneres que té aquest govern!

3 pensaments a “Un bus sobre vies

  1. I ja que hi són jo els faig una nova ppropposta:
    Que pposin cintes transpportadores, tippus escales mecàniques, (amb ppanells solars, eh!) i així hi hauria la ppossibilitat de ppujar a PPalma quan un volgués, sense necessitat de quadrar horaris ni espperar enllaços ni mandagues d’aquestes.
    Quanta lumbrera reunida pper ciutat!

  2. Aquets tios contal no possar es Tren, son capasos de fer es redicul més espantos, en tots es sentits. Per quant per ser politic, se obligacio de unas oposicions com per tot? Incluit per fer de de manobre, o de basure

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